Most cégeddel együtt segíthetsz abban, hogy nyitottabbak legyünk egymásra!
Elindult a Nyitottak vagyunk nonprofit szervezet legújabb kampánya, amelynek célja megmutatni, hogy mindenkit csak a tettei és teljesítménye alapján kellene megítélni. Ehhez a tudomány, a kultúra, a sport és az üzlet területéről mutatják be olyan emberek sorsát, akik nehezített helyzetből értek el eredményeket. Az első videóban Farkas Franciska roma származású színésznő mesél a kampányról.

Azok, akik valamilyen szempontból hátrányosabb helyzetű csoportokhoz tartoznak általában ritkábban láthatóak a nyilvánosság előtt. Ezen szeretnének most változtatni. A kampányt egy nagyszabású médiaösszefogás is támogatja, és a kezdeményezéshez munkáltatók is csatlakozhatnak. Azok történeteit, akik magukra ismernek, a szamitatorteneted.hu oldalon várják.

Számít a történeted

A fenti névvel indít kampányt a Nyitottak vagyunk nonprofit szervezet több médiacéggel együttműködésben. Az országos médiaösszefogás célja, hogy megmutassák, sokkal sokszínűbbek vagyunk – akik élünk és alkotunk –, mint ahogy a legtöbben gondolnánk. A kampányban olyan médiapartnerek vesznek részt és osztják meg a történeteket, mint a Forbes, a szeretlekmagyarország.hu, a Marquard Médiától az evamagazin.hu és az InStyle, a Ringier Axel Springer portfóliójából a Glamour, a Kiskegyed és a noizz.hu. Csatlakozott társlapunk, a Kreatív.hu, valamint a dívány.hu, az RTL Magyarország, a Humen Magazin, illetve a Comedy Central, az MTV, a Paramount Channel és a Spike tévécsatornák üzemeltetője, a ViacomCBS. Várják azok jelentkezését, akik saját bőrükön is megtapasztalták az előítéleteket nemi identitásuk, szexuális orientációjuk, etnikai hovatartozásuk, fogyatékosságuk, vagy más tényezők miatt. A kampányban az üzleti élet, sport, kultúra, vagy tudomány területéről mutatnak be történeteket és eredményeket, melyek a közösségre is hatással voltak.

Az elmúlt napokban érkeztek már történetek, melyeket folyamatosan nyomon lehet követni a Nyitottak vagyunk social media csatornáin, valamint számos történet megtalálható lesz a csatlakozó médiapartnerek felületein.

Sereghajtók vagyunk

A kampánynak szomorú aktualitást ad a jelenlegi helyzet – számos kutatás szerint a koronavírus-okozta krízis különösen súlyosan érinti azokat, akik eddig is hátrányos helyzetben voltak. Az OECD 2020-as kutatása bizonyítja, hogy Magyarország már így is sereghajtó például a kisebbségi csoportok lakhatását tekintve.

Nemzetközi és hazai kutatások bizonyították, hogy akik valamilyen kisebbségi csoporthoz tartoznak, vagy hátrányos helyzetben vannak – kevésbé láthatóak, eredményeik, sikereik kisebb visszhangot kapnak. Ez forrása lehet az előítéletek növekedésének, azok pedig, akik hasonló háttérrel rendelkeznek, kevesebb lehetőséget, borúsabb jövőképet láthatnak maguk előtt. Ezen szeretne változtatni a Számít a történeted kampány.

A szolidaritást erősíteni különösen fontos, ennek pedig az egyik első lépése, hogy észrevesszük egymást, és nyitottak vagyunk egymásra.

Kollégák történeteit is várják

A kampányhoz várják olyan cégek, szervezetek csatlakozását is, akik saját körükben, kollégáik között kezdenek a történetek gyűjtésébe, vagy a kampány terjesztésével állnának a kezdeményezés mellé. Ez fontos lépés lehet a nyitott, befogadó szervezeti kultúra fenntartásában, különösen olyan helyzetben, amikor sokan hónapokig nem tudnak személyesen találkozni egymással.

A Számít a történeted kampányt Farkas Franciska színésznő, roma aktivista nyitotta meg kisfilmjével, a történeteket már várják a szamitatorteneted.hu  oldalon. Szintén a Nyitottak vagyunk honlapján, valamint a kampányban résztvevő médiapartnerek felületein olvashatják majd a beérkezett, inspiráló történeteket.

A kampányt több nonprofit szervezet is üdvözölte:

Nagyon fontosnak tartjuk a kezdeményezést, mert azért dolgozunk, hogy Magyarországon az emberi jogok mindenkit megillessenek és egy olyan társadalomban élhessünk, amely értéknek tartja a sokszínűséget, a különféle identitásokat és a nyitottságot. Hiszünk abban, hogy rengeteg érték van az egyes emberekben, és sokat tanulhatunk egymástól. Ez a kampány abban segít, hogy újra felfedezzük, mennyi értékes és érdekes ember vesz körül minket, és ha a gyűlölet és kirekesztés helyett kíváncsisággal és nyitottsággal közelítünk a másikhoz, akkor egy olyan országban élhetünk, ahol mindenkinek jobb.” – Amnesty International

2007-es kutatásunkban válaszadóink az LMBTQI embereket érő diszkrimináció általunk felkínált színterei közül a médiában érzékelték leginkább a társadalmi kirekesztés megnyilvánulásait. A viszonylagos láthatatlansággal és lealacsonyító sztereotipizáltsággal jellemezhető médiasorsban szintén osztozó többi kisebbségi csoporthoz hasonlóan az LMBTQI emberek többségét is zavarták a szenzációhajhász médiareprezentációk, melyek tovább erősíthették a feléjük irányuló előítéleteket. Fontosnak tartjuk, hogy az LMBTQI emberek történetei is jelen legyenek a köztudatban és a médiában, ami így bemutatja a társadalmi sokszínűséget és inspirálja, büszkeséggel tölti el a közösség tagjait is.” – Háttér Társaság

A kampány kreatív partnere a Publicis Group, kommunikációs partnere a FleishmanHillard Café.

A Nyitottak vagyunkról

A Nyitottak vagyunk nonprofit szervezet küldetése, hogy millióknak mutassa meg, a nyitottság érték a szervezetekben, illetve hogy mind a munkáltatóknak, mind a munkavállalóknak bemutassa, segítsen megtapasztalni, és másoknak is megmutatni a nyitottságban rejlő előnyöket. A kezdeményezést 2013-ban alapította a Prezi, az espell, és a Google. A Nyitottak vagyunk közösségéhez eddig több mint 1000 cég, szervezet és közösség csatlakozott. Azokat várják, akik alapértéküknek tekintik, hogy másokat csak a tetteik és teljesítményük alapján ítélnek meg, tekintet nélkül bármi másra. A közösség legfrissebb híreit a Facebookon és Instragram oldalukon lehet követni.

A kampány videója és egyéb tartalmak a Nyitottak vagyunk Youtube csatornáján is megtalálhatóak.