Íme a legújabb toborzási trendek: a TikToktól a szimulációs játékig
Nemrégiben ismét megrendezésre került a hrpwr.hu és az Üzlet és Pszichológia szervezésében a Matchmaking konferencia, ahol izgalmasabbnál izgalmasabb témák kerültek terítékre a toborzás világából. Konferencia beszámolónkban összegyűjtöttük számotokra a legaktuálisabb trendeket, melyekkel felturbózhatjátok a toborzási folyamataitokat!

1.     Üzleti szimulációval a sikeresebb toborzásért

Az online kiválasztás hatékonysága kapcsán megoszlanak a nézőpontok, ám ha rossz szájíz nélkül keressük a benne rejlő lehetőségeket, akkor olyan módszerekre bukkanhatunk például, mint az üzleti szimuláció, melyet Németh Dóra, az Assessment Systems senior tanácsadója mutatott be. A szimulációs feladat segítségével felmérhetők a jelölt vezetői és szakértői kompetenciái; mindemellett élményszerű a folyamat, a jelöltek könnyen flow-állapotba kerülhetnek és átadhatják magukat a játékos feladatmegoldásnak. A módszerrel számos kompetencia megismerhető, így széleskörű munkakörökben lehet hatékony az alkalmazása. A játék életszerű helyzeteket tartalmaz, melyeknek nincsen egy jó megoldása, így akár többször is lefuttatható. A jelölt viselkedését egy olyan környezetben figyelhetjük meg, mely nagyon hasonlít a valósághoz, így sokkal több információt nyerhetünk ebből, mint egy szimpla interjúból. Modern, élményszerű, interaktív, hatékony és testreszabható. Mi kell még?!

2.     TikTok, a toborzás legújabb vadászmezeje

A TikTokot jelenleg nem használjuk ki eléggé a toborzás területén, pedig számos előnnyel bír versenytársaival szemben is – hangzott el Buza Balázstól, az INTREN social media üzletágvezetőjétől. Többek között olcsóbb a felületen hirdetni, s mivel eddig kihasználatlan, a reklámzaj is sokkal kisebb. A TikTokra készített hirdetéseknek azonban el kell rugaszkodniuk a többi felületre készített tartalomtól, ugyanis az a kampány, ami sikeres a YouTube-on, nem biztos, hogy a TikTokon is népszerű lesz, hiszen egészen más a két felület erőssége, amire építeni lehet. A TikTok alapját a kreatív, rövid, mindössze 10-15 másodperces ütős videók képezik. Magyarországon jelenleg 2 millió aktív felhasználóval bírnak, ám ez a szám dinamikusan növekszik. Tévhit, hogy csak 18 éven aluliak használnák: egy friss kutatás szerint több, mint a felhasználók fele 18 év feletti – akiket a HR célú hirdetésekkel bátran meg lehet célozni.

Balázs elmondta, hogy a jelenleg TikTokon futó hirdetések rendkívül sikeresek és valóságos jelentkezés-dömping tud kialakulni a meghirdetett pozíciókra. Fontos természetesen, hogy először mérjük fel, elérhető-e a felületen az általunk megcélozni kívánt célcsoport, mert valószínűleg ügyvezető igazgatót nem a TikTokon érdemes keresnünk, ellenben egy junior kollégát annál inkább!

 3.     Így csaphatsz le a legmenőbb IT szakemberekre! 

A COVID beállta utáni kezdeti visszaesés után most újabb hullámot él az IT toborzási piac. Ugyanazokra a szakemberekre vadászik mindenki, ráadásul egy nehezített pályán, online interjúztatásokkal tarkítva. Kaszt Péter, a Talentstack társalapítója arról beszélt előadásában, milyen trükkökkel lehetünk mi a befutók:

-       Először is, fontos megvizsgálni az IT szakemberek elvárásait. A pandémia alatt kitárult számukra a világ, így egyre gyakoribb, hogy a cégek is nyitottabbá válnak a vidéki szakemberekre is, hiszen a home office lehetővé teszi a munkavégzést távolabbról is. Várható, hogy a távmunkára továbbra is igényt tartanak az informatikával foglalkozók, hiszen az utóbbi időszak ráerősített, hogy így is hatékonyan el tudják látni feladataikat.

-       Megfigyelhető, hogy a kereslet óriási: ha valaki váltani szeretne, akár napokon belül el tud helyezkedni új munkahelyére. Ami számukra a toborzási folyamatban most felértékelődött, az az, hogy megbizonyosodjanak arról, a cég stabil háttérrel rendelkezik, ezért érdemes ezt már az álláshirdetésben is kiemelni. Emellett az figyelhető meg, hogy a jelöltek egyre tudatosabbak, így a munkáról is egyre több információt igényelnek.

-       Felértékelődött az ajánlási rendszerek szerepe is, hiszen könnyebben mozdítható, akinek már egy ismerőse dolgozik az adott cégnél és belsős infókkal tud szolgálni. A bizonytalanba most kevesen merik kitenni a lábukat.

-       A szakember azt javasolja, hogy ne csak LinkedIn-en hirdessünk, mert ott jelenleg hatalmas a verseny. Vessük be saját belsős ATS rendszerünket, ha van, illetve használjunk kifejezetten IT-soknak szóló felületeket (Github, Stackoverflow, Discord stb.).

-       Mielőtt megfogalmazunk egy álláshirdetést, gondoljuk át, mire is kíváncsi egy IT-s, s minél több specifikus információt jelenítsünk meg a hirdetésben.

Következő eseményünk egy HR szakmai randi lesz: Tippek, melyekkel a HR időt és pénzt spórolhat. Szó lesz többek között az irodai lehallgatásról, csapatépítésről, wellbeingről és a COVID-al összefüggő munkajogi kérdésekről is.

Tarts velünk június 10-én a VII. HRPWR.HU ingyenes szakmai randira és ismerd meg a HR szolgáltatók válaszait!