Fizetett szabadságra küldték a dolgozókat a pandémia után, hogy elkerüljék a kiégésüket
Fizetett szabadságra küldték a dolgozóiakat egyes amerikai technológiai cégek a járványügyi korlátozások lazítását követően, hogy elkerüljék a kiégésüket. A The Washington Post beszámolója szerint a LinkedIntől kezdve a társkereséssel foglalkozó Bumble-ig számos vállalatnál felismerték, hogy a járvány megviselte az alkalmazottaikat, akik a lezárások alatt minden korábbinál több időt töltöttek a képernyők előtt, és gyakran még akkor is a munkájukon törték a fejüket, amikor már nem kellett volna, hogy dolgozzanak - írja a G7.

A tech-cégeknél ráadásul gyakran különösen megnőtt a munkaterhelés a lezárások alatt, a termékeikkel a felhasználóik ugyanis a kényszerű otthonlét következtében több időt töltöttek. A már említett Bumble-nél például tavaly március óta hetven százalékkal nőtt a videochates randevúk száma, így a cég mérete jócskán megnőtt a nehéz időszak során. Az immáron több mint 700 főt foglalkoztató Bumble dolgozói ezen a héten mehettek pihenni, amit a cég a közleményében a következőképp indokolt:

Az oltottak arányának növekedésével és a korlátozások enyhülésével szerettük volna lehetővé tenni a munkatársainknak szerte a világon, hogy egy hétre elzárkózhassanak és önmagukra koncentrálhassanak.

Az amerikai lapban idézett szakértői vélemények szerint a dolgozók kiégése alapvetően a munkahelyi körülmények függvénye, és nem az egyéni személyiségjegyeké, emiatt különösen fontos, hogy a vállalatok fellépjenek ellene. Az angolul burnoutnak nevezett jelenséget 2019-ben vette fel az Egészségügyi Világszervezet a betegségeket jegyző listájába, méghozzá munkahelyi ártalomként jelentkező szindróma, azaz tünetcsoport formájában. A problémát leggyakrabban a Maslach Kiégés-teszttel vizsgálják a szakemberek, ami az érzelmi kimerültség, a deperszonalizáció és a csökkenő teljesítményérzet együttes fennállásakor jelzi a kiégés tényét.