hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudatosság

Richter-utódlás: Mik a fő szempontok?

A Richter Gedeon Nyrt. PR és Kormányzati Kapcsolatok vezetője, Beke Zsuzsa az ICF HR Brand(em) konferencián arról beszélt, hogy milyen szempontokat tartanak szem előtt az utódlás során. 

A fenti kérdés rendkívül aktuális. Bogsch Erik, a cég emblematikus vezetője 25 év után úgy döntött, hogy a háttérből folytatja tevékenységét, vezérigazgatói pozícióját pedig a nála két generációval fiatalabb utódjának adta tovább. 

A Richternél nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy a felsővezetők kikövezzék az utódok számára a követendő utat. Mindezt úgy, hogy a cég által vallott nevelési elvek érvényesüljenek. Minden vezetői pozíciót betöltő alkalmazott kötelessége kijelölni az utódját és aktívan részt venni a váltás zökkenőmentes lebonyolításában. A változás a cég életének természetes és organikus része, mely nem a személyi változások szintjén kell, hogy érvényesüljön és kicsúcsosodjon.

Egy felsővezetőre számos felelősséggel és kötelességgel járó feladat hárul, melyek egyike az utódnevelés. A cégek eltérő gyakorlatot követnek, de egy tradicionálisnak tekinthető vállalat esetében, mint amilyen a Richter is, a generációk közti váltásnak is hagyománya van.

Megtartani és továbbadni

A vezetői kvalitások nagy ellentétpárja a pozíció megtartásának és továbbadásának képessége. Hosszú évek gyakorlata után eljön a pillanat, amikor egy felelős vezető elkezd azon gondolkodni, hogy milyen módon ruházza át hivatásának és életének egyik meghatározó elemét: az általa betöltött pozíciót. Engedni, pedig nem könnyű, de a professzionalizmus, melynek karrierjét köszönhette a továbbadást is segítheti.

Bizalom

Ahhoz, hogy az utódlás teljes értékű legyen, nélkülözhetetlen a bizalom. Bizalom a fiatal generáció bátorságában, teherbírásában és elköteleződésében. Az összhang létrejöttének kulcsa pedig a több szintű együttműködés gyakorlata. A Richter Nyrt. esetében is az új vezérigazgató Orbán Gábor és Bogsch Erik executive chairman szoros kooperációban vezetik át a céget egy új szakaszba.

Hagyom, hogy meghaladjon

A döntés, melynek eredménye az utód kijelölése komplex mérlegelési folyamat eredménye. A szimpátián és a szakmai összhangon túl meghatározó az a meggyőződés, hogy a szervezet számára legelőnyösebb utód az, aki tudásának és kompetenciájának köszönhetően idővel akár elődjét is képes meghaladni.

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés