hirdetés
hirdetés
hirdetés

Esettanulmány

Egy gamifikált megoldás az átlátható és hatékony onboardingért: a Generali példája

A Generali Onboarding a Generali Hungary új hire learning platformja, egy izgalmas gamifikált megoldás, amely a közelmúltban a Brandon Hall Group Excellence Awards 2018 nemzetközi díját is elnyerte. Bevezetésével több mint kétszer annyi résztvevő vált bevonhatóvá az onboarding programba, mint korábban, az újonnan felvett értékesítő kollégák sales eredményei számottevően növekedtek, valamint a további – a munkaerőpiaci kihívások leküzdésére megfogalmazott – célkitűzéseket is sikerült elérni. Esettanulmány.

A Generali Hungary-nek a közelmúltban a következő kihívásokkal kellett szembenéznie: a magyar piacon munkaerőhiány lépett fel; a munkavállalók új generációja számára nem igazán vonzó a biztosítási ágazat; a cégnél a dolgozók átlagéletkora 50 év feletti, és bizonytalanná vált az utánpótlás; az álláskeresők fiatalabb generációi más elvárásokkal és megváltozott tanulási szokásokkal rendelkeznek; valamint a korábbi onboarding programok kívánnivalókat hagytak maguk után. Ebből a helyzetből kiindulva a vezetőség a következő célokat fogalmazta meg:

‒ növelni kell az állásokra jelentkezők számát,

‒ csökkenteni kell a lemorzsolódás arányát,

‒ csökkenjen az alkalmazottak átlagéletkora,

‒ emellett meghatározták, milyen tulajdonságokkal, tudással és képességekkel kell bírniuk a felvenni kívánt értékesítési tanácsadó kollégáknak (többek közt megfelelő szakmai és rendszerszintű ismeretekkel kell rendelkezniük, aktívnak kell lenniük a közösségben, és megfelelő szintű motivációval kell bírniuk).

A megoldás egy száz napos játékosított onboarding program lett a Games for Business tanulási platform támogatásával. Ide kattintva megtekinthető, hogyan működik a rendszer.

A megoldás: gamifikált onboarding program

A Generali 2017 őszén egy 100 napos pre- és onboarding programot vezetett be az új belépőinek, hogy segítse őket a beilleszkedésben, és javítsa a megtartási arányt. A Generali Onboarding tanulási platform lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy a belépésük utáni első 100 napban megtervezhessék saját fejlődésüket, kiterjedt tudásra tehessenek szert számos, a Generalihoz kapcsolódó területen, és mindezt izgalmas és ösztönző keretek közt vihessék véghez.

A platformot úgy alkották meg, hogy egy előre meghatározott tanulási folyamaton vezesse végig az újonnan felvett kollégákat, amelynek során lépcsőfokról lépcsőfokra haladva teljes körű rálátásra tesznek szert az egész folyamatot illetően. A rendszert úgy alkották meg, hogy felépítése jól strukturált legyen, minden nap új kihívásokban részesítse a felhasználókat, és folyamatosan támogassa őket a napi munkájuk során. Az is fontos célkitűzés volt, hogy a felhasználóknak világos és átlátható legyen, hogy mikor milyen célt kell elérniük, továbbá a saját időbeosztásuknak megfelelően tervezhessék meg az előrehaladásukat.

Az eredmények számokban:

‒ 110%-kal több résztvevő: átlagban havonta hatvan résztvevő csatlakozott az onboarding csoportokhoz, a korábbi harminccal ellentétben. Ez figyelemreméltó eredménynek számít annak fényében, hogy az eredeti cél a résztvevők számának tréningenkénti 20‒30%-os növelése volt.

‒ Az újonnan felvett értékesítő kollégák sales eredményei kilenc hónapon belül 18,6%-kal növekedtek: ez a növekedés annak felel meg, mintha a Generali Hungary 16 létező üzleti egységéhez egy 17. egységet adtak volna hozzá.

‒ A résztvevők +52%-a 35 év alatti: ez kiemelt mérőszám, mivel az ügyfelek új generációja az értékesítők új generációjának jelenlétét kívánja meg, akik fiatalabb közösségi hálózattal rendelkeznek. A résztvevők – akik mobilalkalmazáson keresztül csatlakoztak a platformra –, fotókat posztoltak az aktivitásról a különféle közösségimédia-csatornákon, ami nemcsak megerősítette, hogy érdemes ezt a megközelítést alkalmazni, de jelentős láthatóságot is biztosított a Generalinak innovatív munkaadóként.

‒ 50%-kal több aláírt munkaszerződés: a Generali arra számít, hogy az onboarding programjuk költségei jelentősen csökkenni fognak a digitalizációnak köszönhetően, az utazási, oktatói, terem- stb. költségek csökkentésével.

‒ 33%-os növekedés a felhasználói bevonódásban a portálon, és 10%-kal jobb elért eredmények a belépési teszteken: az új tanulási platformot összekötötték a Generali már létező e-learning rendszerével, hogy ezzel is növeljék a meglévő eszközök hatékonyságát. A tapasztalatok szerint a gamifikált onboarding program résztvevői nagy aktivitást mutatnak a közösségimédia-csoportjaikon belül: megosztják egymással tapasztalataikat, segítenek egymásnak, és segítségért fordulnak egymáshoz.

‒ 63%-os felhasználói aktivitás munkaidőn kívül = önkéntes tanulás: a Generali tanulói nagyon aktívan használják a platformot hétvégenként és este is, vagyis önként áldozzák a szabadidejüket céges tudás megszerzésére. Egy átlagos felhasználó a program 100 napja alatt összesen 4766 kérdést válaszol meg, és 77,6%-ban helyes válaszokat ad – vagyis a tudás elsajátítása is sikeresnek mondható.

További elért eredmények

A Generali elsődleges célkitűzése az új platformmal egy irányított, strukturált onboarding folyamat létrehozása volt, amelyben minden fontos lépés benne foglaltatik. A lépésekre bontott folyamat átláthatósága mérhetővé teszi a felhasználói aktivitást, amit korábban az e-learning portálon kívül történt aktivitások – például: a közösségimédia-aktivitás – esetében nem tudtak mérni. Emellett az értékesítőknél bevezetett tanulási platform iránt megnövekedett az egyéb részlegeken dolgozó munkatársak érdeklődése, valamint növekedés volt tapasztalható az általános nyitottságukat és kíváncsiságukat tekintve is.

A Games For Business a HRKOMM Award támogatója. A PPH Media tavaly első ízben meghirdetett HR kommunikációs versenyére összesen 70 pályázat érkezett, amelyből 39 pályamunkát juttatott a döntőbe a zsűri. Idén Ön se maradjon ki! Itt pályázhat az idei HRKOMM Awardra, a legjobb HR-kommunikációs megoldások versenyére. A jelentkezést egy héttel meghosszabbítottuk, így 2018. szeptember 7-ig lehet pályázni!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés