hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ijesztő zsargon

A jelentkezők felét elijeszti az álláshirdetési tolvajnyelv

Az álláshirdetésekben megjelenő, szakmai nyelven íródott „technikai blabla” elijesztheti az álláskeresőket a jelentkezéstől, és emiatt akár értékes jelölteket is veszíthetünk – legalábbis ezt állítja a témát kutató bestsellerszerző-újságíró, Steven Poole egy, a brit HR Magazine-on publikált cikkben.

Az álláskeresők 50%-a nyilatkozta, hogy a szakzsargonban íródott álláshirdetések elveszik a kedvüket attól, hogy az adott szervezethez jelentkezzenek a Milkround 2000 brit felnőtt körében végzett kutatása szerint. Az eredmények azt mutatták, hogy a bonyolult nyelvezet elijeszti a jelentkezőket: a diplomás álláskeresők 48%-a állította, hogy utasított már vissza interjút azért, mert a hirdetés alapján nem találta egyértelműnek, mit foglal magában a meghirdetett munkakör. 59%-uk pedig eleve nem jelentkezik egy álláshirdetésre, ha abban általa nem ismert szavak is szerepelnek.

Direkt túlbonyolított hirdetésszövegek?

Az álláskeresők 55%-át stresszeli az állásra jelentkezés folyamata a kutatás eredményei szerint. Sokan úgy érezték, hogy az álláshirdetések szándékosan úgy lettek megfogalmazva, hogy összezavarják őket. Háromnegyedük (77%) állította ezt, míg 75%-uk fejezte ki arra vonatkozó vágyát, hogy egyszerűbb nyelvezetben megfogalmazott álláshirdetéseket szeretne olvasni.

Az eredményekben nemek szerinti különbségek is mutatkoztak: míg a férfiaknak 61%-a jelezte, hogy nem ért bizonyos üzleti szakszavakat, rövidítéseket, addig a nőknek 74%-a válaszolta ezt. A kutatás arra is rámutatott, hogy a nők magabiztosságát erősebben befolyásolja, ha nem értik az álláshirdetésben szereplő szakzsargont. A nők háromnegyede (74%) állította, hogy ilyen szövegeket olvasva úgy érzik, alulképzettek a meghirdetett álláshoz (szemben a férfiak 61%-ával), 77%-uk pedig teljesen elveszítette a bátorságát, hogy jelentkezzen az állásra (míg a férfiaknak ez csak 65%-ával történt meg).

Tehetségeket veszíthetünk el így

Az elviselhetetlen irodai zsargonról könyvet is jegyző Steven Poole azt mondja, a túl sokat használt szakzsargon miatt a dolgozók egy része nemcsak a munkahelyeken érezheti elnyomva magát, de fontos tehetségeket veszíthetünk el a szerencsétlenül megfogalmazott álláshirdetések miatt: „Mind a munkavállalók, mind a munkáltatók érdekében itt az ideje felhagyni a divatos frázisok pufogtatásával, és megpróbálni inkább azt mondani, amit igazából gondolunk” – figyelmeztet.

A TotalJobs Group marketingmenedzsere, Georgina Brazier a brit HR Magazine-nak elmondta: a munkáltatók gyakran tévesen azt hiszik, minél több szakzsargont zsúfolnak az álláshirdetésbe, annál jobb. Ennek néha az az oka, hogy ezzel szeretnének a versenytársaik fölé licitálni (de a kutatás eredményei szerint épp ezzel ellentétes eredményt érnek el), míg más munkáltatók egyszerűen annyira mélyen beletemetkeztek a saját területükbe (ami egyébként nem baj), hogy nem bírnak kilátni belőle, és egyszerűen nem veszik észre, hogy a tapasztalatlanabb jelentkezők nem értik meg, ami a hirdetésben szerepel. Egy frissdiplomás pályakezdő, noha valószínűleg hamar beletanul majd a dolgokba, nem biztos, hogy az egyetemről épp csak kisétálva egyből kiigazodik majd az iparági rövidítések rengetegében, és ezt felesleges is lenne elvárni tőle. „Ne rejtőzzünk el a divatos szakmai kifejezések és a szakzsargon mögé – ugyanis a jelentkezők minden szinten és iparágban a világosságot és a nyíltságot értékelik a legtöbbre az álláshirdetésekben” – fogalmaz Brazier.

Ami a szívünkön, az legyen a szánkon is!

A hazai hirdetésekről egyelőre ugyan nem készült hasonló felmérés, de hasznos tanulságokat mi is levonhatunk a fentiekből: például hogy az egyenesség és nyíltság itt is többet használ, mint az akár szándékos, akár „véletlenül elkövetett” ködösítés.

 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni?

Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én!
Tréner: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ízelítő a programból:

 Az álláshirdetési piac változásai, és arra adott remek megoldások bemutatása 
 Job persona fogalma, létrehozásának szabályai 
 A gyilkosan jó álláshirdetés 10 alapszabálya
 Mit ne tegyél semmiképp sem? 
 Mérj, mérj és mérj! 
 Vegyünk elő papírt és ceruzát, és induljanak be a kerekek! – Közös brainstorming a saját területünkön  

Időpont: 2019.10.09., 09.00 - 12.30
Helyszín: Mozsár Kávézó (1065 Budapest, Nagymező u. 21.)

Részvételi díj:

Teljes árú jegy: 24 900 Ft + áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 19 900 Ft + áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  e-mail címre!

Letöltöm a jelentkezési lapot!

Kapcsolat: Szebek Rita,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,+36 1 430 4568

(forrás: hrmagazine.co.uk)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés