hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kutatás

Ez a kiemelkedő munkaerő 6 fontos ismérve 500 csúcsvezető szerint

Sokunkat foglalkoztat a kérdés, vajon milyen személyes tulajdonságok tesznek valakit kiváló munkaerővé. Egy több mint 500 csúcsvezetőt bevonó nemzetközi kutatásból kiderült: a szakmai sikert illetően a fejlett érzelmi intelligenciára utaló személyiségjegyek nyomnak legtöbbet a latban.

A nemzetközi kutatás arra irányult, hogy kiderítsék, mitől lesz valaki kiemelkedő dolgozó. Az eredmény egyeseknek meglepő lehet: kiderült, hogy nem a képzettség vagy a szakmai tapasztalat számít, hanem az, hogy valakinek milyen a személyisége, legalábbis a vezetők szerint.

A megkérdezett vezetők 78 százaléka a személyiségjegyeket jelölte meg döntő tényezőként, ami egy dolgozót kiválóvá tesz. A vállalati kultúrába való beilleszkedés képessége 53 százalékot ért el, míg a szakmai készségek csupán szerény 39 százalékkal szerepeltek.

Ez az eredmény megint csak arra utal, hogy a fejlett érzelmi intelligencia jóval többet számít, mint a szaktudás. Az ebbe a fogalomkörbe tartozó készségek fejleszthetők, és a vezetőknek az a dolguk, hogy e téren segítsék kiteljesedni a dolgozókat.

Vegyük sorra, milyen személyes tulajdonságok tesznek valakit kivételes dolgozóvá (egyúttal magunkat és a jelöltjeinket is letesztelhetjük, valamint az alábbi lista azt is megmutatja, miben lehet érdemes fejlődnünk)! Az itt következő listát a KarrierPlusz állította össze.

1. Nem törekszik azonnali gratifikációra

A kiváló munkaerő soha nem mondja azt, hogy „ez nincs benne a munkaköri leírásomban”. Azaz nem vár el azonnali elismerést, jutalmat a munkájáért, hanem elvégzi, amit elvárnak tőle, mert a közös érdek, a szervezet boldogulása lebeg a szeme előtt.

2. Jól tűri a konfliktusokat

Miközben nem keresi a konfliktusokat, nem is futamodik meg előlük. Kivédi a személyes támadásokat, higgadtan és okosan érvel és mindig a magasabb célok teljesülését tartja szem előtt.

3. Nem feledkezik meg a repülésről

A leendő pilótáknak azt tanítják, hogy bármilyen probléma adódik, arra kell koncentrálni, hogy a gép a levegőben maradjon. Intő példa volt az Eastern Airlines 401-es járatának esete 1972-ben: ereszkedés közben beragadt a futómű, és a pilóták annyira erre koncentráltak, hogy nem vették észre, mennyit veszít a repülő a magasságából, amely végül lezuhant. 101-en meghaltak és 75-en súlyosan megsérültek (nagy szerencséjükre egy floridai mocsárba csapódtak és az üzemanyag nem robbant fel, különben senki nem élte volna túl). A kiváló dolgozó minden körülmények között a „repülésre” koncentrál, a zavaró tényezők nem tántoríthatják el attól, hogy a legfontosabb feladatokkal foglalkozzon.

4. Mer szót emelni

Ha gond van, meg kell nevezni a problémát, hogy meg lehessen szüntetni. A kiváló dolgozó nem söpri szőnyeg alá a szemetet, de bölcsen, visszafogottan és megfelelően időzítve emeli fel szavát, hogy ezzel ne generáljon fölösleges konfliktust a csapatban.

5. Kordában tartja az egóját

A megfelelően kontrollált személyiség tisztában van a saját értékeivel, de soha nem tolja magát előtérbe a szükségesnél nagyobb mértékben. Elismeri, ha hibázik, tisztelettel elfogadja mások tanácsait, amennyiben észszerűek és a közös célokat szolgálják.

6. Képes kezelni a negatív embereket

A negatív emberek kezelése roppant frusztáló és fárasztó feladat, a kiváló munkatárs azonban annyira ura az érzelmeinek – és képes pontosan felmérni mások reakcióit –, hogy még ez sem kottyan meg neki. Képes arra, hogy a problémás személyiség helyzetébe képzelje magát, átérezze a gondjait és kölcsönösen kielégítő megoldást dolgozzon ki. Fejlett érzelmi intelligenciájának köszönhetően még a legkínosabb szituációnak is felismeri a humoros vagy abszurd oldalát, ami átsegíti azon, hogy tragédiaként fogja fel a konfliktust.

...Ez még nem minden. A további siker- és kiválóság-előrejelzőkért olvasd el az eredeti cikket, itt.

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés