hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudatosság

Richter-utódlás: Mik a fő szempontok?

A Richter Gedeon Nyrt. PR és Kormányzati Kapcsolatok vezetője, Beke Zsuzsa az ICF HR Brand(em) konferencián arról beszélt, hogy milyen szempontokat tartanak szem előtt az utódlás során. 

A fenti kérdés rendkívül aktuális. Bogsch Erik, a cég emblematikus vezetője 25 év után úgy döntött, hogy a háttérből folytatja tevékenységét, vezérigazgatói pozícióját pedig a nála két generációval fiatalabb utódjának adta tovább. 

A Richternél nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy a felsővezetők kikövezzék az utódok számára a követendő utat. Mindezt úgy, hogy a cég által vallott nevelési elvek érvényesüljenek. Minden vezetői pozíciót betöltő alkalmazott kötelessége kijelölni az utódját és aktívan részt venni a váltás zökkenőmentes lebonyolításában. A változás a cég életének természetes és organikus része, mely nem a személyi változások szintjén kell, hogy érvényesüljön és kicsúcsosodjon.

Egy felsővezetőre számos felelősséggel és kötelességgel járó feladat hárul, melyek egyike az utódnevelés. A cégek eltérő gyakorlatot követnek, de egy tradicionálisnak tekinthető vállalat esetében, mint amilyen a Richter is, a generációk közti váltásnak is hagyománya van.

Megtartani és továbbadni

A vezetői kvalitások nagy ellentétpárja a pozíció megtartásának és továbbadásának képessége. Hosszú évek gyakorlata után eljön a pillanat, amikor egy felelős vezető elkezd azon gondolkodni, hogy milyen módon ruházza át hivatásának és életének egyik meghatározó elemét: az általa betöltött pozíciót. Engedni, pedig nem könnyű, de a professzionalizmus, melynek karrierjét köszönhette a továbbadást is segítheti.

Bizalom

Ahhoz, hogy az utódlás teljes értékű legyen, nélkülözhetetlen a bizalom. Bizalom a fiatal generáció bátorságában, teherbírásában és elköteleződésében. Az összhang létrejöttének kulcsa pedig a több szintű együttműködés gyakorlata. A Richter Nyrt. esetében is az új vezérigazgató Orbán Gábor és Bogsch Erik executive chairman szoros kooperációban vezetik át a céget egy új szakaszba.

Hagyom, hogy meghaladjon

A döntés, melynek eredménye az utód kijelölése komplex mérlegelési folyamat eredménye. A szimpátián és a szakmai összhangon túl meghatározó az a meggyőződés, hogy a szervezet számára legelőnyösebb utód az, aki tudásának és kompetenciájának köszönhetően idővel akár elődjét is képes meghaladni.

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés