hero
Élet a klasszikus munkaidő nélkül: tippek vállalkozásvezetőktől a munka-magánélet egyensúly kialakításához
Beszámoló a Hellobiznisz által szervezett kerekasztal beszélgetésről, melynek során négy meghívott vendég kereste a választ arra, hogy vállalkozóként hogyan lehet meghúzni a határokat a vállalkozás és a többi fontos dolog között, azaz hogyan működik vállalkozóként a work-life balance.

Hogyan tudja egy vállalkozó meghúzni a határait a saját jólléte és egyensúlya érdekében? Ezzel a nyitókérdéssel indult a Hellobiznisz által szervezett kerekasztal beszélgetés. Tomán Szabina (a magyarországi Toman Lifestyle Kft. tulajdonosa, az életmódváltás és az egészséges élet nagykövete, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője) kiemelte a nemet mondás képességét, ami az egyik legnehezebb dolog egy olyan szerepben, amikor nem csak vezető vagy, hanem az üzlet, a vállalkozás is a sajátod. Szabina elmondta, hogy amikor megalapította a vállalkozását, akkor nem volt meg ez az egyensúly számára, és ez abból is adódott, hogy a munkáját hitte a hobbijának. Neki hosszabb távon az vált be, hogy az operatív feladatokból leadott, konkrétabban listát készített azokról a feladatokról, melyeket más is el tudna végezni helyette. Azt javasolta, hogy vezetőként és vállalkozóként el kell kezdenünk megszabadulni azoktól a feladatoktól, melyeket nem szeretünk. Hisz az „edd meg a békát” elvben is, azaz, hogy érdemes a napot azokkal a feladatokkal kezdeni, melyek a legnehezebbek vagy a leginkább van kedvünk hozzájuk. Azt is hozzátette, hogy ha valaki olyasvalamit csinál, amit szenvedélyesen szeret, akkor viszi előre a flow.

Dr. Karafiáth Balázs (transzformációs coach, szervezetfejlesztő, purpose mentor, a kommunikáció doktora) kiemelte, hogy számos vállalkozóval dolgozik és dolgozott már együtt munkája során, s amit univerzálisan hasznosnak lát, az a reggeli rutin elhanyagolhatatlanul nagy szerepe. Azt mondta, sokszor elfeledkezünk arról (vagy nem is vagyunk vele tisztában), hogy olyan lesz a napunk, mint az első fél óránk ébren. Éppen ezért a digitális eszközeink helyett érdemes a napot jógával, reggelivel, meditációval indítani, mert ezáltal sokkal hatékonyabbak lehetünk a nap hátralévő részében is. Továbbá kiemelte, hogy 

az említett munka-magánélet egyensúly a belső egyensúllyal indul, mert ha ez megvan, akkor az elrendezi a külvilág prioritásait is. 

Pocsaji Csilla (a Tebe csomagolásmentes bolt ügyvezetője és tulajdonosa, a Cápák között 2. évadának Digitálisan Tettrekész díjas vállalkozója) a digitális és mentális böjt szerepét emelte ki, azaz, hogy egy bizonyos ideig egyáltalán nem nézi a digitális felületeket, illetve fejben is lekapcsolódik a munkáról és a feladatokról. Arról számolt be, hogy ez számára egy fontos határ, amire lehet, hogy csak havonta egyszer van lehetősége vasárnaponként, de a hatása nagyon érezhető. 

A résztvevők egyetértettek abban, mennyire fontos vezetőként a delegálás, s hogy ehhez elvitathatatlanul kell egy megfelelő bizalmi szint kialakulása is. Hisznek abban, hogy a feladatokat nem csak átadni, hanem megtanítani is kell, így lesz igazán hatékony a delegálás folyamata. 

A záró gondolata a kerekasztal beszélgetésnek pedig az volt, hogy minél jobb egy CEO, annál kevesebb ideig van alkalmazásban.