hirdetés
hirdetés
hirdetés

2 recruiting baklövés

Ezt a 2 hibát számos toborzó elköveti a LinkedIn toborzási vezetője szerint

A LinkedIn toborzási vezetője, Brendan Browne  a LinkedInnél eltöltött eddigi nyolc éve alatt két visszatérő hibát fedezett fel, amelyeket a toborzási menedzserek rendszeresen elkövetnek. A Business Insidernek kifejtette, melyek ezek.

Az alábbi két hiba bármely cég menedzsereinél előforduhat Browne tapasztalatai szerint. Lássuk, melyek ezek!

1. Irreális elvárásokat állítanak fel.

Browne elmondta: munkája részét képezi a LinkedIn toborzási vezetőjeként, hogy segítsen megérteni a toborzási menedzsereknek, ki is az, akit tulajdonképpen keresnek – és ki az, akit valójában megtalálhatnak. Vagyis: el kell oszlatnia az azt illető elképzeléseiket, hogy létezik Az Unikornis – vagy ahogyan ő nevezi: a "lila mókus" – jelölt, aki minden egyes, a pozíció betöltéséhez szükséges elvárásnak megfelel.

Browne elmesélt egy történetet, ami a LinkedInnél eltöltött korai éveiben esett meg vele. Egy senior menedzserrel és a csapatával dolgozott együtt, egy adatközpontba kerestek szakértőt, és az idő erősen szorította őket. A team annyira rákoncentrált, hogy az ideális jelöltet találják meg, hogy már naponta tartottak megbeszéléseket, ahol megtárgyalták és pontosítgatták, milyen készségek birtokában lévő jelöltre lenne szükségük.

Browne minden létező helyen utánanézett, hogy olyasvalakit találjon, aki megfelel minden kritériumnak, majd a következőt jelentette be a teamnek: mindössze hét jelölt létezik világszerte, aki megfelelne az igényeiknek, és ha mindegyiküket megkeresnék, akkor minden szükséges tervezést és tárgyalást figyelembe véve a teljes kiválasztási folyamat néhány évig tartana el.

A csapat meglehetősen kiakadt a hír hallatán. "Káromkodtak és őrjöngtek!" – fogalmazott Browne. Ám ő rámutatott előttük, hogy a lényeg a mondandójában az volt: "Másfelől kell megközelítenünk a kérdést!" Lehet, hogy a kritériumrendszeren kell lazítani. Vagy az is lehet, hogy ennek a munkakörnek a platonikus ideálja valójában két munkakört rejt magában, amelyeket két jelentkezővel sokkal könnyebben be lehetne tölteni.

A toborzási menedzsereknek a rugalmasság felé kell törekedniük, és nem szabad elköletezniük magukat a "tökéletes jelölt" ideája mellett.

2. Személytelen megkeresések

"Ha toborzó vagy, és ismeretlenül keresel meg jelölteket, akkor elbuktál az IQ-teszten" – jelenti ki Browne.

Számos toborzó az alábbihoz hasonló üzeneteket küldözget: "Helló [jelölt neve], Brendan vagyok, és az XYZ vállalatnak toborzok. Nagyszerű cég vagyunk, növünk, mint a bolondgomba, meg fogjuk váltani a világot, zseniális eszű munkatársaink vannak, az irodáink hiperszuperek, és a kajánk is jó. Beszéljünk!" Az ehhez hasonló üzenetek nagy valószínűséggel azonnal a kukában landolnak bármelyik jelöltnél.

A LinkedIn lefolytatott egy kutatást, amelyben a LinkedIn üzenetküldő rendszerén történő "hideg" megkeresésekre adott kedvező válaszok arányát mérték. Azt találták, hogy a kedvező válaszok aránya 28%-ról 85%-ra ugrott minden olyan esetben, amikor a megkeresés szövege személyes ajánlásra történő utalást is tartalmazott, amely egy közös ismerőstől származott.

Vagyis ha a megkeresés tárgysorában beírjuk, hogy "Lyndsay szerint te nagyon jól beleillenél a LinkedIn csapatába!", és ehhez egy személyes üzenetet fűzünk, amelyben a közös ismeretségünkre hivatkozunk, akkor jóval valószínűbb, hogy a reménybeli jelöltünk beleegyezik egy interjúba.

Browne mindezeken túl azt is tapasztalta, hogy a fenti hozzáállás sikeresebb interjúkhoz és magasabb kiválasztási arányhoz is vezetett. "Nagyon egyszerű az elképzelés, de tapasztalataim alapján mégsem élnek vele a toborzók" – mutatott rá Browne.

HA TOVÁBBI HASZNOS LINKEDIN-TOBORZÁSI TIPPEKET SZERETNÉL KAPNI, GYERE EL EREDMÉNYES TOBORZÁSI KAMPÁNYOK A LINKEDIN-EN WORKSHOPUNKRA!

Eredményes toborzási kampányok a LinkedIN-en

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

A LinkedIn-en létrehozott álláshirdetések, toborzási kampányok manapság igen elterjedtek – de hogyan valósul meg mindez a gyakorlatban?

Gyakorlatorientált workshopunkon a vállalati LinkedIn oldalon keresztül tanulhatják meg a résztvevők a kampánykészítés lépéseit és eredményes működését.

A tréning számítógépteremben zajlik, emiatt a férőhelyek száma limitált, 24 fő!
Részletes program hamarosan!

Előadó: Tokár Péter, toborzás-kiválasztási szakértő, TESK Csoport ügyvezetője

 Fontos! A résztvevőknek hozzá kell férniük cégük LinkedIn profiljához! Ha a vállalat még nem rendelkezik LinkedIn profillal, segítünk a létrehozásában, amennyiben a résztvevő kapott erre engedélyt.

Időpont: 2018. október 16. (08.30 – 13.00)
Regisztráció: 08.30 - 09.00
Helyszín: Zsigmond Király Egyetem (1039 Budapest, Kelta utca 2.)
Kapcsolat: Matiszkó Kitti, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 06-1-430-4570
Részvételi díj: 24 900 Ft+áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 19 900 Ft+áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints IDE, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címre!

(forrás: Business Insider)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés