hirdetés
hirdetés
hirdetés

Miért nem váltunk

Te csak a pénzért csinálod?

A legtöbb vezetőnek szüksége van arra, hogy időről időre tükröt tartsanak neki. De mi a helyzet akkor, ha valaki már csak a pénzért marad a cégnél, és ebben a kényes kérdésben kell őt a coachnak önmagával szembesítenie? Komócsin Laura business coach osztja meg tapasztalatait és gondolatait a témában.

Évekkel ezelőtt egy nagy coachingtenderen indultunk és meg is nyertük. Amikor kihirdették az eredményt, a hr-igazgató elmondta, hogy nagyon szoros volt a verseny, fej-fej mellett haladtunk a versenytársunkkal a tenderfolyamatban, de végül a demo coachingon hozta meg a döntést, hogy minket választ. Mivel hiszek a folyamatos tanulásban és fejlődésben, kértem, hogy amit lehet, osszon meg tanulságként, hogy ha már minket választottak, akkor ne eshessünk a későbbiekben ugyanabba a hibába, mint az alulmaradó versenytársunk. Örömmel tette (természetesen nevek említése nélkül), mert ő is azt szerette volna, hogy ez másokkal ne történjen meg a cégen belül.

Mennyire érdemes tükröt tartani?

Az igazgató által elmesélt eset az alábbi volt. A coachee, a hr-igazgató akkor találkozott az adott cég egyik coachával életében először, azaz igazi nulladik találkozós demonstráció volt. A coachee pár percben elmesélte az őt foglalkoztató dilemmát, aminek a lényege az alábbi volt. Ő, mint hr-es, ki kell, hogy „szolgálja” (meg kell, hogy támogassa) az üzleti oldalt, de van, amikor ez nagyon diszkomfortos neki, mert azt szeretné, ha egyenrangúbb lenne ez a viszony. A coach erre úgy reagált, hogy egy arra vonatkozó kérdést tett fel, miszerint a coachee otthon is áruba bocsátja-e magát. A coaching itt abbamaradt. Természetesen a hr-vezető is értette az analógiát, de abban egyetértettünk, hogy ha egy nagyvállalathoz most fogják bevezetni a coachingot, akkor nagy a kockázat, ha coachként ilyen szintű konfrontációval kezdünk.

Ez a történet évekkel később, most is gyakran eszembe jut, amikor olyan helyzettel találom magam szembe, ahol mérlegelnem kell, hogy mennyire tartsak tükröt. Az egyik ilyen klasszikus helyzet, amikor egy coachee-nál kimondva vagy kimondatlanul, de kiderül, hogy csak a pénzért dolgozik, azaz más szempontból, de neki is fel lehetne tenni azt a kérdést, amit a fenti coachee kapott.

Sokfajta esetével találkoztam már annak, hogy miért marad valaki a cégnél a fizetéséért. Az egyik legfrissebb élményem éppen tegnap ért, amikor egy negyvenes évei elején járó férfi azt mondta, hogy hiába pályázgat más állásokra, mert ahhoz, hogy más céghez, vagy cégen belül más pozícióba mehessen, tanulnia kellene, hogy piacképes tudása legyen, de ő már fáradt ehhez. Ez szerintem egy igazi róka fogta csuka helyzet, hiszen ha a tanuláshoz, fejlődéshez már most fáradt, akkor mi lesz még a következő közel 30 munkával töltendő évében?

Lusta vagy, vagy félsz?

Ha valaki tényleg nem kedveli sem a főnökét, sem a munkáját, sem a kollégáit, és valóban csak a fizetéséért jár be dolgozni, az nagyon frusztráló lehet. De nemcsak az illetőnek, hanem a környezetének is, és ha vannak gyerekei, ezzel nekik is azt a példát mutatja, hogy „összeszorított foggal szenvedjünk csak tovább a fizetésért”. Ha valóban a fizetés az egyetlen, amiért bejársz, érdemes elgondolkodni azon, hogy miért is nem váltasz. Lustaságból nem akarsz tanulni és megmérettetni magad a munkaerőpiacon, vagy félsz? Nagyon sokszor a lustaság is csak kifogás, mert sok 40-esnek még mindig könnyebb lustaként, mint gyávaként beállítania magát – vagy saját magának szembenéznie azzal, hogy azért nem vált, mert nem mer lépni.

Az önbizalom fejleszthető! Állítsd meg a negatív spirált!

Az önbizalom fejlesztésének témakörére sokan legyintenek, hogy ugyan már, ez gyerekkorban eldől, de nem szabad így tennünk, mert az önbizalom igenis fejleszthető!

És azért is érdemes az önbizalom megerősítésével kezdeni, még mielőtt elkezdenénk beküldözgetni az önéletrajzunkat mindenféle álláshirdetésre, mert ha önbizalomhiányosan megyünk a felvételikre, sokkal nagyobb az elutasítás esélye és így tovább megy a negatív spirál, hogy „Lám, lám, nem is kellek máshol senkinek, ezért szenvedek tovább itt….”

Komócsin Laura, business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

hirdetés