hirdetés
hirdetés
hirdetés

5 alapelv

NE álljunk az álláskeresők útjába!

Az ajánlási rendszert már Julius Ceasar bevezette, amikor elhivatott férfiakat keresett a hadseregébe. Az ajánlásnak, a jó hírnévnek ma is szerepe van az álláskeresésénél, sőt mióta ilyen nehéz jó munkaerőt találni, még fel is értékelődött e módszer jelentősége. Mit tehetünk, hogy áramoljon a jó munkaerő, de legalábbis ne álljuk el az útját? 

A mai toborzóknak a technikához legalább annyira kell érteniük, mint az emberhez: egyszerre kell pszichológusnak, statisztikusnak és social media szakértőnek lenniük. Tüzes Imre, a Profession ügyfélkapcsolati és operációs vezetője az október 26-án megrendezett HR Festen egy 250 cég által kitöltött kutatás eredményeit ismertette.

Elsőként arra hívta fel a közönség figyelmét, hogy míg 2012-ben az álláskeresők 22 százaléka használta e célból a telefonját, addig ma ez az arány 61 százalékos.

Akkor lássuk, mi az az 5 alapelv, amit, ha betartunk, segítjük, de legalábbis nem akadályozzuk a legjobb jelöltek hozzánk vezető útját.

1. Ne legyünk népszerűtlenek!

Nem minden márka ismert, sok márkáról csak annyi információja van a jelöltnek, amennyit a neten hall róla. Így érdemes tudatosan márkát építeni a potenciális munkavállalók felé, népszerű nevén: employer brandingre költeni. Eleve a jelentkezők számát sokszorozzuk meg azzal, ha jó hírét keltjük a cégünknek. A rossz hírnek pedig, ami esetleg szárnya kelt, álljuk útját megfelelő kríziskommunikációs technikákkal.

2. Kis lépés nekünk, óriási ugrás a jelöltnek

Mindenképp vegyük a fáradtságot és adjunk visszajelzést minden beérkező megkeresésre. Nekünk egy percbe kerül, a jelöltnek mégis rengeteget számít, akár még egy visszautasító visszajelzés is, mert akkor legalább le tudja zárni magában az adott keresést. "Gondoljunk csak bele abba, hogy amúgy is milyen stresszes és érzékeny időszak ez egy álláskereső számára" – mutatott rá Tüzes Imre egy fontos lelki faktorra. Ezen kívül, ha egy cég elvágja magát egy nem válaszolással az adott jelentkezőnél, biztosan számíthat egy rossz érzésre a másik oldalon, ami akár egy negatív komment formájában is testet ölthet. De még ha nem is ad hangot neki a válasz nélkül hagyott jelentkező, az azért borítékolható, hogy máskor nem igen számíthatunk a jelentkezésére.

3. Azok a sokatmondó részletek…

Látszólag nem tűnik bonyolultnak felsorolni egy állás legfontosabb paramétereit, úgymint a munkavégzés helyszíne, fizetési lehetőségek megjelölése, feladatkör, tapasztalat, munkaidő, ennek ellenére sok sok hirdetésből marad ki a fentiek közül legalább egy paraméter. Míg a munkavállalónak mindegyik jellemző meghatározóan fontos, és segítheti a döntését. A Profession kutatásából kiderül, hogy 22 százalékkal több jelentkezés fut be azokra a hirdetésekre, melyekben megjelölik a bérezést is.

4. Hogyan ne blokkoljuk a jelentkezéseket?

Megnehezítjük a jelöltek bejutását az „épületbe”, ha bezárjuk előttük az ajtókat. Ezt pedig a mobiloptimalizálás hiányában érjük el. Ahogy korábban is elhangzott: a keresők jóval több mint fele mobil eszközről keresi fel a vállalatok karrieroldalait. Mobiloptimalizáció híján a jelentkezők 40 százaléka már egyből fel is adta az érdeklődést, ha nehezen használható oldalba fut bele. Ha nagyon elszánt az illető, és ennek ellenére belevág egy jelentkezési regisztrációba, 15 perc után még ő is kiszáll. A Karrieroldal Audit 2017-es adataiból jól látszik, hogy a fenti néhány sorral sok cégnek tudunk újat mondani: a vizsgált 172 szervezet 42 százalékánál öt percnél hosszabb időt vesz igénybe egy jelentkezés, és egyharmaduk (!) nem gondolt mobiloptimalizálásra.

5. Ne hagyjuk ezt a vonatot elmenni!

Sok toborzó azt gondolja, hogy heteket is rá lehet szánni a procedúrára, és indokolatlanul hosszú határidőket adnak meg – naivan azt gondolva, hogy a munkakereső csak őket találja meg (?). Természetesen ez egy tévhit, aki keres, ezt a legtöbbször intenzíven teszi, sok helyre beadva a jelentkezését, és aki jó, az hamar el is kel. Lehetőleg még aznap adjunk visszajelzést, akár egy CV beérkezése, akár állásinterjú után! – osztja meg jó tanácsát Tüzes Imre. 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés