A rendszerváltás óta a GE részeként működő Tungsram 2018-ban saját talpra állt és eredeti márkaneve alatt folytatja már ismert termékei gyártását és új, innovatív világítótestek és technológiai megoldások kutatását és fejlesztését. Ehhez a cég fiatal, friss diplomás szakemberek segítségét is szeretné bevonni, ezért toborzó kampányt indított.
Kampánycél
Mivel a Tungsram szlogenje az „Örökségünk az innováció”, olyan toborzási megoldásra volt szükség, ami újszerűbb, meglepőbb és szerethetőbb, mint egy nyomtatott kérdőív. Fontos volt, hogy a célcsoport (a BME hallgatói) meglepő és izgalmas élményként éljék meg a megszólítást.
Kreatív koncepció
A Tungsram a Budapesti Műszaki Egyetem területén elhelyezett egy nagy, interaktív kockát, mindenféle előkommunikáció nélkül. A tárgyból furcsa sci-fi zene szűrődik ki, élein futurisztikus fények futnak végig, az interaktív oldalán pedig egy rugalmas, érintésérzékeny felület egy teszt kitöltésére invitál. A Trojan Cube nevet viselő kockán nincsenek gombok, a válaszokat a felület benyomásával lehet megadni. A toborzókocka öt kérdést tesz fel a kíváncsi hallgatónak, önmagáról és arról, mennyire kreatívan és innovatívan gondolkodik. Nincs jó és rossz válasz, de a teszt végén a Tungsram elképzeléseinek leginkább megfelelő válaszadók időpontot kapnak egy állásinterjúra.
A cég a kampány koncepciójának kitalálásával és kivitelezésével az ügynökségét, a Laboratory Group-ot bízta meg.
„Olyan megoldást akartunk kitalálni és megvalósítani, ami a toborzó kampányok megszokott folyamatát interaktívra és élvezetesre cseréli. Ami meglepi az egyetemistákat, először kellően titokzatos, végül pedig egy modern felfogású cég képét mutatja nekik. Ehhez egy alternatívan alkotó mérnökpáros adott technikai segítséget. A megálmodott koncepciónkat IR-szenzorokkal, LED szalagokkal, egy nagyteljesítményű projektorral és egy egyedi, rugalmas felületű mobil fémvázzal valósítottuk meg” - mondta el Haszon Sándor, a Laboratory Group New Business kreatívigazgatója:
Alkotók |
Megbízó: Tungsram Chief Information Officer: Joseph Vajda HR Director: Bárány Katalin O&TD Specialist & Junior EHRM: Werger Szandra Kommunikációs ügynökség: Laboratory Group |