hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tippek

Hol, mikor és hogy keresd a kék gallért?

A kékgalléros kifejezés mögött sok minden húzódik. Sokszor munkaerőhiány. Néha fogalmi zavar. És rengeteg különböző hivatás. És most már az internet is. Hol és milyen üzenettel találd meg  a fizikai, szak- vagy segédmunkásokat online a 21. században? Mutatjuk.

A SentiOne social listening ügynökség 39 konkrét állástípuson keresztül vizsgálta a 2017-es online álláskeresői és álláshirdetési trendeket. Ki? Hol? Hova? Milyen állást? Mikor? Egy kékgalléros kutatás Facebookon, Twitteren, Instagramon, YouTube-on, blogokon, fórumokon és weboldalakon – levont tanulságai.

 1.      Több mint 100 000 ajánlat, tripla esély 

2017-ben már közel 3x annyi állást hirdettek meg fizikai, segéd- és szakmunkás kategóriában a magyar nyelvű interneten, mint 2015-ben. Egészen pontosan 128 232 alkalommal került szóba ilyen típusú állásajánlat vagy álláskeresési hirdetés online. Egyértelmű tehát, hogy az internet egy valid platform a jövő munkavállalóinak megtalálására és edukálására. A Twitter ráadásul harmadik helyen szerepel a témában legtöbbször publikáló források listáján. Az elmúlt 365 nap adatait tekintve közel 8000 fizikai munkához kapcsolódó álláshirdetést tettek közzé itt a felhasználók. Ha szeretnéd, hogy az üzeneted jó és széles célcsoportnál landoljon, légy köztük te is. 

2.      Mi a legnépszerűbb munkakör?

Összesen 39 különböző állástípusra keresett rá a SentiOne social listening ügynökség kezdve a hegesztőtől a szobalányon keresztül a gyártósori munkatársig. A kutatás eredményeként kiderült, hogy melyik a TOP10 legtöbbször említett kékgalléros munkatípus a magyar neten az álláshirdetés és álláskeresés kontextusában. A listát toronymagasan vezetik a takarító, raktáros, asztalos, hegesztő, és kőműves állások. Azaz az internetes tartalmak mennyisége alapján ezekben a kategóriákban van a legtöbb és a leggyorsabb elhelyezkedési lehetőség - valamint a legtöbb érdeklődő, akiket el kéne érni…

 

3.      A legnagyobb hangú hirdetők, akiket érdemes követni

Facebookon ők a legnépszerűbb oldalak: Fizikia munka / Segédmunka Állások - profession.hu, Állástrend.hu, Szárnyas fejvadász, Pensum, kárpátapro.net, Magyar Közút Nonprofit Zrt..

A Twitteren pedig őket: Alex Ander, Monster Engineer Job, Ingyenhirdetes.ro.

Érdemes odafigyelni rájuk. Szélesebb online látókör egyenlő nagyobb esély. Egyrészt megismerhetjük, hogy mások milyen részleteket kommunikálnak egy-egy álláshirdetés során, valamint nyomon követhetjük a másik oldal reakcióit is: mire kérdeznek vissza a munkakeresők, mit akarnak még tudni, milyen típusú álláshirdetéseket kedvelnek és/vagy osztanak tovább a legnagyobb arányban stb.

 4.      Hétfőn és pénteken hirdess!

Csak az elmúlt negyedév adatai alapján is kristálytisztán látszik, hogy hétvégén jellemzően nincs álláshirdetés. Te se hirdess tehát, mert a közönséged valószínűleg nincs gép előtt. Ezt jelölik az ábrán végighúzódó vonalban látható zuhanások, melyek az esetek 90 százalékában szombaton esnek a mélypontra. Ez azt jelenti, hogy azon a napon nagyon kevés a kékgalléros állásokhoz kapcsolódó online interakció. Hétfőn és pénteken viszont nagyon is sok hirdetést publikálnak, ezt jelölik a csúcsok. Ilyenkor tehát kapcsolódj be te is a beszélgetésbe!

Vida Eszter, SeniOne
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés