hirdetés
hirdetés
hirdetés

Trend

7 előny, amiért érdemes toborzási ügynökséggel együttműködni

Tavaly óta megfigyelhető tendencia, hogy a multinacionális cégek saját toborzási csoportot vagy osztályt hoznak létre. Számos vállalat azonban még mindig a vegyes toborzásra esküszik, kihasználva a belső és külső, ügynökségi erőforrások előnyeit is. Cikkünkben utánajártunk, mi lehet ennek az oka: íme 7 érv, amelyek miatt a cégek az ügynökségek megbízása mellett dönthetnek.

A cég és az ügynökség közt – jó esetben – kialakuló partneri viszonynak köszönhetően a toborzási vállalattal karöltve együtt építhető a munkáltatói márka, a munkaerőpiaci megítélés és a potenciális munkavállalók szimpátiája. Többek közt ezek az okok vezetnek oda, hogy a vállalatok úgy döntenek: egy toborzási ügynökséggel fognak össze.

1. Specifikusabb a profilok kiválasztása / Pontos célzás és találat

Sok esetben a cégek közvetlen összehasonlítás hiányában nem feltétlenül ismerik fel a pozícióik különlegességét, emiatt nehezebben találják meg a tökéletes jelöltet. Az ügynökség piaci rálátásának köszönhetően felismeri a munkakör jellegzetességeit, így pontosabban célozza és találja meg a megfelelő jelölteket. Emellett a bejövő jelentkezéseket első körben megszűri, így a munkáltatónak csak azokkal kell találkoznia, akik valóban alkalmasak lehetnek a munkakör betöltésére.

2. Minőségi jelöltek

A kiválasztás során az aktívan munkát keresők jelentkeznek elsősorban a hirdetésekre, az azonban ritka, hogy egy-egy álláshirdetéssel megszólíthatóak a passzív, nem feltétlenül váltani vágyó munkavállalók is. Velük személyes megkereséssel érdemes felvenni a kapcsolatot, ezt pedig egy ügynökség a saját adatbázisának használatával jellemzően gyorsan és hatékonyan tudja megtenni. A toborzási cégek számos párhuzamosan futó hirdetéssel célozzák meg a kívánt jelölteket, ami pontosabb találatokhoz vezethet. Nem „jelentkezőkkel”, hanem „jelöltekkel” dolgoznak, ami azt jelenti, hogy a megbízó már előszűrt és motivált emberekkel találkozhat.

3. Iparági ismeret

Fontos megemlíteni, hogy bár a vállalatok nagy többsége tudja, kik lehetnek a versenytársai, még sincs birtokában a tendenciáknak és a belső folyamatoknak az egyes versenytársaknál. A toborzási vállalatok legtöbbször azonnal tudják egy keresés esetében, hogy mely cégeknél dolgozhatnak a keresett jelöltek. Ebben az esetben azonban nem csupán az iparági versenytárs tekinthető versenytársnak. Gyakran más iparágban tevékenykedő, de a megbízó munkavállalóit hatékonyan megszólító cég is lehet konkurens, erre pedig egy toborzási ügynökségnek jellemzően nagyobb a rálátása.

4. Gyors reakcióidő

Az ügynökségeknél szinte mindig akad olyan jelölt, aki éppen olyan állást keres, és meg is felel a követelményeknek, melyeket a megbízó támaszt. Ez azt jelenti, hogy a pozíció felvételének pillanatában, de legalábbis napokon belül az ügynökségek általában már tudnak jelölttel szolgálni. Így van idő elindítani a hirdetési kampányt és megkezdeni a passzív munkavállalók megkeresését, mégsem áll a folyamat eredmény nélkül.

5. Adatbázis-hozzáférések maximalizálása

Ahogy a világ más részein, így hazánkban is a legnépszerűbb munkakeresési módszer az internet, és az állásportálok böngészése. Szinte minden második embernek van vagy volt aktív profilja egy ilyen oldalon, így ezeken az oldalakon számos passzív jelölt anyagához juthatunk hozzá. A megbízó vállalatnak nem szükséges megvásárolnia a hozzáférést minden adatbázishoz, mert az ügynökség rendelkezik a legfontosabb hozzáférésekkel, ahonnan rövid idő alatt tud jelöltekkel szolgálni.

6. Bérsávok korrekciója

Az egyenes piaci összehasonlítás miatt az ügynökségek rengeteg információnak jutnak birtokába, amely segíthet a vállalat pozícióit bérezés tekintetében is közelíteni a piachoz.

7. Közös érdek a pozíció betöltése

A cégeknek az önálló toborzás során a legtöbb esetben mindenképpen szükségük van a külső adatbázisokra, hirdetési felületekre, ezeket pedig mindenképpen ki kell fizetniük. Ha ügynökséggel dolgoznak együtt, jellemzően csak a megbízás teljesítésekor kerül számlázásra az elhelyezés díja, emellett az ügynökségek általában garanciát is vállalnak a jelöltekre.

Mindent összevetve számtalan pozitívuma mellett természetesen nem váltja ki a belső toborzók vagy HR Business Partnerek jelenlétét egy toborzási ügynökség, és erre nyilvánvalóan nem is hivatott – de a hagyományos házon belüli toborzásnak gyümölcsöző és produktív kiegészítője lehet.

MP Solutions Kft.
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés