hirdetés
hirdetés
hirdetés

A HVG Állásbörzén jártunk

Ne adjunk telefont a hostessek kezébe!

Most fut éppen a HVG Állásbörzéje, ahol nem csak a tehetségekért folyik a verseny, de a standok is összemérik az erejüket. A zsűrizésben a hrpwr.hu is részt vett. Ha pedig már szemügyre vettük a standokat, leírtuk a tanulságokat is  – néhány amatőr fotó kíséretében.

Annyira jó érzés csillogó szemű pályakezdőket látni. Márpedig a HVG Állásbörzéjén csillogásból nincs hiány. A standok mindkét oldalán többnyire lelkes, dolgozni szerető és dolgozni vágyó fiatalok. Stressznek semmi nyoma, pedig a kiállítók kilencven százaléka logózott stresszlabdát és csokit kínál a standján. Aki nem, az már kitűnik a mezőnyből.

Mérni szerető mérnökök

A National Instruments, debreceni hardvergyártó cég standján világító, forgó, (számomra definiálhatatlan) műszaki berendezések vonzzák oda a fiatal mérnököket. Mi ez? – kérdezem, mire a másik oldalról egy magyar nyelvűnek hangzó magyarázatot kapok. Persze nem értem, de amikor felhívom erre a másik figyelmét, akkor egyből vissza tudunk lépni egy számomra is értelmes beszélgetés szintjére, ugyanakkora lelkesedéssel. 

Szerintem jól gondolkozott az, aki nem hostesst vagy csak HR-es vagy kommunikációs munkatársat ültetett a standba, hanem olyan mérnököt, IT-s, aki szereti a munkáját. És úgy tűnik, a cégek többsége is erre a konklúzióra jutott. Szinte mindenhol szembetűnő volt a lelkesedés, ezek a fiatalok szeretik, amit csinálnak és úgy tudnak mesélni erről, hogy még egy fura mérőeszközről is szívesen beszélget velük az ember. 

A menő autók mindent visznek

Nehéz versenyezni azzal, amikor az AUDI, Mercedes, Ford kiállítja a legújabb, közvetlenül a fényezőből leszállított modelljét. A menő kocsik pszichológiai hatását az employer brandingben sem lehet figyelmen kívül hagyni, és ez elég látványosan tetten érhető az érdeklődő közönség létszámában is egy-egy autós pultnál. Mit pult, színpad. A Knorr-Bremse nem is állt meg egy autónál, egy gigantikus kamionnal érkezett. Az Accor Hotels szállodai hangulatot teremtve egy luxus szállodaszobában várta az érdeklődőket, míg a Spar egy boltját telepítette ki friss kínálattal.  

A Knorr-Bremse kamionja

öt csillagos szállodai szoba az Accor Hotelsnél

Már fogyóban a Spar éléskamrája

A „Suzukis srácok” félbevágott autóval érkeztek, mindazokat odavonzva, akik szívesen bütykölnek. Ugyan nem használják szűrésre az aktivitásukat, de nyilván kevés eséllyel indul náluk az a mérnökhallgató, aki a visszapillantó helyét a motorházban keresi. Ha van ilyen.

Szerelésre váró fél Suzuki

Nem csak szórakoztat, de szűr is egyben

A Robot-X viszont a szórakoztatás mellett szűr is egyben. Náluk egy robotot lehetett kihívni egy logikai játékra. „Ugyan nincs most olyan pozink, amit a jelölt keresett, de annyira jól játszott és olyan jó kérdéseket tett fel közben, hogy mindenképp szeretnénk egyszer vele dolgozni” – osztotta meg a tapasztalatait a Robot-X munkatársa. Hasonlóképp a TopDesk is egyszerre játszott és mért, miközben remek hangulatban, saját lefőzésű kávéjuk mellett kockázhattunk egyet a HR-vezetővel. 

Ugyan szűrésre nem használta az aktivitását az NN, de egy érdekes megoldással behozta a pszichológiát: Zimbardo időperspektíva tesztjét töltette ki az érdeklődőkkel, és meglehetősen plasztikus formában (színes cukorkákkal) jelezte vissza az eredményt.

Az NN cukorkái

A Vodafone fantáziadús, reptéri pultos kijelzője

Egy adekvát kérdés a Siemenstől

Nem csak büdzsé kérdése

Azt azért szügezzük le, hogy nem csak büdzsékérdés egy jó kitelepülés. Lézetnek egyszerű, de nagyszerű megoldások is. Az AGCO például postitokkal és egy flipchart segítségével fürkészte ki a hozzájuk pályázó álláskeresők igényeit. 

Egyszerű közvéleménykutatás

De, könyörgöm, miért?

Szerencsére kevés, de még így is van kb. öt százaléknyi kiállító, akik se a látvánnyal, se az emberi erőforrással nem bíbelődtek sokat a kiállításra készülve. Nem vették a fáradságot, hogy egy nüansznyi izgalmat leheljenek a standukba: bármi olyan grafikával, hangulati elemmel, tárggyal, színnel, ajándékkal stb. keltsék fel a figyelmet, ami mellett nehéz elmenni. A mélypont ever pedig a telefonjukat nyomkodó hostessek (?) vagy épp lelépőfélben lévő munkatársak (?), akik nemhogy odasietnének egy-egy kíváncsi tekintet gazdájához, de még azt is elintézik a testtartásukkal, kisugárzásukkal, hogy az odaigyekvők is tovább haladjanak. Miért?

Gábor Fanni, főszerkesztő, Üzlet és Pszichológia - hrpwr.hu
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés