hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kulisszatitkok

Top 5 álláskeresői trend

Manapság sok minden máshogy van, mint ahogy régen volt. Szoktuk mondani. Nincs ez máshogy a munkakereséssel sem. Azaz az is máshogy van. Akár munkavállalói, akár munkaadói oldalról nézzük. Hogyan keresnek a mai álláskeresők?

A SentiOne social listening ügynökség segítségével felkutattuk a netet, és összeírtuk a top 5 leggyakoribb álláskeresői szokást. A különböző közösségi média platformok nyilván különböző minőségű és formátumú tartalmakat fogadnak be. Így mind élménymegosztás, mind inspirálódás és informálódás szempontjából rendkívül diverzifikált a mód ahol, amikor és ahogy használják az állást kínáló tartalmakat a keresők.

A munkaadók és munkakeresők csak 2017-ben közel 20 500 bejegyzést tettek közzé publikusan a magyar neten, amelyek az álláshirdetésekhez, álláskereséshez kapcsolódtak. Akkor lássuk, melyek 2017 legjellemzőbb álláskeresési trendjei és legnépszerűbb álláskeresési tippjei.

1. Reggel - (délben) – este

Az idei év adatai alapján a legtöbb állásajánlatot reggel 9 és este 6 óra magasságában publikálják a neten. Munkakeresőként ilyenkor érdemes résen lenni, és gyorsan lecsekkolni a lehetőségeket, munkaadóként pedig jó tudni, hogy ilyenkor ülnek a gép előtt a legtöbben az új hirdetésre várva.

2. Hol keresnek sokan?

Az adatok azt mutatják, hogy az álláskeresők nagyon szeretik és sűrűn használják a mainstream állásportálok mellett az alábbi Facebook-oldalakat: Szárnyas Fejvadász, az ÁllásStart, a Work Force Kft., az Álláshirdetések-Pest megye - Budapest, a Schönherz Bázis (itt mérnöki és IT állásokat hirdetnek) és a Közösségi Munkaközvetítő oldalát. Valamint a Facebook abszolút uralkodó ezen a területen, de a kutatásból az is kiderült, hogy a fórumokon és blogokon túl a Twitter is egyre népszerűbb az álláskeresők és - hirdetők körében! Egy regisztráció nem kerül semmibe, és megéri…

3. Bérmegadás kötelező!

A legtöbb cég vagy nem ad meg bért, vagy ha mégis, akkor egy sávot határoz meg. A tapasztalat azt mutatja, hogy az álláskeresők jobban szeretik, és nagyobb arányban reagálnak azokra a hirdetésekre, ahol a bérek is fel vannak tüntetve.

4. Érdeklődik irántunk?

A közösségi média hasznos módja a kapcsolatfelvételnek mind interjú előtt, mind interjú után. Munkaadóként érdemes rápillantani arra, hogy a jelölt volt-e esetleg korábban kapcsolatban a cégünkkel, azaz van-e benne egy mélyebb érdeklődés irántunk.

5. A legnépszerűbb hirdetések

A kutatás során az is kiderült, hogy milyen kategóriákban hirdetjük és keressük a legtöbb állást. 2015 óta bizony sok minden változott! Míg két évvel ezelőtt az irodai, a mérnöki és az értékesítői állások voltak a legnépszerűbbek az online bejegyzések alapján, addig 2017-ben már a fizikai munka vezet. Az irodai és mérnöki álláshirdetések is csak e mögött kaptak helyet. 

 

Vida Eszter
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés