hero
Önismereti töltődés őszi estékre
Ahogy beköszönt az őszi időszak, s ezzel együtt a hűvösebb esték, kevésbé vágyunk arra, hogy kint pezsegjünk. Sokkal jobban esik bekuckózni egy jó könyvvel vagy egy meleg itallal, és az otthonunk melegében tölteni a napok lezárását. Mi több, a színes falevelek, a természet változása minket is arra ösztönözhet, hogy többet figyeljünk befelé. Ehhez szeretnénk egy szuper önismereti lehetőséget kínálni most.

Az ősz beköszöntével átmenetileg úrrá lehet rajtunk a lehangoltság, hiszen míg nyáron élveztük a nagyobb szabadságot, de legalábbis kevésbé szigorú beosztás szerint éltük a mindennapjainkat, addig ősszel sokszor átmenet nélkül kell ismét magasabb fordulatszámra kapcsolnunk. Emellett a szabadidőnk eltöltésének módja is megváltozik, és ebben az időszakban a magunkra való odafigyelésnek is fontos szerepet kell játszania. Hoztunk néhány hasznos tippet az őszi öngondoskodási rutinodhoz, és ha bővebben érdekel a téma, akkor lesd meg a cikk végén található önismereti workshop ajánlásunkat is.

Kezdd apró rutinok kialakításával! 

Ősszel több időt töltünk otthon, így az otthonunkhoz kapcsolódó szokásaink kialakításához is sokkal ideálisabb időszak ez. Nem mindegy ráadásul, hogy az otthonunk az a hely, ahova menekülünk vagy ahonnan menekülünk. Írj egy listát azokról a dolgokról, amiket szeretsz az otthonodban csinálni, és alakíts ki belőlük kisebb rutinokat. Ez lehet például egy fél óra olvasás alvás előtt, egy nyugis teázás vagy kávézás reggelente (miközben nem a telefonodat böngészed!) vagy egy rövid jógaóra.

Tanulj meg lassítani!

A pandémia alatt eltöltött bezártság sokunkat megtanított lassítani, ám nem könnyű tartósan megőrizni ezt a hozzáállást, ugyanis a rohanó mindennapok hamar újra beszippanthatnak minket. Nemrégiben már írtunk néhány olyan gyakorlatról, melyek a zsúfolt mindennapokba is beépíthetők. Emellett érdemes kijelölni minden nap néhány rövid idősávot (például munka után fél-egy órát, esténként elalvás előtt egy órát stb.), amikor eltávolodunk a kötelességektől és egy kicsit csak magunkra, a saját érzéseinkre és igényeinkre figyelünk. 

Próbálj ki valami új dolgot, ami boldoggá tesz! 

Az őszi mindennapok során sokkal kevesebb természetes fény ér minket, ami a hangulatunkra is kihathat. A lehangoltság és a befásultság ellen jól jön egy-egy új dolog kipróbálása, legyen az egy még ki nem próbált recept, egy új mozgásforma vagy a lakás egyes pontjainak átrendezése, amely ráadásul a kreativitásunkra is kihatással lehet. 

Légy hálás!

A hálagyakorlás az egyik legkönnyebben beépíthető gyakorlat a mindennapokba. Végy egy füzetet, és minden reggel vagy este – ahogy az számodra kényelmes – írj le minimum három dolgot, amiért aznap hálás lehetsz. Ez lehet konkrét esemény, történés, de akár egy érzés is. Idővel a hála gyakorlása igazoltan jó hatással van a mentális jóllétünkre és csökkenti a depresszió kockázatát is.

Ha érdekel, ezeken kívül milyen ’boldogságfokozó’ gyakorlatok léteznek, hogy mik a személyes erősségeid, amikre a mindennapokban támaszkodhatsz, hogyan fedezheted fel a belső hajtóerőd és hogyan válhatsz lelkileg ellenállóképessé, ajánljuk szeretettel pszichológus újságírónk Őszi önismereti és öngondoskodás csoportját. A fent említett témák mellett többek között szó lesz még a kapcsolatainkban visszatérő sémák azonosításáról, a harmonikus otthonteremtés pszichológiai alapjairól, sőt, megalkothatod saját társas kapcsolataid térképét is. Mindezeket a témákat pozitív pszichológiai és családterápiás rendszerszemléletben járjuk körül. Az esemény 6 modulból épül fel, és online kerül megrendezésre, így az ország bármely pontjáról várjuk a jelentkezőket. Ha mindez felkeltette érdeklődésed, várjuk jelentkezésed az alábbi linken.