hero
Az Y és Z generáció igényei újraírhatják a munkavállalók és munkáltatók közti erőviszonyokat
A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatása szerint a munkavállalók és a munkaadók közötti dinamika megváltozott, a munkavállalók pedig egyre tudatosabbak – különösen a 35 év alattiak. A Randstad Workmonitor kutatásából kiderül, hogy az Y- és a Z-generáció (azaz a 25-34 és a 18-24 évesek) forradalmi változásokat hoz a munkáltatók és a munkavállalók közti erőviszonyokban.

Boldogságkeresés mindenek felett

A pandémiában töltött elmúlt két év sokakat ráébresztett arra, hogy az életben és a munkában is a siker kulcsa a boldogság. A Z- és az Y-generáció számára az egész világon különösen fontos, hogy olyan munkát végezzenek, amiben kiteljesedhetnek. Tízből négy fiatal azt vallja, hogy inkább lenne munkanélküli, mint boldogtalan a munkahelyén, míg az 55-67-éves korosztálynak csak negyede gondolja így a globális adatok alapján. Ugyanakkor a fiatalok több mint fele akár fel is mondana, ha a munkahelye megakadályozná abban, hogy élvezze az életet. 40%-uk mondott is már fel amiatt, mert nem tudta összeegyeztetni a magánéletével, míg a legidősebb munkavállalók csupán egynegyede számolt be ilyen esetről.

Itthon nem a boldogságfaktor az első 

A kutatásban részt vevő hazai dolgozók 53%-a nyilatkozott úgy, hogy magánélete fontosabb, mint a karrierje, míg világviszonylatban magasabb ez az arány, 59% véli így. A magyar válaszadók a munka biztonságára szavaznak inkább, csupán 36%-a hagyná ott a munkáját, ha az akadályozná az élet élvezetében – szemben a 48%-os világátlaggal; és míg világviszonylatban a munkavállalók 33%-a, a magyarok csupán 28%-a mondja azt, hogy inkább lenne munkanélküli, mint boldogtalan a munkájában. 

 MagyarországKelet-EurópaÉszaknyugat- EurópaGlobális munkaerőpiaci átlag
Magánéletem fontosabb, mint a karrierem53%60%61%59%
Otthagynám a munkám, ha akadályozna az élet élvezetében36%47%46%48%
Inkább lennék munkanélküli, mint boldogtalan a munkában28%30%32%33%

Elköteleződés vagy fizetés

A világ jelentős munkaerőpiacain megkérdezettek egyharmada akár kevesebb fizetéssel is beérné, ha azt érezné, a munkájának társadalmi haszna van. A 18-24 évesek 42%-a, a 25-34 évesek 40%-a nyilatkozott így. Az idősebb korosztályok tagjainál egyre csökken ennek a fontossága, az 55-67 évesek csupán 25%-a mondta, hogy akár kevesebb fizetéssel is beérné.

A magyar válaszadók kevésbé bizonyultak értékvezéreltnek: csak mintegy harmaduk nem fogadna el állást olyan cégnél, amelynek a társadalmi és környezettudatossági kérdésekben nem egyezik az értékrendje a sajátjával, míg a világon tíz dolgozóból minden negyedik utasítana el ilyen ajánlatot. A fizetésnek továbbra is vezető szerepe van a munkavállalói döntések során: a világviszonylatban mért 34%-kal szemben itthon csak 19% mondja azt, hogy nem bánná, hogy kevesebbet keres, ha a munkája jobbá tenné a társadalmat, a világot. 

Fontos a rugalmasság, de nem mindenáron

A hazai dolgozók számára a béren kívüli juttatások közül leginkább a munkaidő flexibilitása a fontos, amelyet a válaszadók 87%-a jelölt meg. Ugyanakkor csak 45%-uk dolgozik itthon olyan munkahelyen, amely lehetővé teszi a rugalmas munkaidőt. A munkavállalók 74%-a tartja fontosnak a rugalmasságot a munkavégzés helyét illetően, de csak 32%-uk munkahelye teszi lehetővé, hogy akár otthonról is dolgozhassanak. A hazai munkavállalók azonban ebben a kérdésben is kevésbé öntudatosok: csak 28%, illetve 29% mondta azt, hogy nem fogadna el olyan állást, ahol nem mutatnak rugalmasságot a munkavégzés helyét vagy a munkaidőt illetően. Ezek a számok magasabbak világviszonylatban: 37% és 42% nem dolgozna ilyen munkaadónál.

A globális adatokat vizsgálva főleg a távmunka tekintetében mutatkozik különbség a generációk között: míg az Y- és a Z-generáció mintegy háromnegyedének fontos, hogy megválaszthassa, honnan dolgozik, az idősebbek csupán 60%-a nyilatkozott így. 

Munkáltatók lépéshátrányban

A mai, versengő munkaerőpiacon a tehetségek bevonzásának és az alkalmazotti hűség elnyerésének titka a pénzügyi és a nem pénzügyi ösztönzők erejének megértése és kiaknázása. A munkáltatók azonban nehézségekkel küzdenek a dolgozók igényeinek teljesítésében. Az elmúlt 12 hónapban a Workmonitor 34 munkaerőpiacon végzett felmérésben résztvevők csupán 36%-a kapott fizetésemelést, 22%-uk részesült a korábbiaknál bővebb juttatásokban, valamint negyedük új képzési vagy fejlődési lehetőségben. 

 MagyarországKelet-EurópaÉszaknyugat- EurópaGlobális munkaerőpiaci átlag
Kapott fizetésemelést az elmúlt 12 hónapban45%46%31%36%
Több juttatásban részesült az elmúlt 12 hónapban17%21%19%22%
Az elmúlt 12 hónapban új képzést vagy fejlődési lehetőséget kapott16%24%21%25%

Itthon továbbra is a fizetésemelés a munkaerő megtartásának legfőbb eszköze: Magyarországon a válaszadók 45%-a számolt be emelésről. Képzések és további juttatások kapcsán a hazai munkáltatók elmaradtak a világviszonylatban mértekhez képest, és kevesebb magyar munkavállaló számolt be megnövekedett rugalmasságról a munkaidőt vagy a munkavégzés helyét illetően a nemzetközi piacokon tapasztaltaknál. 

A tehetségekért folyó verseny erősödésével a munkáltatóknak újra kell értékelniük a pénzbeli és nem pénzügyi juttatásokat, amivel be tudják vonzani és meg tudják tartani a tehetségeket. Ha nem tudják teljesíteni a munkaerő elvárásait, mind a munkaerőfelvétel, mind annak megtartása nehéz lesz számukra a jövőben.

Matchmaking – toborzási konferencia 2022

Trendek, tippek a fejreállt világunkban

A COVID szinte egy bemelegítésnek tűnik most a háborús fenyegetés és annak gazdasági következményeinek árnyékában, a vezetőkre, HR-esekre is egyre nagyobb teher hárul, hogy biztosítani tudják az üzembiztos működést, új emberek felvételét, a meglévők jóllétét. Manapság még inkább értelmet nyert „az egyetlen állandó dolog a változás” mondás. Lássuk, hogy lehet helytállni újabb és újabb kihívások között.

PROGRAM:

9:00 Megnyitó

9:05-10:05   Demo-forgószínpad: 
Négy HR-szolgáltatás gyakorlati bemutatkozása: 
Assessment Systems, Talentstack, Enloyd, Blue Colibri App

10:05-10:25  KÁVÉSZÜNET

Plenáris előadások I.:

10:25-10:45 Toborzási tervek és kihívások 2022-ben
A különböző iparágak vonzerejének változása és az employer branding 2022-ben
Baja Sándor, Randstad Hungary, ügyvezető igazgató 

10:50-11:05 Kölcsönzés határon innen és határon túl
Harmadik országbeli munkakölcsönzési tapasztalok
Sarkadyné Pápai Beatrix, Pannon-Work Zrt kirendeltségvezető 

11:05-11:20 A Nagy Felmondási Hullám – vajon a háború milyen hatással lesz a munkavállalóidra?
A jelenlegi helyzet bizonytalansága miatt olyan nehézségekkel szembesülünk, amelyek nagyon gyorsan kiégéshez vezethetnek. Hogyan támogathatjuk és tarthatjuk egyben a csapatunkat az ilyen kiszámíthatatlan és stresszes időkben?
Füzér Gábor, Pszichológus és közgazdász, az Assessment Systems Hungary ügyvezető igazgatója

11:25-11:40 Crowdstaffing: Modern toborzási módszerek hagyományos toborzási problémákra
A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra. 
Buzgó Zsolt Country Manager, Enloyd és Karolina Korzeniewska, REX Manager, Antal Poland

11:40-11:55 Nincs elég jelölt egy meghirdetett pozícióra? Tízszerezd meg a jelentkezők számát!
Az előadás segít feltárni a toborzási folyamatok szűk keresztmetszeteit, amiknek a feloldásával sokkal több releváns jelölt érkezhet egy-egy meghirdetett állásra. Ha kékgalléros munkatársakat szeretnének felvenni, ezeknek az elveknek az alkalmazásával ismét sorban állnak majd a szakemberek!
Nagy Gábor, onlinetoborzas.hu, ügyvezető

12:00-12:15 A toborzás buktatói
Hirdetés, kiválasztás, diszkrimináció, személyes adatok kérdései ügyvédszemmel 
Dr. Gera Dániel, ügyvéd, partner, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkajogi csoportjának vezetője


12:15-13:00 EBÉDSZÜNET

Plenáris előadások II.:

13:00-13:15 50 helyett 100 % - A toborzás vége nem a felvétel!
Onboarding új nézőpontból
Földi Miklós Dániel, ügyvezető, szervezetpszichológus, Megbizhatomunkatarsak.hu

13:20-13:35 Hogyan támogassuk az új kollégák integrációját online eszközökkel? 
A sikeres toborzás után vár minket a munka neheze. El kell kötelezni az új munkavállalókat, csökkenteni kell a bizonytalanságot már az első munkanap előtt. Megmutatjuk hogyan építhetünk digitális pre- és onboarding folyamatot.
Barathi Tamás, alapító, ügyvezető, Blue Colibri App

13:40-13:55  Keress IT-st, IT nyelven!
Szeretnéd, ha az álláshirdetéseidre felkapnák a fejüket a fejlesztők? Örülnél, ha az első interjú után úgy távoznának, hogy ez egy jó hely, ahol szívesen dolgoznának? 
Az előadás segít közelebb kerülni a fejlesztők világához, megismerni a fejlesztői zsargont, az egyes IT területek sajátosságait, és azt, hogy milyen trendek alakítják az IT szakemberek mindennapjait. 
Szép Péter, CTO, Green Fox Academy

13:55-14:10 Olykor jól jön a külső segítség az IT toborzásban ... de hogyan válasszunk magunknak jól ügynökségi partnert? 
Szempontok és a gyakran felmerülő kérdések a megfelelő IT fejvadász kiválasztása kapcsán növekedés, elakadás vagy replacement idején.
Sarkadi Gabi, Co-Founder & Senior Tech Recruitment Consultant, TalentStack

14:15-14:30 Apró trükkök, amiktől sikeresebb lesz a Facebook toborzókampányod
Bemutatjuk, hogy 2022-ben hogyan lehet sikeresen toborozni a Facebookon. Milyen pozíciókban működnek a hirdetések, mikre kell figyelni, miket csináljunk és miket NE csináljunk!
Tokár Péter, TESK, cégvezető és toborzási szakértő

14:30-15:15  Kerekasztal beszélgetés:
Egyre bevállalósabbnak kell lenni, ha toborzási sikereket akar elérni valaki? Megéri? 
Kelemen Orsolya - PWC toborzási és employer branding vezető,
Horváth Ádám - Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz, Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Földi Miklós Dániel szervezetpszichológus/fejvadász 
Takács István - Vodafone Employer Branding és Belső kommunikáció vezetője

Időpont: 2022. május 12. (9.00 - 15.30)
Helyszín: La Vida DUNA Rendezvényház  (1138 Budapest Dunavirág u. 2-6)
 

Részvételi díjak:
Early Bird: 36 900 + áfa/fő
Teljes árú részvételi díj: 39 900 + áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 + áfa/fő

 

JELENTKEZÉS

Kapcsolat:
Event: Rákóczy Dorina, [email protected]