hirdetés
hirdetés

Miért? Hogyan? Hová?

Ezért vágunk bele a karrierváltásba: toronymagasan vezet egy szempont

Kik és miért váltanának karriert? Milyen szempontok alapján tervezik az új életüket? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ legfrissebb online felmérésükben a Karrier-újratervezés workshop és előadás szervezői.

Mai felgyorsult digitális világunkban sok más területhez hasonlóan a munkaerőpiac is folyamatosan átalakulóban van. Szinte egyik napról a másikra jönnek létre új munkakörök vagy tűnnek el teljes szakmák a piac igényeihez igazodva. Mindezekhez a folyamatokhoz nehéz munkavállalóként alkalmazkodni, főként egy olyan kulturális környezetben, ahol a munkavállalók nagy része még mindig bátortalan abban, hogy munkahelyet, ahhoz pedig még inkább, hogy karriert váltson. Az alábbiakban összefoglaljuk a Karrier-újratervezés előadás kapcsán készült online felmérés legfontosabb megállapításait.

1. A nők gyakrabban fordulnak szakemberhez tanácsért karrierjük újratervezésekor.

Az online felmérés alapján jellemzően a nők azok, akik külső segítséget vesznek igénybe azokban az élethelyzetekben, ahol komoly változási kihívásokkal kell, hogy szembenézzenek.
„Tapasztalataim szerint Magyarországon a nők korosztálytól és beosztástól függetlenül bátrabban fordulnak tanácsadóhoz különböző karrierhelyzetekben, míg a férfiaknál ez az igény jellemzően inkább multinacionális nagyvállalatok felsővezetőinél merül fel, ahol coaching már a vállalati kultúra szerves része. Nagyon fontos lenne, hogy a férfiak is tudatosan tervezzenek és váltsanak, hiszen az ő esetükben szintén igaz, hogy 2–3 szakmát is el kell sajátítaniuk a közel 50 év munkával töltött időszak alatt” – emelte ki Kertész András, coach, a Karrier-újratervezés workshop előadója.

2. Az Y generáció keresi legaktívabban az új kihívásokat.

A jelenlegi munkaerőhiányos gazdaságban, ahol hatalmas verseny folyik a jól képzett, tájékozott munkavállalókért, a munkáltatóknak figyelembe kell venniük a különböző generációk (baby boomerek, X, Y és Z generációk) eltérő igényeit és elvárásait. A mostani felmérés érdekes tanulsága például, hogy az Y generáció tagjainak már természetes, hogy 2 évente munkahelyet váltanak, talán éppen ezért ők képviseltették a legnagyobb számban magukat ebben a kutatásban. A válaszadók 70,8%-a szenior pozícióban dolgozik, a junior pozíciót betöltők 24,7%-ban képviseltették magukat, és 4,4%-nyi pályakezdő gondolkodik a karrierváltáson. A kitöltők közel felét adták a 31–40 közötti korosztály tagjai (47,1%). A most leginkább aktív, vezető beosztásokban dolgozó X generáció (a válaszadók 34,5%-a) tagjainak bár nem ez a megszokott terepük, de szintén fel kell készülniük az új trendekre.
„Az 50+ évesek korosztálya csekély, 2,3%-os arányban vett részt a kutatásban, ami jól mutatja, hogy nem ismerik igazán a munkaerőpiac trendjeit vagy nem akarnak tudomást venni ezekről. Ugyanakkor van közöttük is egy szűk réteg, akik akarnak váltani, akik számára érték az élethosszig tartó tanulás és a munka is” – tette hozzá Kertész András.

3. Az anyagiaknál fontosabb a munka-magánélet egyensúlya, a saját vállalkozás és a hivatás megtalálása.

Az álomkarrier eléréséhez toronymagasan a munka-magánélet egyensúly volt legfontosabb szempont a felmérés kitöltői körében, ezt követi csak az ,,én legyek a saját magam főnöke” aspektus, de szintén megtalálható a döntő okok között, hogy sokan nem találták még meg a hivatásukat, vagy kiégtek az aktuális pozícióikban. Érdekes, hogy csak mindezek után jönnek a piszkos anyagiak. Sokan azonban az anyagi biztonságot is hajlandóak beáldozni, hogy olyanba foghassanak, amit igazán szeretnek csinálni

4. A többség karrierkönyvekhez és tippekhez vagy barátaihoz fordul segítségért, ha karrierváltásról van szó.

A tájékozódás szempontjából a válaszadók 70,8%-a cikkekből és könyvekből olvasva jut hozzá a karrierváltással kapcsolatos hasznos információkhoz, a baráti tanács pedig a második leggyakoribb forrás, ahová az emberek fordulnak, ha segítségre van szükségük. Emellett egyre többen nyitottak a szakmai programok és előadások iránt is, legyen szó akár állasbörzéről, karrierexpóról vagy éppen workshopról.

A Karrier-újratervezés workshopot és előadást szeptember 25-én immár harmadik alkalommal rendezik meg, az eseményről bővebben itt lehet tájékozódni.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés