hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem árt tudni...

A Facebookról nem derül ki a beválás

HR-esként/vezetőként nem árt tudnod, hogy hiába csekkolsz le egy jelöltet a Facebookon, és alakítasz ki ez alapján véleményt, a kutatások azt bizonyítják, hogy az illető profilja nem mutatja meg a munkában nyújtott teljesítményét.

A Floridai Állami Egyetem, az Old Dominion Egyetem, a Clemson Egyetem és az Accenture kutatói közösen végeztek egy felmérést a Facebook profilok alapján megállapítható információk és a valós munkateljesítmény korrelálásáról. Összesen 416 egyetemistát vizsgáltak, akik teljes munkaidős állásokra jelentkeztek és beleegyeztek abba, hogy képernyőfotót készítsenek az üzenőfalukról, az adatlapjukról és a fotóikról, majd ezeket 86 toborzónál körbeadták. A fejvadászok ez alapján ítélték meg, hogy milyen lehet az illető személyisége, és vajon mennyire válna be az adott munkakörben. Egy évvel később értékelték az eredményeket, a beválást. Összevetették a vélt és a valós személyiségjegyeket és a tizenkét hónap alatt bemutatott munkateljesítményeket is. A Facebook profil alapján kialakult előítéletek és jóslatok köszönőviszonyban sem álltak a valós teljesítménnyel!

Amennyiben szívesen hallana hasonló hasznos és érdekes témákról, jöjjön el a "Közösségi média a hr szolgálatában" című workshopunkra!

 

Földi Miklós , Szervezetfejlesztő, munkapszichológus
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés