hero
Ezeket a cégeket nem tudta ledönteni a lábukról a járvány
Külföldön, főként a tengerentúlon bevált gyakorlat, hogy a vállalkozások – áruházak, éttermek, szépségszalonok stb. – nagy része franchise hálózathoz csatlakozva kezdi meg működését. Ez a trend már Magyarországra is begyűrűzött, egyre több hazai cég ismeri fel, hogy egy sikeres üzleti koncepció átvétele, számos más előnye mellett azt a kockázatot is csökkenti, amit egy új vállalkozás indítása jelenthet.

A koronavírus-járvány számos gazdasági szereplőt negatívan érintett, főként azokban a szektorokban, ahol az üzletek hetekre, hónapokra bezárni kényszerültek. Nehéz helyzetbe került, aki csakis önmagára számíthatott, a hirtelen megváltozott körülményekkel egyedül kellett szembenéznie.

„Tapasztalataink azt mutatják, hogy a franchise hálózatban működő cégeket a válság kevésbé érintette, tompította sérelmeiket az összetartás, a biztos háttér, amit ez a rendszer nyújt” – tudta meg a Piac&Profit. dr. Mandel Katalintól, az idén 30 éves Magyar Franchise Szövetség főtitkárától.

A gazdasági és üzleti tanácsadó arra is rámutatott, hogy az elmúlt másfél évben a hálózatban bővülést tapasztaltak, különösen az oktatással és az ételházhozszállítással foglalkozó területeken.

Az online oktatás térnyerése óriási lehetőségeket nyitott meg azok számára, akik eleve ezen a területen működtek, illetve akik a körülményekre gyorsan reagálva fejlesztéseket végeztek ebben az irányban. A vendéglátóhelyek bezárása, illetve az otthoni munkavégzés elterjedése felpörgette a házhozszállításokat, azon belül az étel házhozszállítást is. A hagyományos ételválaszték mellett egyre több speciális étrendet kínáló cég is megjelent a piacon.

Védőháló a cégek alatt

Egy franchise hálózatban az újonnan alakuló vállalkozás eredményes üzleti koncepciót vesz át, egyéni sikeressége minimális rizikót rejt csak magában. Az elinduláshoz, és azt követően is támogatásra számíthat, a régebb óta működő hálózati tagok tapasztalataik megosztásával is segítik az újonnan belépőket. Időt, energiát és főként erőforrásokat spórolhat az, aki egy már bevezetett, ismert és kedvelt terméket vagy szolgáltatást vesz át, nem „nulláról” kell indítania a vállalkozását.

Ha valaki egy olyan hálózathoz csatlakozik, amelyik több országban is jelen van, nemzetközi szinten is jelentős mennyiségű tudásanyagra tehet szert.

„Mindezen hívogató előnyök mellett óvatosságra inteném azokat, akik késztetést éreznek a franchise felé fordulni, hogy alaposan informálódjanak, mielőtt csatlakoznak egy hálózathoz, hogy az valóban az e, aminek mutatja magát” – hangsúlyozta dr. Mandel Katalin, hozzátéve, hogy a Magyar Franchise Szövetség a hozzá fordulóknak ebben is segítséget nyújt.