hero
Friss kutatás igazolja, hogyan hatnak a folyamatos meetingek az agyunkra
A Microsoft legfrissebb kutatásában azt vizsgálta, hogyan hatnak a szünet nélküli meetingek az agyunkra. Az eredmény aggasztó és megfontolandó...

Ha azon munkavállalók közé tartozol, akik egyik megbeszélésből esnek a másikba, akkor valószínűleg nem fognak meglepni ezek az eredmények, ám mégis szükségünk van a tudományra ahhoz, hogy megerősítse azt, amit a mindennapok során tapasztalunk.

A kísérlet során 14 egyén agyi aktivitását (EEG) vizsgálták. Az első napon számos egymás után következő félórás meetingen kellett részt venniük, szünet nélkül. A következő napon pedig 10 perces szünetek választották el ezeket a megbeszéléseket. A szünetek hiánya a stressz kialakulásához kapcsolódó béta agyhullámok megugrását eredményezte, míg a szünetek lehetővé tették az agy számára a regenerálódást és ezáltal a következő megbeszélésen az aktívabb bevonódást és részvételt.

A kutatás tehát rávilágít arra, hogy a megbeszélések közötti szünetek rendkívül fontosak: nem csak azért, hogy ne merüljünk ki a nap végére, hanem azért is, hogy fókuszáltabbak tudjunk lenni a meetingek során, illetve hogy aktívan részt tudjunk venni ezeken a megbeszéléseken. 

A digitális túlterhelődés valós 

A Microsoft több közelmúltbeli kutatása is feltárta, hogy a távmunka kihívás elé állítja a jóllétünket. A járványhelyzet felborította a hagyományos irodai munkavégzést, és valószínűleg a legtöbb vállalat nem is fog teljes mértékben visszarendeződni. Ez azonban azt jelenti, hogy jobban oda kell figyelni az alkalmazottakra is, hiszen nehezebb monitorozni a hangulatokat is, s a hibrid munkavégzés kereteit optimalizálni kell.

10 perc szünet is sokat számít

Kijelenthető, hogy a folyamatos meetingek sorozata nem fenntartható. Szükséges, hogy legyen köztük egy kis megpihenési és átállási idő, s a kutatások azt mutatják, hogy akár 10-15 perc is hatékony lehet, s nagyban képes csökkenteni a stressz-szintet. Ezzel szemben, ha egyik meetingből esünk a másikba, előfordulhat, hogy a felgyülemlett feszültséget elkezdjük másokon levezetni. 

A Microsoft annak érdekében, hogy támogassa a megbeszélések közti szünetek beiktatását, a közeljövőben lehetővé teszi az Outlook naptárban, hogy beállíthassuk alapméretezésként, hogy a 30 perces megbeszélések után automatikusan kimaradjon 5 perc, a 60 perces meetingek után pedig 15 perc.