hirdetés
hirdetés
hirdetés

8 kritikus pont

Toborzás, kiválasztás, onboarding: Mit lehet elrontani?

Mindenki a legjobbat akarja. Álláskeresőként jó helyen dolgozni, megbecsülten, kreatív feladatokkal, jó fizetésért. Céges oldalról tehetséges, elhivatott kollégákkal feltölteni a létszámot. Valahogy mégsem klappol a kettő. Mi nem stimmel? 

Hitelesnek kell lenni a munkavállalók előtt. Ehhez pedig az álláshirdetés feladásától kezdve a cégből való kilépésig őszintének kell lennie a munkáltatónak. Sőt, még azután is. Mert a munkavállalók csak azt a céget fogják ajánlani másoknak is, ahol jól érzik, jól érezték magukat. Erről a „munkavállalói élményről” készít most kutatást Magyarországon először az Aon Hewitt. A kérdőív kitöltésére vállalatok részvételét várják.

„Eddig a munkaadók elsősorban az alkalmazottak elkötelezettségének mérésével foglalkoztak. Mi most tovább lépünk. Az egész dolgozói életutat szeretnénk feltérképezni az álláspályázat elindításától a távozás utánig” – mondja Bakos Réka vezető tanácsadó.

Az AON azt méri fel, hogy mit tesznek a cégek azért, hogy ezeket a szakaszokat a jelöltek/munkavállalók pozitívan éljék meg. Egy másik kérdőíven a kutatók a munkavállalók véleményét kérik ki. Itt arra kíváncsiak, hogy mi fontos számukra az álláspályázat során, majd a munkahelyen és, hogy az elvárásaik mennyire találkoznak a mindennapokkal.

A munkavállalók nagyon képben vannak

Miért fontos, hogy ezzel a cégek tudatosan foglalkozzanak? “A modern technológiák térhódításával egyre kevésbé a cég alakítja ki az arculatot az álláskeresők előtt, inkább a környezetük: a munkavállalók, a jelöltek, az üzleti partnerek, akik posztolnak, kommentelnek, véleményt kérnek az online közösségtől a Facebook, a LinkedIn, a Glassdoor, vagy a többi hasonló oldalon. A munkavállalók pedig egyre alaposabban mérik fel, hol lenne számukra a legjobb dolgozni” - fogalmaz Ráduly Orsolya, az AON Employer Branding üzletágvezetője.

Jelöltélmény a gyakorlatban

Ha valaki még csak egy állás iránt érdeklődik vagy pályázik, akkor neki azok a szempontok lehetnek fontosak, hogy:

  1. Mennyire érthető és vonzó a cég álláshirdetése?
  2. Mennyi idő a pályázati űrlap kitöltése?
  3. Érkezik válasz az álláspályázatra?
  4. Hol áll a beadott önéletrajz?
  5. Hogyan érezte magát a jelölt az állásinterjún?
  6. Azt kapta-e a folyamat során, ami az elvárása volt a cégtől?
  7. Elutasítás esetén nyitott lenne más munkakörben ennél a cégnél dolgozni?
  8. Ajánlaná az ismerősének ezt a céget?

Ha ezekre a kérdésekre pozitív válaszok születnek, akkor egy cég jó jelöltélményt nyújt. Aki sikertelenül pályázik, más pozíció esetén valószínűleg újra megpróbálná és ajánlaná a vállalatot ismerőseinek.

A kritikus onboarding

Bakos Réka kulcsfontosságú szakasznak tartja a munkavállaló cégbe illesztését, az angol szaknyelvben az “onboarding” folyamatát, ami ugyancsak kritikus eleme a munkavállalói élménynek. “Ha belép egy munkavállaló, akkor magas az elkötelezettségi szintje. Ha nincs folyamat a beillesztésre, vagy rosszul végzik azt - például az első hetekben nincsenek munkaeszközök, a közvetlen főnök elérhetetlen - akkor még a legjobb szakember lelkesedése is bezuhanhat. Ezzel pedig a cég még a próbaidő alatt elveszíti őt, a felvételébe fektetett összeg pedig kidobott pénz lesz.”

Tartsuk a kapcsolatot a korábbi dolgozókkal is

A cégek kis része foglalkozik a távozókkal, pedig ők is alakítják a cég image-ét és később akár vissza is térhetnek. Egy rossz szájízű, gyengén kommunikált kilépéssel azonban könnyen elveszhetnek. “Nyugat-Európában ennek is megvan a kultúrája, céges “ALUMNI-network”-ök működnek, amelyekben a munkaadó tartja a kapcsolatot az exekkel, ajánlhatnak munkatársakat egy-egy megüresedő pozícióra és a visszaút is lehetséges” - jegyzi meg Ráduly Orsolya. Valószínű, hogy Magyarországon is terjedni fog ez a fórum, elsősorban nagyvállalati szinten.

A munkavállalói élmény kutatás a cégeknek itt elérhető. A kitöltési határidő: 2018. január 26.

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés