hero
Így fékezd meg a munkahelyi időpazarlást!
Mindannyian pazaroljuk az időnket, de az időpazarlás a munkahelyen különösen fájdalmas lehet, hiszen ezzel szó szerint a saját időnket raboljuk, a munkatársainkéról nem is beszélve. A HRBlogon összeszedtek néhány időpazarló tevékenységet, melyeket egy kis odafigyeléssel ki lehet küszöbölni:

#1 a priorizáció hiánya

A feladatok megoldása természetesen fontos, de ahhoz, hogy a munkavégzés gördülékenyen menjen, muszáj priorizálnunk. Ezt célszerű a határidők figyelembe vételével és a feladat súlyának pontos tudatával tenni, így a valóban leglényegesebb feladatok mindig időben lesznek kész.

#2 kommunikáció hiánya

Ez az alapja mindennek. Ha ez hatékony, a munka is az lesz, azonban a kommunikáció hiánya vagy a nem megfelelő módon történő folytatása sokkal inkább hátráltató tényező, mint előrevivő. A leghatékonyabb kommunikátorok e-mailekkel, telefonhívásokkal és megbeszélésekkel is növelik a közösségi produktivitást. A lényegretörő hatékonyság pedig időt szabadít fel, melyet produktív munkára lehet fordítani. 

#3 csapatmunka hiánya

Egy munkahelyen alkalmazkodnunk kell a légkörhöz, a tempóhoz, és a munkatársainkhoz is. Ha egy ötletünk, vagy munkafolyamatunk működött akkor, amikor egyedül csináltunk valamit, még semmi nem garantálja azt, hogy más körülmények között is fog, például egy csapatmunka során. A csapat érdeke és sikere az első, így törekednünk kell arra, hogy ez legyen az elsődleges szempont munkánk során. segítséget mindig lehet kérni, hiszen ez nem a kárunkat, hanem a javunkat szolgálja, a másoktól tanultak hasznosíthatók a későbbiek során is. 

#4 befejezetlen folyamatok

Még akkor is könnyebb egy ,,lendülettel" elvégezni egy munkafolyamatot, ha kicsit tovább tart, mint több részletben, de kevesebb idő alatt. Rengeteg energiát emészt fel az, amíg újra felvesszük a fonalat, és ismét ráhangolódunk a félbehagyott gondolatmenetünkre.