hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem árt tudni...

A Facebookról nem derül ki a beválás

HR-esként/vezetőként nem árt tudnod, hogy hiába csekkolsz le egy jelöltet a Facebookon, és alakítasz ki ez alapján véleményt, a kutatások azt bizonyítják, hogy az illető profilja nem mutatja meg a munkában nyújtott teljesítményét.

A Floridai Állami Egyetem, az Old Dominion Egyetem, a Clemson Egyetem és az Accenture kutatói közösen végeztek egy felmérést a Facebook profilok alapján megállapítható információk és a valós munkateljesítmény korrelálásáról. Összesen 416 egyetemistát vizsgáltak, akik teljes munkaidős állásokra jelentkeztek és beleegyeztek abba, hogy képernyőfotót készítsenek az üzenőfalukról, az adatlapjukról és a fotóikról, majd ezeket 86 toborzónál körbeadták. A fejvadászok ez alapján ítélték meg, hogy milyen lehet az illető személyisége, és vajon mennyire válna be az adott munkakörben. Egy évvel később értékelték az eredményeket, a beválást. Összevetették a vélt és a valós személyiségjegyeket és a tizenkét hónap alatt bemutatott munkateljesítményeket is. A Facebook profil alapján kialakult előítéletek és jóslatok köszönőviszonyban sem álltak a valós teljesítménnyel!

Amennyiben szívesen hallana hasonló hasznos és érdekes témákról, jöjjön el a "Közösségi média a hr szolgálatában" című workshopunkra!

 

Földi Miklós , Szervezetfejlesztő, munkapszichológus
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés