2021. június 01. 09:00
A TikTok mint az employer branding és a toborzás új eszköze
A TikTok már rég nem csak a tizenévesek zenés játszótere, hanem egy szinte hangsebességgel terjedő, és így már a minőségi munkaerő elérésére is alkalmas social media platform – derült ki Buza Balázs, az INTREN social media üzletágvezetője előadásából a Kreatív és a HRPWR „Mit tanított a COVID a toborzásról?” című konferenciáján. A szakember egy sikeres saját kampány bemutatása mellett felhívta a figyelmet a TikTok buktatóira és azok elkerülésének módjaira is.
TÁMOGATOTT TARTALOM

A TikTok adatai alapján jelenleg összesen 1,6 millió felhasználó regisztrált az applikációra Magyarországon, akiknek csupán 32%-a 13-17 éves tinédzser, 33%-a viszont 18-24 éves fiatal felnőtt, 25%-a pedig 25 és 34 év közötti. A felhasználók naponta átlagosan 66 percet töltenek az appal, ahol már nem csak a zenerajongók, de a legkülönbözőbb szubkultúrák is jelen vannak a motorrajongóktól a kovácsokig. Így a felület különösen alkalmas egyedi, szűk célcsoportok elérésére, de csak akkor, ha a már klasszikussá vált Facebook és Insta hirdetések helyett az adott célközönséget valóban értő videót készítünk 15 másodpercben – hangsúlyozta Buza Balázs.

A szakember azt is kiemelte, hogy a magyar közönség egyelőre bizalmatlan a felülettel szemben, így elköteleződést igénylő termékek vagy szolgáltatások (például életbiztosítás) értékesítésre kevéssé alkalmas. Ugyanakkor impulzusvásárlások ösztönzésére annál inkább, köszönhetően a platform friss, audiovizuális, megkapó jellegének. Emellett hatékony brandépítési, employer branding eszköz is lehet, ha az adott márka hajlandó bevállalni egy fiatalos, kevésbé polírozott hangnemet. Mivel egyelőre kevés az ilyen vállalat Magyarországon, a platform reklámzaja nagyon kicsi, a hirdetések pedig meglepően olcsók.

Éppen ezért döntött úgy az INTREN, hogy egy saját részre indított toborzó kampánnyal tesztelik a platform lehetőségeit. A junior social media manager felvételét célzó hirdetésük a várakozásokon felüli eredményt hozott: lefagyott a vállalat weboldala a kampány indítása után, annyian kattintottak át az álláshirdetésre. Végül több mint 70 értékelhető jelentkezés érkezett, akik közül meg is találták az ideális, fiatal és agilis munkatársat. Mindez a vállalatnak szó szerint fillérekbe került: 3,5 fillért fizettek egy megtekintésért, vagyis egy Facebookhoz vagy Intagramhoz képest több, mint tízszer olcsóbban tudtak megjelenést vásárolni.

Buza Balázs azonban hozzátette, hogy a TikTok hirdetéskezelő rendszere egyelőre gyerekcipőben jár, így sok bugra és macerás engedélyezési folyamatokra kell készülni. Ebben segíthet egy olyan TikTok partnerügynökség, mint az INTREN, akik az elsők között hódították meg az új felületet.

További információ:

Facebook

LinkedIn

Web

(x)