hero
Így csábíthatod vissza a munkatársakat az irodába!
A járványhelyzet felerősítette az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos igényeket, a legtöbb munkavállaló keresi a teljes távmunkát, vagy legalább a hibrid megoldást a munkakereséskor. Ezzel párhuzamosan a vállalatok viszont próbálják visszacsábítani az irodába az embereket a munkahelyi élmény fokozásával, árulta el Racskó Balázs, a CBRE szakértője.

Bár sokan a pandémiának tulajdonítják az irodai munka és a home office kapcsán kialakult vita kirobbanását, a téma már a 2010-es évek végére meglehetősen központivá vált. A járványhelyzetből adódó kényszerű bezártság pedig jellegéből adódóan felerősítette a távmunkával kapcsolatos, folyamatosan növekvő igényeket, emiatt számos vállalat került nyomás alá.

Két évvel a pandémia kitörését követően a munkáltatók nagy része megváltoztatta a távoli munkavégzéssel kapcsolatos szabályait, és egyre népszerűbb a hibrid modell, ahol a munkavállalók az aktuális tevékenységükhöz mérten szükséges időt töltenek irodai környezetben. Kizárólag a trendek mentén beszélni erről azonban általánosítás volna, mivel számos vállalat diverzifikált stratégiát választ a távoli munkavégzés kialakításakor.  

A Benelux államokban a munkáltatók folyamatosan törekednek arra, hogy különböző innovatív technológiák és komfort szolgáltatások biztosításával az irodába csábítsák a dolgozókat, ebben lényegesen jobb adottságokkal rendelkeznek a közép-kelet-európai régió piacához viszonyítva. Ezzel szemben a skandináv országok vállalati kultúrájában eleve jóval elfogadottabb és elterjedtebb a távmunka intézménye – ennek egyik oka talán, hogy városaik irodaépület állománya általában kevésbé centralizált a Nyugat-Európára jellemző városszerkezethez viszonyítva.

A vállalatok az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy dolgozóik számára a lehető legoptimálisabb munkahelyi élményt biztosítsák, amely túlmutat a régiós adottságokon és szokásokon és nem korlátozódik kizárólag az irodatérben rejlő lehetőségekre. Az iroda azonban még sokáig velünk marad

- vélte Racskó Balázs, a CBRE Workplace Consultancy & Change Management üzletágának vezető tanácsadója, mivel van néhány alapvető tevékenység és funkció, amik természetükből eredően fizikai jelenlétet igényelnek. 

A szervezethez társított terek a márka és a kapcsolódó vállalati értékek zászlóshajói. Amikor valaki belép egy irodába, azonnal létrejön egy benyomás a céggel kapcsolatban, ezért fontos, hogy a kialakítás tükrözze a bérlő identitását, értékrendszerét, láthatók legyenek az elért eredmények, adott esetben a kulcsfontosságú ügyfelek. Ez a funkció tartós vagy állandó távmunka során értelemszerűen nem tud érvényesülni, így a szervezet dolgozói vagy ügyfelei elveszíthetik a vállalathoz való emocionális kötődésüket.

A második sarokkő a munkahely szerepe a tanulásban és tanításban: a vállalatoknál kollégák jönnek és mennek, gyakran generációk váltják egymást, így kiemelten fontos a munkafolyamatok átadása, az új emberek integrálása a szervezetbe, illetve a meglévő kollégák mentorálása és fejlesztése, amely távmunka keretein belül szintén lényegesen kevésbé hatékony, mint személyesen.

A fentieken kívül a fizikai munkahelynek még két fontos szerepet érdemes betöltenie a dolgozók szempontjából. Mivel a munkatársakkal töltjük életünk egy igen jelentős részét, az iroda „piactérként” is kell szolgáljon: egyfajta közösségi tér, ahol az emberek együtt ötletelhetnek, projekteken dolgozhatnak, szellemi termékeket adnak-vesznek és ugyanakkor élik a társadalmi életüket, szocializálódnak

– részletezte Racskó Balázs.

A negyedik funkciót célszerű a távmunka kontextusából értelmezni: számos munkavállaló számára életkörülményeiből adódóan saját otthona a legideálisabb iroda. Mások esetében viszont gyakran áthidalhatatlan tényezők nehezítik meg az otthoni munkavégzést, legyen szó lakótársakról, zajszennyezésről vagy akár szimplán az ideális terek, eszközök hiányáról. Ebben az esetben az irodai környezet egyfajta menedékként is szolgál a dolgozóknak, ahova elvonulhatnak, kényelmesebbé és hatékonyabbá téve ezáltal a munkavégzésüket

- tette hozzá.

A munkahelyi stratégia kialakítása komplex folyamat, mely számos elemből állhat: tartalmazza egyebek között az ingatlan optimalizálásának vizsgálatát, a szervezet felépítésének és üzleti céljainak megértését, a munkamódok (fizikai és virtuális), a vállalati kultúra és a dolgozói összetétel sajátosságainak feltárását. Ha azonban sikerül elérni, hogy a fenti négy tulajdonság a stratégiával összhangban legyen jelen a térben, akkor az iroda valódi desztinációvá válik a munkatársak számára.

Minden változás – akár belső, akár külső nyomásra keletkezik – egy lehetőség arra, hogy felülvizsgáljuk a status quo-t, hiszen irodánk működtetése ideális esetben egy iterációkon átívelő tervezési folyamat. Ez az állandó kapcsolat az ügyfél és a szakemberek között biztosítja, hogy a munkavállalók, a fizikai tér és a különböző innovációk harmóniában tudjanak reagálni ezekre a változásokra, megteremtve ezáltal az ideális munkahelyi élményt

– tette hozzá Racskó Balázs.

A cikk eredetileg a HRCENTRUM oldalán jelent meg.

Matchmaking – toborzási konferencia 2022

Trendek, tippek a fejreállt világunkban

A COVID szinte egy bemelegítésnek tűnik most a háborús fenyegetés és annak gazdasági következményeinek árnyékában, a vezetőkre, HR-esekre is egyre nagyobb teher hárul, hogy biztosítani tudják az üzembiztos működést, új emberek felvételét, a meglévők jóllétét. Manapság még inkább értelmet nyert „az egyetlen állandó dolog a változás” mondás. Lássuk, hogy lehet helytállni újabb és újabb kihívások között.

PROGRAM:

9:00 Megnyitó

9:05-10:05   Demo-forgószínpad: 
Négy HR-szolgáltatás gyakorlati bemutatkozása: 
Assessment Systems, Talentstack, Enloyd, Blue Colibri App

10:05-10:25  KÁVÉSZÜNET

Plenáris előadások I.:

10:25-10:45 Toborzási tervek és kihívások 2022-ben
A különböző iparágak vonzerejének változása és az employer branding 2022-ben
Baja Sándor, Randstad Hungary, ügyvezető igazgató 

10:50-11:05 Kölcsönzés határon innen és határon túl
Harmadik országbeli munkakölcsönzési tapasztalok
Sarkadyné Pápai Beatrix, Pannon-Work Zrt kirendeltségvezető 

11:05-11:20 A Nagy Felmondási Hullám – vajon a háború milyen hatással lesz a munkavállalóidra?
A jelenlegi helyzet bizonytalansága miatt olyan nehézségekkel szembesülünk, amelyek nagyon gyorsan kiégéshez vezethetnek. Hogyan támogathatjuk és tarthatjuk egyben a csapatunkat az ilyen kiszámíthatatlan és stresszes időkben?
Füzér Gábor, Pszichológus és közgazdász, az Assessment Systems Hungary ügyvezető igazgatója

11:25-11:40 Crowdstaffing: Modern toborzási módszerek hagyományos toborzási problémákra
A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra. 
Buzgó Zsolt Country Manager, Enloyd és Karolina Korzeniewska, REX Manager, Antal Poland

11:40-11:55 Nincs elég jelölt egy meghirdetett pozícióra? Tízszerezd meg a jelentkezők számát!
Az előadás segít feltárni a toborzási folyamatok szűk keresztmetszeteit, amiknek a feloldásával sokkal több releváns jelölt érkezhet egy-egy meghirdetett állásra. Ha kékgalléros munkatársakat szeretnének felvenni, ezeknek az elveknek az alkalmazásával ismét sorban állnak majd a szakemberek!
Nagy Gábor, onlinetoborzas.hu, ügyvezető

12:00-12:15 A toborzás buktatói
Hirdetés, kiválasztás, diszkrimináció, személyes adatok kérdései ügyvédszemmel 
Dr. Gera Dániel, ügyvéd, partner, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkajogi csoportjának vezetője


12:15-13:00 EBÉDSZÜNET

Plenáris előadások II.:

13:00-13:15 50 helyett 100 % - A toborzás vége nem a felvétel!
Onboarding új nézőpontból
Földi Miklós Dániel, ügyvezető, szervezetpszichológus, Megbizhatomunkatarsak.hu

13:20-13:35 Hogyan támogassuk az új kollégák integrációját online eszközökkel? 
A sikeres toborzás után vár minket a munka neheze. El kell kötelezni az új munkavállalókat, csökkenteni kell a bizonytalanságot már az első munkanap előtt. Megmutatjuk hogyan építhetünk digitális pre- és onboarding folyamatot.
Barathi Tamás, alapító, ügyvezető, Blue Colibri App

13:40-13:55  Keress IT-st, IT nyelven!
Szeretnéd, ha az álláshirdetéseidre felkapnák a fejüket a fejlesztők? Örülnél, ha az első interjú után úgy távoznának, hogy ez egy jó hely, ahol szívesen dolgoznának? 
Az előadás segít közelebb kerülni a fejlesztők világához, megismerni a fejlesztői zsargont, az egyes IT területek sajátosságait, és azt, hogy milyen trendek alakítják az IT szakemberek mindennapjait. 
Szép Péter, CTO, Green Fox Academy

13:55-14:10 Olykor jól jön a külső segítség az IT toborzásban ... de hogyan válasszunk magunknak jól ügynökségi partnert? 
Szempontok és a gyakran felmerülő kérdések a megfelelő IT fejvadász kiválasztása kapcsán növekedés, elakadás vagy replacement idején.
Sarkadi Gabi, Co-Founder & Senior Tech Recruitment Consultant, TalentStack

14:15-14:30 Apró trükkök, amiktől sikeresebb lesz a Facebook toborzókampányod
Bemutatjuk, hogy 2022-ben hogyan lehet sikeresen toborozni a Facebookon. Milyen pozíciókban működnek a hirdetések, mikre kell figyelni, miket csináljunk és miket NE csináljunk!
Tokár Péter, TESK, cégvezető és toborzási szakértő

14:30-15:15  Kerekasztal beszélgetés:
Egyre bevállalósabbnak kell lenni, ha toborzási sikereket akar elérni valaki? Megéri? 
Kelemen Orsolya - PWC toborzási és employer branding vezető,
Horváth Ádám - Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz, Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Földi Miklós Dániel szervezetpszichológus/fejvadász 
Takács István - Vodafone Employer Branding és Belső kommunikáció vezetője

Időpont: 2022. május 12. (9.00 - 15.30)
Helyszín: La Vida DUNA Rendezvényház  (1138 Budapest Dunavirág u. 2-6)
 

Részvételi díjak:
Early Bird: 36 900 + áfa/fő
Teljes árú részvételi díj: 39 900 + áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 + áfa/fő

 

JELENTKEZÉS

Kapcsolat:
Event: Rákóczy Dorina, [email protected]