hirdetés
hirdetés
hirdetés

Egy örökkévalóság...

Rettentő régóta vagyok a munkahelyemen: már 6 hónapja!

„Már vagy egy örökkévalóság óta vagyok a munkahelyemen: hat hónapja” – hallottam nemrég valakitől, és ez eszembe juttatta a kérdést: vajon a lojalitás és az, ha sokáig marad a munkavállaló egy cégnél (a „sokáig” jelentse azt inkább, hogy legalább három évig) számít-e, értékelendő még egyáltalán? A CareerCapitalist blog szerzőjének gondolatai.

"Tehát nemrégiben egy meetingen voltam, ahol minden, az asztalnál ülő résztvevő bemutatkozott, és megosztott néhány információt magával kapcsolatban. Az egyik ember (aki azt kérte, ne említsem a nevét) bejelentette, hogy már nyolc éve dolgozik a jelenlegi munkahelyén. Ezt némileg mentegetőzve mondta, és néhányan – félig vicces, félig komoly – megjegyzést is tettek ennek nyomán arra, hogy hiányzik belőle a mobilitás" – írja a szerző, Kris Dunn, aki jelenleg a Kinetix hr-vezetője, és blogjában különféle hr-gyakorlatokról, toborzásról, technológiáról és a teljesítményértékelés témakörében osztja meg rendszeresen évtizedes tapasztalatait.

"Miközben láttam, hogy ez a szegény srác legszívesebben elsüllyedne szégyenében vallomása és a felé záporozó megjegyzések nyomán, elgondolkoztam azon, hogy ez az egész egy kissé túl messzire ment. Számos érték lakozik a távlatokban és abban, ha hosszú múltra tekinthetünk vissza egy cégnél. A vállalatoknak olyan emberekre van szükségük, akik ténylegesen képesek a szervezet iránti lojalitásra, és arra, hogy pontos rálátással rendelkezzenek azt illetően, mi a jó a cégüknek – és mi a jó nekik."

Büszkeség tárgya vagy szégyellni való a lojalitás?

"Kétlem, hogy valaha is visszatérnénk abba a korszakba, amikor az emberek büszkén jelenthették ki, hogy sokáig megmaradtak egy állásban. De sokkal egészségesebb lenne, ha lenézéssel sem kellene szembenézniük emiatt."

"Nem kérdés, hogy az „első munkahelyről nyugdíjba menni” modelljének lejárt az ideje. A piacon azt látom, hogy az, hogy értékelik-e az ember egy cégnél eltöltött idejének hosszát, valójában attól függ, mit csináltál, amíg annál a bizonyos cégnél dolgoztál. Ha mindvégig ugyanazt a monoton feladatot végezted, és nem fejlődtél tíz éven át, akkor bizony nehéz lesz a váltás. Ha viszont folyamatosan fejlesztetted a meglévő készségeidet, és emellé újakat is szereztél, akkor a tapasztalatadat meg fogják becsülni a munkaerőpiacon."

Perspektívába helyezni

"Nemrégiben három munkavállalót vettünk fel, akik hosszú távú munkatapasztalatot tudhattak magukénak egy cégnél, és nagyon örültünk neki, hogy úgy döntöttek, átigazolnak hozzánk. Mindhármukra az volt a jellemző, hogy folyamatosan fejlesztették magukat, így a 10+ évnyi tapasztalatuk annál az egy cégnél valójában több változatosságot és fejlődést hordozott magában, mint amit számos más jelöltnél találhattunk, akik úgy átlag kétévenként változtatták a munkahelyüket."

"Tehát tedd, amit tenned kell, és nem számít, hol mennyi időt töltöttél – csak rajtad múlik, mit hozol ki belőle" – zárja a bejegyzést Kris Dunn. Munkaadók és hr-esek számára pedig megfontolandó, hogy ne az alapján ítéljék meg a jelölteket, hogy mennyi időt töltöttek egy-egy munkahelyen, vagyis ne ijedjenek meg se a jobhopperektől, se az "anti-jobhopperektől", hanem azt nézzék meg, hogy az illető hogyan használta ki, mivel töltötte ezt az időt.

(forrás: Career Capitalist)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés