hirdetés
hirdetés
hirdetés

16-26 évesek vágyai

A pályakezdőket mégsem hatja meg az employer branding?

Jó főnökök keze alatt, jó munkahelyen, rugalmasan, érdekes és színvonalas feladatokon akarnak dolgozni a mai fiatalok - állapították meg szakértők és gyakorló érintettek a Codecool programozóiskola szakmai rendezvényén

Fordult a kocka: régen ezer jelentkező volt egy állásra, most pedig a munkáltatók versenyeznek a tehetségekért, de többnyire még mindig a hagyományos toborzási eszközökkel, márpedig ezen változtatni kell. Ezzel indokolja Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation csoportjának igazgatója, hogy miért indítottak átfogó – és rendszeresen ismételni tervezett – kutatást a 16-26 évesek körében a munkahelyválasztási motivációikról. Ugyan a felmérés nem reprezentatív a munkaerőpiac területi és iparági megoszlásában, azonban a megkérdezett 13 ezer (!) fiatal válaszai nagyon alapos rálátást engednek az utánpótlás hozzáállásáról.

Vezetni, de nem megvezetni!

A Codecool Meetupján ismertetett felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a fiatalok prioritása a munka-magánélet egyensúlyán van, és a rugalmas munkarend a legfontosabb szempont számukra, míg szinte utolsó helyre szorult a jövőbeni foglalkoztató megítélése, vagy a társadalmi felelősségvállalási aktivitásai. Ez arra enged következtetni, hogy a manapság oly fontosnak tartott employer branding a munkaerőpiac indulási oldalán sokkal kisebb jelentőségű, mint a munkaerő megtartásában, vagy a többéves tapasztalattal rendelkező munkaerő állásváltoztatásában.

A rugalmasságon kívül ugyancsak fontos ennek a korosztálynak a szakmai tapasztalatszerzés lehetősége: jó főnökök keze alatt, jó munkahelyen, érdekes és színvonalas feladatokon dolgozhassanak, a szakmai és személyes fejlődés kézzelfogható reményében.

Bencze Róbert rámutatott, hogy egy közkeletű tévhitet is eloszlat a kutatás. „Gyakran éri az a vád a mai fiatalokat, hogy hiányzik belőlük a tisztelet vagy az alázat. Ezzel szemben azt látjuk, hogy elismerik a szakmai és vezetői képességeket. Az azonban tény, hogy újra meg újra ki kell érdemelni etéren a megbecsülésüket, fogalmazhatunk úgy, hogy szeretik, ha vezetik, de nem tűrik, ha megvezetik őket.” Mint a HR-tanácsadási szakember rámutatott, a vezetői készségek terén jelenthet ez komoly kihívást, hiszen köztudott, hogy a vezetőknek – általában is, de Magyarországon különösen – óriási kihívás a távmunkában, rugalmasan dolgozó munkatársak irányítása, motiválása.

5 év múlva úgyis mást csinálok már

A Codecool Meetupján a jövő munkavállalóit érő másik fontos kihívásról Litkai Gergely humorista saját tapasztalatain keresztül számolt be. Litkai élete során már három-négy szakmaváltáson esett át, hiszen jogászi végzettséggel indult, később előadóművész, majd pedig programigazgató és végül vállalkozó lett, és a már hétszázmillió forintot meghaladó árbevétellel működő Dumaszínház vezetője.

Litkai szerint a sikeres váltásnak az a feltétele, hogy legyen tér és idő a változtatásra, és legyen menekülési útvonal is, ha nem minden sikerül a tervek szerint. Litkai a fokozatosság híve, szerinte az egyik napról a másikra meghozott forradalmi és önsanyargató változtatások kudarcra vannak ítélve.

Személyes példájukkal erősítette meg a fentieket a Codecool két végzett hallgatója, Kocsis Bella és Kocsis Olivér is, akik külföldi próbálkozásuk után jogi és zenészi pályájukat cserélték fel a programozói karrierre, jelenleg már állásban dolgozva multinacionális cégnél. „Míg korábban zenészként különböző haknikat meg esküvőket kellett elvállalnom, addig ma már szabadon élhetek ennek a szenvedélyemnek, mert mellette van egy biztos megélhetésem” – fogalmazott Olivér. Bella, aki korábban jogász volt, elégedett a karrierváltással, és örömmel nyugtázta, hogy foglalkoztatói pozitívan csalódtak a junior programozói képességeiben. Ugyanakkor a Codecool nagy előnyének tulajdonítja azt is, hogy váltási szemléletet egész életére elsajátította. „Most van egy munkám, amit örömmel végzek, de a tapasztalat azt mutatja, hogy a következő 5 vagy akár 10 évben majd megint fog kelleni változtatni, mert ilyen a világ, viszont azt már sokkal magabiztosabban fogom tudni végrehajtani”.

 

 

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

hirdetés