hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kékgalléros álláskeresők

A nyomtatott álláshirdetések nagy részében nem tüntetik fel a bért

Meglehetősen nehéz dolga van azoknak az álláskeresőknek, akik ma nem valamelyik online felületen próbálkoznak. A Pénzcentrum górcső alá vette az egyik utolsó, kifejezetten apróhirdetésekre, köztük álláshirdetésekre specializálódott nyomtatott sajtóterméket.

Meglehetősen nehéz dolga van azoknak az álláskeresőknek, akik ma nem valamelyik online felületen próbálkoznak. Az Expressz 2014-es megszűnésével ugyanis minimálisra redukálódott azon nyomtatott lapok száma, amelyek kifejezetten apróhirdetésekre, köztük álláshirdetésekre szakosodtak. Az egyik utolsó, ha nem az utolsó, ilyen országos terjesztésű lap az 1990-ben alapított Irányár, amelyet – az újság netes felületén elérhető impresszum alapján – hetente több tízezren olvasnak.

Ez az olvasottsági adat nem kevés. Különösen, hogy egyes szakértők szerint még az online állásportáloknak sincs igazán jövője. Mint azt a digitalizáció-párti szakértők mondják, a pályázók profilját egyre könnyebben érhetik el a vállalatok a legnagyobb internetes portálokon, így a HR-osztályok munkatársai maguk is fel tudják majd kutatni a potenciális jelölteket.

A HR és a recruitment egyre inkább elválik egymástól

Ezzel persze nem mindenki ért egyet, a Pénzcentrumnak adott interjújában Tóth Tamara, a Monster Magyarország Kft. operatív vezetője például úgy fogalmazott: "Szerintem nagyobb szükség van toborzási szolgáltatókra, mint valaha. A HR és a recruitment vagy toborzás-kiválasztás egyre inkább elválik egymástól. Korábban elmuzsikáltak egymás mellett, de ezek most már inkább párhuzamosan futó folyamatok, területek. Nem gondolom, hogy egy közepes méretű cégnek, ahol felvesznek egy évben 15−25 kollegát, vagy még ennél is kevesebb új munkavállalót, feltétlenül kell, hogy legyen in house tudása és kapacitása arra, hogy ezeket az adatokat hatékonyan tudja elemezni, és hogy kifizesse azokat a szakembereket és eszközöket, akik ezzel hatékonyan tudnak dolgozni."

Egyre inkább el fog a toborzás menni a szolgáltatás irányába, ahol a cégek megveszik a szolgáltatást, amikor igényük van rá, és egy fix költségből egy változó költséget csinálnak úgy, hogy optimális esetben magasabb szintű szolgáltatást kapnak. Ezekre az összetettebb igényekre kell az állásportáloknak is reagálniuk, ahogyan tesszük azt folyamatosan mi is, már nem csak állásportálként, hanem komplex toborzási szolgáltatóként

− tette hozzá Tóth Tamara.

Túlsúlyban a belföldi álláshirdetések

Visszatérve az Irányárhoz, a hétfői lapszám 144, ebből 2 külföldi álláshirdetést; míg a csütörtökön megjelent szám 148, ebből 6 külföldi álláshirdetést számlál. Ugyan a belföldi állások túlsúlya egyértelmű, mindkét szám címlapjára jutott a külföldi munkalehetőségekből is: az április 9-én megjelent szám címlapján egy (gyári csomagoló állás Ausztriában), míg az április 12-i szám nyitóoldalán kettő (a hétfői számban hirdetett csomagoló állás mellett uniós munkára keresnek sofőröket) olyan álláshirdetést találtunk, amelyben nem magyarországi munkavégzésre várnak jelentkezőket.

A héten megjelent számokat lapozgatva több következtetést levonhatunk, illetve akadnak érdekességek is. Egyértelműen kijelenthető például, hogy a nyomtatott álláshirdetések között főként kékgalléros munkakörökre keresnek munkavállalókat; de az is jól látható, hogy a cégek – szemben a kiskereskedelmi láncoknál megfigyelhető trenddel – nem szívesen teszik közzé a pozícióhoz tartozó béreket. Vannak persze kivételek, az április 12-én megjelent számban például bruttó 1080 forintos órabérrel keres magyar telephelyére gyártósori összeszerelőket egy svéd tulajdonban lévő multi; míg Üllő-Monor térségében havi nettó 130−160 ezer forintos nettóval lehet elhelyezkedni összeszerelő operátorként  egy másik cégnél.

Jellemzően nem egyértelmű a munkáltató kiléte

Ugyan az imént egy multitól is hoztunk példát, az apróhirdetéseket szondázva többnyire nem teljesen egyértelmű, hogy ki is a munkáltató, jellemzően ugyanis csak a munkavállalás helyszíne, illetve a pozíció van korrektül feltüntetve. Ha pedig az ismert munkáltatóknál tartunk, mindenképp érdekesség, és egyben elgondolkodtató, hogy a KFC gyakorlatilag minden megyében keres munkavállalókat. Mint azt a régiós bontásban megjelent toborzószövegükben írják:

KFC éttermeinkbe keresünk dolgozókat országosan. Téged keresünk, ha egy barátságos légkörű munkahelyre vágysz. Bejelentett, hosszú távú munkát kínálunk rugalmas munkaidővel. Bónuszt, cafeteriát és borravalót is adunk, gyors fejlődési lehetőséget biztosítunk.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés