hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ismerős ismerőse

Önök fizetnek toborzási bónuszt a munkatársaknak?

A munkaerőhiány aggasztó problémája miatt felértékelődött a munkatársi ajánlás jelentősége. A cégek egyre nyitottabbak e téren és jobban megbecsülik, ha egy dolgozójuk új embert tud hozni egy megüresedett pozícióba. 

Ha az új munkaerő végül beválik, igazi win-win szituáció alakul ki: az új ember költséghatékony módon érkezett, de a közvetítő kolléga is megkapja a maga jutalmát. Mint tudjuk, a személyes ajánlás a legjobb reklám. Mivel a magas foglalkoztatottság miatt ma már szinte minden iparágban egyre nehezebb megfelelő munkaerőt találni, a munkaadók a munkaerő-közvetítő cégek mellett szívesen használják az alkalmazottaik kapcsolati hálóját is. Hiszen sokszor a legjobb ember egy ismerős ismerősének ismerősén keresztül érkezhet a céghez, egy olyan személy, aki nem keres aktívan állást, de az ajánlásnak köszönhetően eljut hozzá egy jobb és újabb lehetőség híre. Amennyiben a beajánlott ember a próbaidő letelte után is marad, akkor sok esetben a cég örömmel kifizeti az ajánlatot tevő alkalmazottnak az ún. toborzási bónuszt. Ez a korábban ritkán használt juttatási forma nem véletlenül egyre népszerűbb a régiónkban, hiszen a fent leírtak mellett építi az employer brandet és nem utolsó sorban pozitív hatással van kollegális viszonyokra is.

Éppen ezért egy nemzetközi bérösszehasonlító portál megnézte, hogy hogyan alakultak a toborzási bónuszok a közép-kelet-európai régióban.

A barátok nagy hatással vannak a karrierünkre

Egy kötetlen és nyitott beszélgetés során az ember sokkal több és hitelesebb információt tud meg egy cég működéséről, a munkakörülményekről, a csapatról vagy egy adott munkakörről, mint az állásinterjún. Éppen ezért az egyik legmegbízhatóbb ajánlás az, ami egy megbízható forrástól, a barátainktól, rokonainktól, ismerőseinktől érkezik. Nem véletlen hát, ha a munkaadók is egyre szívesebben jutalmazzák azokat az alkalmazottakat, akik új embert hoznak a céghez. Persze ennek az egyik legfontosabb feltétele az, hogy az új ember – legtöbb esetben – legalább egy évig a cégnél maradjon.

A Paylab.com által megvizsgált közép-kelet-európai országok közül Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon a legnépszerűbbek az ún. toborzási bónuszok. A cseheknél a megkérdezett dolgozók 11.8 százaléka, a szlovákoknál 10.4 százalék, hazánkban pedig 5.1 százalék részesül ebben a juttatásban.

A kutatásból az is kiderült, hogy a fővárosokban gyakoribbak ezek a bónuszok, hiszen jellemzően ott csoportosulnak a nagyvállalatok központjai. Pozsonyban például a dolgozók 14 százaléka, Prágában 13 százalék, Budapesten pedig 11 százalék kap ilyen juttatást.

Az IT téren a leggyakoribban a toborzási bónuszok

Iparágak szerinti bontás alapján az informatika területén a legelterjedtebb az ismerősök útján történő toborzás, ami nem véletlen, hiszen az egyik legnagyobb munkaerőhiánnyal éppen az IT cégek küszködnek. A Fizetesek.hu tavalyi felmérése alapján az informatikusok és mérnökök körében a munkavállalók 7% százalékának felajánlották ezt a juttatást.

A külföldi nagyvállalatoknál a leggyakoribb a toborzási bónusz. Csehországban a multiknál dolgozó munkavállalók 24 százaléka mondta azt, hogy náluk bevezették ezt a juttatást, Szlovákiában 21 százalék, Magyarországon pedig 18 százalék.

Ficza János
a szerző cikkei

(forrás: karriersziget.blog.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés