hero
A kommunikáció ereje: bárki bármiről meggyőzhető?
A másokra hatás művészete, karaktergyilkosság, szektásodó munkahelyek, irodai játszmák és retorikai alapszabályok... Néhány téma, amelyről biztosan olvashatsz az Üzlet és Pszichológia december-januári lapszámában!
AZ ALÁBBI CIKKEK TELJES TERJEDELEMBEN AZ ÜZLET ÉS PSZICHOLÓGIA CÍMŰ LAPBAN JELENTEK MEG, MELYRE DIGITÁLIS VAGY PRINT FORMÁBAN ITT TUDSZ ELŐFIZETNI.

Ijesztő belegondolni dr. Újszászi Bogár László kijelentésébe, amely szerint bárki bármiről meggyőzhető. Valóban? „Én biztos nem” – mondanák sokan, de azt már Milgram is bebizonyította híres kísérletében a hatvanas években, hogy számos olyan helyzet van, amelyről korábban azt gondoltuk, hogy mi biztosan másképp reagálnánk, mint ahogy az emberek többsége. Vagy igen, vagy nem. És többnyire vagy nem.  

Szociálpszichológiai és – az utóbbi években – neuropszichológiai kísérletek százaira építik kampányaikat a politikusok és marketingesek. Folyamatosan befolyásolva vagyunk tudattalanul, és számos döntést hozunk meg úgy, hogy utólag – a kognitív disszonanciánkat feloldva – magyarázzuk meg magunknak az okokat. Ha egyáltalán tudni akarjuk azokat. Hogy ez miért baj? Egy hétköznapi vásárlás szintjén még nem akkora baj, de vannak nagyobb döntések (akár egy országgyűlési választás), amikor is nem árt, ha rálátásunk van arra, hogy mások pontosan miként igyekeznek minket egyik vagy másik döntés irányába befolyásolni, akár manipulálni. Kicsiben vagy nagyban, ugyanazok a meggyőzéstechnikák működnek, amelyek ellen azok megismerésével tudunk védekezni.  

A mostani lapszámban többek között szó lesz meggyőzésről, karaktergyilkosságról, retorikai alapszabályokról és arról is, hogy mit okoz a másikban a kommunikáció megvonása.  

Az Üzlet és Pszichológia magazin megtalálható az újságárusoknál, benzinkutaknál, vagy megrendelhető itt is.