hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gyakori váltás

A job-hopper tényleg képtelen a lojalitásra?

Nagyon fiatalon ismertem meg a „job-hopping” fogalmát. Amikor fejvadászként megkezdtem a pályafutásomat, talán ez volt az egyik első lecke. „Ha valaki az önéletrajza szerint gyakran váltott céget, akkor őt kellemetlen részletességgel kell kifaggatni minden váltásáról, mert azzal az emberrel valami baj van.”

Tapasztaltabb munkatársaim olyan magabiztossággal mondták ezt, hogy eszembe sem jutott megkérdőjelezni az állítás igazságtartalmát. Túl sokáig.

Álláskeresőként kezdett először zavarni, hogy még a főiskola alatti időszakos munkáim miatt is magyarázkodnom kellett, miközben azt gondoltam volna, hogy büszke lehetek rá, hogy nappali tagozatos tanulmányok mellett még tucatnyi nagyvállalatnál is megfordultam.

A rettegett kategória

A témával kapcsolatos kettősség, ami bennem volt, szakmai és személyes frusztrációkat is okozott. Egyrészt kétkedve képviseltem „a job-hopper képtelen a lojalitásra”-elvet, másrészt magam is féltem váltani, nehogy belekerüljek ebbe a rettegett kategóriába.

Kifejezetten fárasztó volt, hogy a szakmai vezetők a már általam előszűrt jelölteket is hajlamosak voltak visszautasítani a gyakori váltásra hivatkozva (még a válság azon időszakában is, amikor naponta szűntek meg munkahelyek), miközben azt láttam, hogy ezek a „job-hopperek” sokszor magabiztosabbak az interjún, és lojális társaiknál átlagban 30–50%-kal keresnek többet.

Közel négy év és két elutasított ajánlat után végül én is váltottam, ami által több mint 50%-kal magasabb juttatási szintet és jelentős szakmai előrelépést értem el. Olyan változásokat, amiket a korábbi munkahelyem egyik legjobban teljesítő szakembereként még évekig nem lett volna esélyem megtapasztalni.

Számos hatás együtteseként úgy gondolom, hogy a „job-hopping” mint szitokszó napjai meg vannak számlálva. Csak idő kérdése, hogy a fejlődés iránti erős vágy már ne csak a fiatal generációk jellemzői között jelenjen meg, hanem természetes munkavállalói magatartássá váljon, ahogy az ezzel olykor szükségszerűen együtt járó váltás is.

Nemzetközi viszonylatban már számos cikk született, amely a „tehetségeket” azokkal azonosítja, akik rendszeresen új kihívások után néznek, hisz ezáltal gyorsabb a fejlődésük társaiknál, de itthon még csak lassan jön a paradigmaváltás.

A lojalitás a munkáltatón is múlik

Kevesen merik kimondani, hogy a lojalitás valójában nem egyéni személyiségjegy, így kialakulásában a munkáltatónak legalább akkora szerepe van, mint a munkavállalónak.

Az is előfordulhat, hogy a lojalitás nem más, mint egy kényelmes dolgozói hozzáállás. Sokan azért maradnak hosszú ideig egy cégnél, mert nincs kedvük vállalni a váltással járó kockázatokat, nehézségeket, miközben sokszor ugyanezek az emberek a cég legbomlasztóbb alakjai.

A fentiekkel nem azt akarom mondani, hogy aki hosszú időt tölt ugyanazon cégnél, az kevésbé értékes, mint aki többet mozog a munkaerőpiacon, de szeretnék harcolni azzal a széles körben alkalmazott elvvel, ami az ellenkezőjét állítja.

Ugyanazon ember, környezettől, életszakasztól és aktuális motivációtól függően, lehet nagyon lojális, vagy éppen dönthet a dinamikus váltások mellett, felejtsük tehát el a megbélyegzést e téren is!

Jakus Vivien
a szerző cikkei

(forrás: Pannon Work blog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés