hero
Átalakuló munkahelyeink: a munkavállaló nem alávetett már
Post-Covid munkahelyi terek a környezetpszichológia tükrében. Mankó az „új normális” munkarend kialakításához. Mit tehetünk a rezilienciánk fejlesztéséért? Néhány téma, amelyről biztosan olvashatsz az Üzlet és Pszichológia április-májusi lapszámában! Kedvcsináló ízelítő a magazin tartalmából Gábor Fanni főszerkesztő tollából.
AZ ALÁBBI CIKKEK TELJES TERJEDELEMBEN AZ ÜZLET ÉS PSZICHOLÓGIA CÍMŰ LAPBAN JELENTEK MEG, MELYRE DIGITÁLIS VAGY PRINT FORMÁBAN ITT TUDSZ ELŐFIZETNI.

Végigpróbálom az összes asztalt az irodában, bár tudom, mert már sokszor hallottam környezetpszichológusok szájából, hogy a helyünkhöz akár már egy rövid buszút vagy színházi előadás ideje alatt is kötődés alakul ki. Úgy látszik, nagyon kísérletező kedvemben vagyok. Az iroda félig üres... vagy félig tele, ismerős és új arcok váltják egymást. 

Két évvel ezelőtt szép lassan derült ki mindenki számára, hogy nagy a küszöbönálló változás, majd az is, hogy tartós. Tavaly nyáron még azon gondolkoztam a balatoni lángosozónál sorban állva, egy félmeztelen, nyakamba lihegő emberrel a hátam mögött, hogy vajon mennyi idő kell, hogy az új szokások (például távolságtartás) beépüljenek a hétköznapjainkba. Akkor úgy tűnt, egy év kevés. De akkor mégis mi az, ami változni fog – és mikor? Amitől nem lesz minden egy csapásra olyan, mint azelőtt? 

Kellett még egy év, és már valóban kirajzolódni látszik az „új normális” világ. Legalábbis, ami a munkahelyeket illeti. Amikor is a rugalmas gondolkozás, a váratlan helyzetekhez való alkalmazkodás, a home office, a gyors és hatékony online meg- beszélések és egyéb hibrid megoldások természetes részei a mindennapjainknak. 

A Covid elején megjelentettünk egy lapszámot az új helyzethez való alkalmazkodásról, amit gyors segítségnek szántunk. Most, hogy már nagyjából látjuk, mihez kell alkalmazkodni, visszatérünk a témával, és hosszabb távra vonatkozóan teszünk megállapításokat az irodai környezettel, home office-szal, változással, rezilienciával, elszigeteltséggel és kiégéssel kapcsolatban – témák, melyek sajnos egyre több munkavállaló számára csengenek ismerősen. 

Az Üzlet és Pszichológia magazin megtalálható az újságárusoknál, benzinkutaknál, vagy megrendelhető itt is.