hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiválasztási praktikák

Egy táblafilc és egyetlen kérdés megbízhatóan előrejelzi a jelölt beválását

A LinkedIn toborzási vezetője, Brendan Browne rendszerint egy szokatlan rutinnal kezdi az állásinterjúkat: az első dolga ugyanis az, hogy egy táblafilcet nyom a jelölt kezébe, és a szoba túlsó sarkában álló irodai táblához tereli őt. Ezzel a szokásával az elmúlt nyolc évben számos sikeres kiválasztást alapozott meg, amikor a saját csapatába keresett embereket – árulta el a Business Insidernek.

Függetlenül attól, hogy az illető milyen pozícióra adta be a jelentkezését, Browne a következő kérdést teszi fel a táblánál álló jelöltnek: „Mi az, ami leginkább lázba hozza? Használja a táblát, és magyarázza el nekem a folyamatát, mutassa meg, hogyan is működik ez a dolog!”

De miért is kéri ezt a jelöltektől? „Mert ezzel egy olyan helyzetbe hozom őket, amiben kicsit bizonytalanul érzik magukat, ez pedig spontán cselekvésre készteti őket” – magyarázza Browne.

Például ha egy jelölt szabadidejében a sörfőzéssel foglalatoskodik legszívesebben, akkor az lesz a feladata, hogy lerajzolja a táblára a sörfőzés folyamatát, és elmagyarázza azt. De ugyanez érvényes arra is, aki, tegyük fel, a termékmenedzsment iránt érez lelkesedést magában. Mindegy, hogy az adott tevékenység mennyire kapcsolódik a megpályázni kívánt munkakörhöz, ugyanis itt Browne szerint nem ez a lényeg.

1 kérdés – 4 válasz

A LinkedIn-toborzási vezető saját bevallása szerint négy következtetést szűr le a fenti gyakorlatból, illetve négy fontos kérdést tud megválaszolni ez alapján:

1. Mi érdekli legjobban a jelöltet?

2. Mennyire jó a magyarázatokban?

3. Hogyan gondolkodik a folyamatokról?

4. Hogyan kezeli a bizonytalan helyzeteket, a nem teljesen világos feladatokat?

Az ideális munkavállaló három tulajdonsága

Browne a LinkedIN CEO-jának, Jeff Weinernek a gondolatát idézi, aki szerint az ideális munkavállaló az alábbi három terület mindegyikén képes helytállni:

– tud nagyot álmodni,

– képes jól érezni magát, és

– képes arra, hogy tisztességesen elvégezze a munkáját.

A Browne által használt gyakorlat a jelölt mindhárom területet illető képességeire fényt vet.

„Interjúhelyzetben nagyon nehéz megfelelően értékelni, és biztos, hogy nem tudunk mindent kideríteni, ami érdekelne minket, de amit igazán tudni akarok a jelöltről, az a következő: »Ki a csoda vagy te, és milyen érzés lesz, amikor majd látástól vakulásig együtt dolgozunk mi ketten egy nagyon fogós problémán?«” – fogalmazott Browne.

Sokat elárul, hogyan reagálunk a bizonytalanságra

Browne azt is elmondta, hogy a legtöbb jelöltet kissé meghökkenti ez a feladat, mert valami konvencionálisabbra számítottak, vagy legalábbis olyasmire, ami szorosabban kapcsolódik ahhoz a munkakörhöz, amelyre jelentkeztek – azonban az, hogy miként reagálnak a saját bizonytalanság-érzésükre, meghatározza, hogy helyt állnak-e majd a munkahelyen, és kezelni tudják-e azt ott felmerülő helyzeteket.

„Előfordulhat, hogy úgy döntünk: félbehagyunk egy projektet, amin éppen dolgoztunk, vagy legalábbis változtatásokat eszközlünk rajta, amint az az üzleti világban mindennapos – a Szilícium-völgyben meg aztán különösen. Látni szeretném, hogyan boldogul a jelölt az ilyen helyzetekben” – magyarázta Browne. Ezért gondolja azt, hogy a kedvenc interjúkérdésére adott válasz megfelelően jelzi előre a jelöltnek az ilyen helyzetekben történő későbbi helytállását.

További meglepő interjúkérdésekről itt írtunk.

(forrás: Business Insider)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés