hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kulisszatitkok

Top 5 álláskeresői trend

Manapság sok minden máshogy van, mint ahogy régen volt. Szoktuk mondani. Nincs ez máshogy a munkakereséssel sem. Azaz az is máshogy van. Akár munkavállalói, akár munkaadói oldalról nézzük. Hogyan keresnek a mai álláskeresők?

A SentiOne social listening ügynökség segítségével felkutattuk a netet, és összeírtuk a top 5 leggyakoribb álláskeresői szokást. A különböző közösségi média platformok nyilván különböző minőségű és formátumú tartalmakat fogadnak be. Így mind élménymegosztás, mind inspirálódás és informálódás szempontjából rendkívül diverzifikált a mód ahol, amikor és ahogy használják az állást kínáló tartalmakat a keresők.

A munkaadók és munkakeresők csak 2017-ben közel 20 500 bejegyzést tettek közzé publikusan a magyar neten, amelyek az álláshirdetésekhez, álláskereséshez kapcsolódtak. Akkor lássuk, melyek 2017 legjellemzőbb álláskeresési trendjei és legnépszerűbb álláskeresési tippjei.

1. Reggel - (délben) – este

Az idei év adatai alapján a legtöbb állásajánlatot reggel 9 és este 6 óra magasságában publikálják a neten. Munkakeresőként ilyenkor érdemes résen lenni, és gyorsan lecsekkolni a lehetőségeket, munkaadóként pedig jó tudni, hogy ilyenkor ülnek a gép előtt a legtöbben az új hirdetésre várva.

2. Hol keresnek sokan?

Az adatok azt mutatják, hogy az álláskeresők nagyon szeretik és sűrűn használják a mainstream állásportálok mellett az alábbi Facebook-oldalakat: Szárnyas Fejvadász, az ÁllásStart, a Work Force Kft., az Álláshirdetések-Pest megye - Budapest, a Schönherz Bázis (itt mérnöki és IT állásokat hirdetnek) és a Közösségi Munkaközvetítő oldalát. Valamint a Facebook abszolút uralkodó ezen a területen, de a kutatásból az is kiderült, hogy a fórumokon és blogokon túl a Twitter is egyre népszerűbb az álláskeresők és - hirdetők körében! Egy regisztráció nem kerül semmibe, és megéri…

3. Bérmegadás kötelező!

A legtöbb cég vagy nem ad meg bért, vagy ha mégis, akkor egy sávot határoz meg. A tapasztalat azt mutatja, hogy az álláskeresők jobban szeretik, és nagyobb arányban reagálnak azokra a hirdetésekre, ahol a bérek is fel vannak tüntetve.

4. Érdeklődik irántunk?

A közösségi média hasznos módja a kapcsolatfelvételnek mind interjú előtt, mind interjú után. Munkaadóként érdemes rápillantani arra, hogy a jelölt volt-e esetleg korábban kapcsolatban a cégünkkel, azaz van-e benne egy mélyebb érdeklődés irántunk.

5. A legnépszerűbb hirdetések

A kutatás során az is kiderült, hogy milyen kategóriákban hirdetjük és keressük a legtöbb állást. 2015 óta bizony sok minden változott! Míg két évvel ezelőtt az irodai, a mérnöki és az értékesítői állások voltak a legnépszerűbbek az online bejegyzések alapján, addig 2017-ben már a fizikai munka vezet. Az irodai és mérnöki álláshirdetések is csak e mögött kaptak helyet. 

 

Vida Eszter
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés