hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem árt tudni...

A Facebookról nem derül ki a beválás

HR-esként/vezetőként nem árt tudnod, hogy hiába csekkolsz le egy jelöltet a Facebookon, és alakítasz ki ez alapján véleményt, a kutatások azt bizonyítják, hogy az illető profilja nem mutatja meg a munkában nyújtott teljesítményét.

A Floridai Állami Egyetem, az Old Dominion Egyetem, a Clemson Egyetem és az Accenture kutatói közösen végeztek egy felmérést a Facebook profilok alapján megállapítható információk és a valós munkateljesítmény korrelálásáról. Összesen 416 egyetemistát vizsgáltak, akik teljes munkaidős állásokra jelentkeztek és beleegyeztek abba, hogy képernyőfotót készítsenek az üzenőfalukról, az adatlapjukról és a fotóikról, majd ezeket 86 toborzónál körbeadták. A fejvadászok ez alapján ítélték meg, hogy milyen lehet az illető személyisége, és vajon mennyire válna be az adott munkakörben. Egy évvel később értékelték az eredményeket, a beválást. Összevetették a vélt és a valós személyiségjegyeket és a tizenkét hónap alatt bemutatott munkateljesítményeket is. A Facebook profil alapján kialakult előítéletek és jóslatok köszönőviszonyban sem álltak a valós teljesítménnyel!

Amennyiben szívesen hallana hasonló hasznos és érdekes témákról, jöjjön el a "Közösségi média a hr szolgálatában" című workshopunkra!

 

Földi Miklós , Szervezetfejlesztő, munkapszichológus
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

hirdetés