hirdetés
hirdetés
hirdetés

Váltsak? Ne váltsak?

Ha zuhanyozás közben nem gondolsz a munkádra, azt jelezheti: ideje váltani

Mindannyian megkérdezzük magunktól időről időre: vajon jó úton haladok? Illik hozzám a munka, amit végzek? Lehet, hogy váltanom kellene? Amennyiben ezek visszatérő gondolatok, érdemes komolyabban is elgondolkodnunk rajta, miért foglalkoztat ez minket annyira. Ezt pedig könnyedén kideríthetjük, ha felteszünk magunknak néhány jól megválasztott kérdést.

Ismerjük a szomszéd kertje mindig zöldebb jelenségét, de olykor nehéz eldönteni, csak erről van szó, vagy valóban elérkezett az idő, hogy karriert váltsunk. Néha nagyon nehéz rájönni, mi lenne a helyes út, hiszen rengeteg a bizonytalansági tényező, ráadásul ha a váltás mellett döntünk, akkor jó eséllyel vissza kell lépnünk, és újabb hónapokat vagy akár éveket eltölteni azzal, hogy elsajátítsuk az új kiválasztott karrierutunkhoz szükséges skilleket.

Az alábbi 5 kérdést nemzetközi és magyar karriercoachok ajánlják a fenti dilemma eldöntéséhez.

1. Milyen gyakran gondolsz a munkára munkaidőn kívül?

Ha alig várod, hogy leteljen a munkaidő, és végre mással foglalkozhass, az még nevezhető természetesnek. Azonban ha akkor sem jut eszedbe soha a munkád, amikor az utcán sétálva, a zuhany alatt vagy egy hosszú autóúton kiüresednek a gondolataid, tehát ha az agyad ilyenkor is messziről elkerüli, hogy valamilyen munkahelyi megoldandó feladatról kezdjen elmélkedni, az már figyelmeztető jel lehet: ha ugyanis valamit szeretünk csinálni, akkor azokban az időszakokban, amikor nincs min gondolkodnunk, és az agyunk üresjáratba kerül, ez lesz az, amin gondolkodni fogunk. Ez azt jelezheti, hogy a jelenleg végzett munkád nem az igazi hivatásod. Ugyanakkor érdemes ezzel vigyázni, mert az viszont már rosszat is jelenthet, ha munkaidőn kívül is túl sokat jár az eszünk a munkán, és nem bírunk kikapcsolni.

2. Ha most elképzeled, hol állsz majd a karrierutadon 10 év múlva, mit látsz?

Gondolj azokra a munkatársaidra, akik nálad régebb óta vannak a cégnél, és a tiédhez hasonló karrierutat jártak be. Jó érzéssel tölt el, ha elképzeled, hogy a későbbiekben te is azt csinálod majd, amit ők most csinálnak?

Ezt azért is fontos átgondolni, mert számos olyan karrierút létezik, ahol a karrierút egyes állomásain teljesen más feladatokat lát el a munkavállaló. Elképzelhető, hogy nem igazán érezzük jól magunkat a jelenlegi pozíciónkban, azonban ha kitartunk, egy olyan helyre juthatunk el, amit már szeretni fogunk. Addig pedig motiválhat minket, hogy az odáig eljutáshoz szükséges megszerezni azokat a készségeket, amelyeket a jelenlegi munkakörünkben sajátíthatunk el.

3. Miért vállaltad el ezt a munkát annak idején?

Mi vonzott benne akkor annyira, hogy emiatt végül igent mondtál, és ehhez képest mit kaptál tőle? Ha csalódtál, akkor érdemes megvizsgálni, pontosan mi volt az oka a csalódásnak: maga a munkakör az, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, esetleg valami egészen máson múlt a dolog – például a főnökön vagy a szervezettség hiányán.

4. Mennyire egyeznek a saját értékeid a vállalati értékekkel?

És ha nem egyeznek, miért vagy még mindig itt?

5. Mik a hosszú távú terveid?

Közelebb visz a jelenlegi munkád a hosszú távú terveid eléréséhez, vagy épp ellenkezőleg, hátráltat az elérésükben?

Az ezekre a kérdésekre adott válaszaid megmutatják, érdemes-e megduplázni a jelenlegi munkádban tett erőfeszítéseidet, vagy itt az ideje megtenned az első lépéseket egy teljesen új irányba.

(forrás: The Muse, Éva Magazin)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés