hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tehetségkutatás

Mire figyelj a Facebookon, ha állást keresel?

Manapság a Facebook profil olyan természetes jelenség, hogy szinte azon lepődünk meg, ha valakinek nincs. Ha bárkire kíváncsiak vagyunk, a Facebook az első hely, ahol keresni kezdjük az információt. Pont úgy, ahogy a HR-esek, munkaadók is ezt teszik.

 

Mire figyelj, ha állást keresel?

  1. A megjelenített név.

    Sokan vicces becenévvel vagy a nevükben különböző jelzőkkel regisztrálnak. Ha komoly állást keresel, nyilván érdemes a valódi teljes neveddel jelen lenni a közösségi térben.

  2. Személyes adatok a profilon

    Ha megadod személyes adataidat könnyebben találhatnak meg. De nem biztos, hogy minden személyes adatodat érdemes kitenned. Gondold végig mennyit mondasz el általában magadról, ha először találkozol valakivel.
    Nem biztos, hogy az a jó, ha mindenki mindent egyből tud rólad.

  3. Lájkolt oldalak

    A lájkolt Facebook oldalak (page) alapértelmezetten publikusak, de be lehet beállítani úgy, hogy ne legyenek azok. A kedvelt oldalak segíthetik a HR-est a jelölt beazonosításában. Kiderülhet belőle politikai hovátartozása, érdeklődési köre, de akár az is, hogy mennyire lojális a munkahelyéhez, például lájkolta-e azt vagy az ahhoz kapcsolódó eseményeket, aloldalakat.

  4. Partifotók és családi albumok

    Nagyon vonzó kitenni a gyerekünkről készült aktuálisan legcukibb képet, és bemutatni, hogy milyen jó fejek vagyunk és sokat bulizunk. Kérdés, hogy ez tényleg mindenkire tartozik-e…

  5. Beállítások

    Idővonalunkon állítsuk be, hogy kik láthassák személyes képeinket.[timeline]. A borítókép (cover picture) és a profilkép mindig publikus! Ezek szintén segítik a beazonosítást. Figyeljünk arra is, hogy a publikus képek és posztok melletti hozzászólásaink is nyilvánosak. Ne írjunk olyat, amit nem szeretnénk, hogy a széles közönség is olvasson.

  6. Barátok

    Sokat segíthet, ha széles az ismeretségi körünk. Egyrészt könnyebben megtalálnak minket, másrészt jól jöhet, ha a HR-es talál egy közös ismerőst és referenciát kér rólunk.

  7. Egyéb elemek, helyek, appok, kedvencek, követés…

    Ezt is érdemes szűrni, azaz beállítani, hogy kivel osztod meg a fenti információkat. Ha például rengeteg játék, applikáció, stb. jelenik meg az oldaladon, felmerülhet a kérdés az HR-esben, hogy vajon munkaidőben játszol-e állandóan vagy esetleg magánéleted nincs? Itt például pár kis jelből a valóságtól teljesen eltérő történetet is kreálhat köréd vagy épp helyesen olyan következtetéseket vonhat le, amiket jobb szerettél volna titokban tartani. Gondolhatja azt is, hogy régóta nincs munkád, vagy ha van is, a munkád helyett lógsz állandóan a neten, játszol, Facebookozol. De ugyanígy szenzitív adat lehet az is, ha mindig kiteszed a nyaralásaid, utazásaid helyszíneit, amiből nincs kevés... Sokat elárulhat ez az anyagi helyzetedről, amit esetleg egy bértárgyalás előtt, vagy amúgy sem szeretnél kikürtölni tudatosan.

Mire figyelj, ha vállalkozó vagy?

  • Állapotfrissítéseid vállalhatóak a fogyasztóid előtt is?
  • Üzeneteid közvetítik azt a szakértelmet és hozzáértést, melyet a magadénak tudsz, és amit a partnerek felé is mutatni szeretnél?
  • Ha valaki ezt látja meg először belőled, szerinted szívesen megkeresne, üzletelne veled?


A Facebook egy eszköz, amivel élhetünk, ha megfelelően használjuk, azaz ha a valóságot próbáljuk meg némileg árnyalni. Használhatjuk információszerzésre, de ne feledjük: minél messzebb kerülünk a személyességtől és fizikai valóságtól annál könnyebben torzulhat a kép, amit kialakítunk magunkban a másikról.

 

Földi Miklós
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés