hero
A dolgozó fiatalok harmada külföldre kacsintgat
Ha úgy adódna, akkor a fiatalok 36 százaléka könnyen találna magának új munkát - legalábbis ezt mondták a 19-29 éves korosztály dolgozó tagjai a K&H ifjúsági indexéhez végzett felmérésben. 11 százalékuk viszont úgy véli, nagyon nehezen lehetne új állása. Az is kiderült a kutatásból, hogy a megkérdezettek 34 százaléka külföldön próbálná ki magát: ez az egyik legmagasabb érték a felmérés közel 10 éves történetében.

Javult a munkaerőpiaci helyzet, legalábbis a járvány legsúlyosabb, 2020 közepét jellemző időszakához képest, amikor a munkanélküliségi ráta 4,5-5 százalékos volt: ehhez képest 2021 végére 4 százalék alá került a ráta. A fiatalok táborában is kedvezőbb lett a helyzet, a múlt év utolsó negyedében a 20-24 évesek munkanélküliségi rátája 11,1, a 25-29 éveseké 4,1 százalékos volt, szemben a 2020 harmadik negyedévében mért 12,7, illetve 5,6 százalékos mutatóval. Bár a hivatalos statisztikák a munkaerőpiaci helyzet erősödését mutatják, a javulás miatt újra előkerül a járvány előtt már láthatóvá vált probléma, azaz egyes szektorokban - például a kiskereskedelemben - munkaerőhiányos helyzet alakult ki, sok posztra nincs elég alkalmazott. Ennek ellenére azért még nem lefutott meccs a munkakeresés, mert a meghirdetett pozíciókra nem mindig alkalmasak a jelentkezők. 

Könnyű vagy nehéz?

A K&H ifjúsági indexéhez az idei első negyedévben készült reprezentatív felmérés eredményei szerint a 20-29 éves dolgozó fiatalok 36 százaléka gondolja úgy, hogy gyorsan, azaz könnyen találna magának új állást. Ez 2020 eleje óta a legjobb eredmény. Igaz, a járvány előtt, például 2019 végén ugyancsak 36 százalékos volt az arányuk, de volt ennél magasabb szint is: 2018 harmadik negyedévében az érintett fiatalok 43 százaléka látta könnyűnek az álláskeresést. A mostani kutatás azonban rávilágít arra is, hogy a fiatalok 11 százaléka pesszimista, azaz úgy véli, nagyon nehezen találna másik állást. 

Külföldön vagy itthon?

Ezzel párhuzamosan csúcsközelbe ért a külföldi munka felé kacsintgatók aránya. A felmérés szerint a dolgozók fiatalok 34 százaléka, vagyis harmada azt tervezi, hogy legalább egy időre másik országban teszi próbára magát. Hasonlóan magas arányra a felmérés közel 10 éves történetében csak néhány alkalommal - többek között 2013-ban, 2017 elején - volt példa. Ugyanakkor a megkérdezettek 27 százaléka lényegében teljesen kizártnak tartja, hogy külföldön próbáljon szerencsét. 

 

Ha érdekelnek a legfrissebb toborzási trendek, tarts velünk a Matchmaking toborzási konferencián!

Trendek, tippek a fejreállt világunkban.

A COVID szinte egy bemelegítésnek tűnik most a háborús fenyegetés és annak gazdasági következményeinek árnyékában, a vezetőkre, HR-esekre is egyre nagyobb teher hárul, hogy biztosítani tudják az üzembiztos működést, új emberek felvételét, a meglévők jóllétét. Manapság még inkább értelmet nyert „az egyetlen állandó dolog a változás” mondás. Lássuk, hogy lehet helytállni újabb és újabb kihívások között.
 

Helyszín: La Vida DUNA Rendezvényház (1138 Budapest Dunavirág u. 2-6)

időpont: MÁJ. 12. 09:00

Jelentkezés:JELENTKEZEM

PROGRAM:

9:00 Megnyitó

9:05-10:05   Demo forgószínpad:
Négy HR-szolgáltatás gyakorlati bemutatkozása: 
Assessment Systems, Talentstack, Enloyd, Blue Colibri App

10:05-10:25  KÁVÉSZÜNET

Plenáris előadások I.:

10:25-10:45 Toborzási tervek és kihívások 2022-ben
A különböző iparágak vonzerejének változása és az employer branding 2022-ben
Baja Sándor, Randstad Hungary, ügyvezető igazgató 

10:50-11:05 Kölcsönzés határon innen és határon túl
Harmadik országbeli munkakölcsönzési tapasztalok
Sarkadyné Pápai Beatrix, Pannon-Work Zrt kirendeltségvezető 

11:05-11:20 A Nagy Felmondási Hullám – vajon a háború milyen hatással lesz a munkavállalóidra?
A jelenlegi helyzet bizonytalansága miatt olyan nehézségekkel szembesülünk, amelyek nagyon gyorsan kiégéshez vezethetnek. Hogyan támogathatjuk és tarthatjuk egyben a csapatunkat az ilyen kiszámíthatatlan és stresszes időkben?
Füzér Gábor, Pszichológus és közgazdász, az Assessment Systems Hungary ügyvezető igazgatója

11:25-11:40 Crowdstaffing: Modern toborzási módszerek hagyományos toborzási problémákra
A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.
Buzgó Zsolt Country Manager, Enloyd és Karolina Korzeniewska, REX Manager, Antal Poland

11:40-11:55 Nincs elég jelölt egy meghirdetett pozícióra? Tízszerezd meg a jelentkezők számát!
Az előadás segít feltárni a toborzási folyamatok szűk keresztmetszeteit, amiknek a feloldásával sokkal több releváns jelölt érkezhet egy-egy meghirdetett állásra. Ha kékgalléros munkatársakat szeretnének felvenni, ezeknek az elveknek az alkalmazásával ismét sorban állnak majd a szakemberek!
Nagy Gábor, onlinetoborzas.hu, ügyvezető
 

12:00-12:15 A toborzás buktatói
Hirdetés, kiválasztás, diszkrimináció, személyes adatok kérdései ügyvédszemmel 
Dr. Gera Dániel, ügyvéd, partner, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkajogi csoportjának vezetője


12:15-13:00 EBÉDSZÜNET
 

Plenáris előadások II.:

13:00-13:15 50 helyett 100 % - A toborzás vége nem a felvétel!
Onboarding új nézőpontból
Földi Miklós Dániel, ügyvezető, szervezetpszichológus, Megbizhatomunkatarsak.hu

13:20-13:35 Hogyan támogassuk az új kollégák integrációját online eszközökkel? 
A sikeres toborzás után vár minket a munka neheze. El kell kötelezni az új munkavállalókat, csökkenteni kell a bizonytalanságot már az első munkanap előtt. Megmutatjuk hogyan építhetünk digitális pre- és onboarding folyamatot.
Barathi Tamás, alapító, ügyvezető, Blue Colibri App

13:40-13:55  Keress IT-st, IT nyelven!
Szeretnéd, ha az álláshirdetéseidre felkapnák a fejüket a fejlesztők? Örülnél, ha az első interjú után úgy távoznának, hogy ez egy jó hely, ahol szívesen dolgoznának? 
Az előadás segít közelebb kerülni a fejlesztők világához, megismerni a fejlesztői zsargont, az egyes IT területek sajátosságait, és azt, hogy milyen trendek alakítják az IT szakemberek mindennapjait. 
Szép Péter, CTO, Green Fox Academy

13:55-14:10 Olykor jól jön a külső segítség az IT toborzásban ... de hogyan válasszunk magunknak jól ügynökségi partnert? 
Szempontok és a gyakran felmerülő kérdések a megfelelő IT fejvadász kiválasztása kapcsán növekedés, elakadás vagy replacement idején.
Sarkadi Gabi, Co-Founder & Senior Tech Recruitment Consultant, TalentStack

14:15-14:30 Apró trükkök, amiktől sikeresebb lesz a Facebook toborzókampányod
Bemutatjuk, hogy 2022-ben hogyan lehet sikeresen toborozni a Facebookon. Milyen pozíciókban működnek a hirdetések, mikre kell figyelni, miket csináljunk és miket NE csináljunk!
Tokár Péter, TESK, cégvezető és toborzási szakértő

14:30-15:15  Kerekasztal beszélgetés:
Egyre bevállalósabbnak kell lenni, ha toborzási sikereket akar elérni valaki? Megéri? 
Kelemen Orsolya - PWC toborzási és employer branding vezető,
Horváth Ádám - Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz, Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség
Földi Miklós Dániel szervezetpszichológus/fejvadász 

Időpont: 2022. május 12. (9.00 - 15.30)
Helyszín: La Vida DUNA Rendezvényház  (1138 Budapest Dunavirág u. 2-6)
 

Részvételi díjak:
Early Bird: 36 900 + áfa/fő
Teljes árú részvételi díj: 39 900 + áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 + áfa/fő

Kapcsolat:
Event: Rákóczy Dorina, [email protected]