hirdetés
hirdetés
hirdetés

Istók Nikoletta cikkei

#1
2020-05-26 18:00:00

A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását – írja a HRFeed.

#2
2020-05-25 08:00:00

A nemrégiben állandósult távmunka új gyakorlatokat kíván a csapatok hatékonysága jegyében, ezek azonban nem csak ebben az átmeneti időszakban kamatoztathatók.  

#3
2020-05-22 08:00:00

Mit jelent ma jó vezetőnek lenni, és melyek a felelősségvállalás legújabb árnyalatai? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a HRFeed posztja.

#4
2020-05-18 08:00:00

HRFeed összegyűjtötte azokat az aktuális pályázati lehetőségeket, amelyek cégmérettől függetlenül jelenthetnek választ a járványhelyzet gazdasági hatásaira.

#5
2020-05-14 18:00:00

Ideje szintet lépnünk, és változásmenedzsment helyett megtanulnunk a változásvezetés fogalmát – írja a HRFeed.

#6
2020-04-28 12:00:00

Az elmúlt hetek a változásról szóltak: a távmunkára való átállás, a kiválasztás digitális térbe költöztetése mellett kiemelt szerepe lett a helyzet megfelelő kommunikálásnak és annak is, ahogy a kollégáinkra odafigyelünk. Ez azonban még nem minden. Azokban a szektorokban, amelyeket a járvány a legélénkebben érintett, az időszakos leállás, a munkaidőcsökkentés, vagy épp a szabadságok kiadásának kérdései okoznak fejtörést, és bár az állomány leépítése minden cég számára utolsó a képzeletbeli válságtervben, mégis akadnak már olyanok, akik erre a lépésre kényszerültek. Hogyan kezelhetjük ezt a nem kívánt szituációt és mit tehetünk a munkavállalókért? A válaszokat Szigeti Nikoletta, a Profession Services üzletágvezetője fogalmazza meg.

#7
2020-04-09 18:00:00

A változás mindig nehézségekkel, gyakorta áldozatokkal is jár, azonban felocsúdva az első sokkhatásból, túl a szükséges gyors válaszokon érdemes számba vennünk az új helyzet építő tanulságait is. A HRFeed Csenteri-Dénes Ildikó HR szakértővel összegyűjtötte azokat a lehetőségeket, amelyeket most kiaknázva mind a munkáltatói márkánkat, mind pedig a működésünket tekintve szintet léphetünk.

#8
2020-03-31 13:00:00

Ahogy a mondás tartja, az ördög nem alszik. Akkor sem, amikor épp a boldog, fejlődést előrejelző békeidőket éljük, ahogy ezt a jelenlegi világjárvány kíméletlenül mutatja meg nekünk. Akár felkészülten ért bennünket a rendkívüli fordulat, akár nem, reagálnunk kell rá: ennek gyorsasága és minősége pedig akár a szervezet javára is válhat, ahogy természetesen ennek szöges ellentéte is megtörténhet. A kríziskommunikáció témáját Mezriczky Lászlóval, az Ispiro Consulting ügyvezetőjével járta körül a HRFeed.

#9
2020-02-12 15:15:00

Amit a vezetés szerepéről, a HR-ről, a toborzás és kiválasztás mikéntjéről korábban gondoltunk, az napjainkra gyökeresen átalakult: néhány év alatt olyan ütemű változás zajlott le a munkaerőpiacon, amit munkáltatóként lekövetni sem könnyű, hatékonyan reagálni rá pedig egészen újszerű kihívás. A hirtelen jött, többnyire felszíni válaszokról már kiderült, hogy jellemzően nem működnek, ahogy az Employer Branding sem jelent mindenható receptet a helyzet kezelésére. Hogy mi lehet a ténylegesen helyes, hosszútávon eredményes irány, arról a HR Feed Mezriczky Lászlóval, az Ispiro Consulting ügyvezetőjével beszélgetett.

#10
2020-01-22 15:00:00

A munkaerőhiány a HR leggyakrabban használt kulcsszava napjainkban, sőt immár évek óta, azonban a kép sokkal árnyaltabb annál, minthogy kevés a piacon a mozgósítható munkavállaló. „Az esetek túlnyomó többségében nem beszélhetünk valódi munkaerőhiányról, ugyanis sokkal inkább arról van szó, hogy hazánkban ma még hatalmas hiányosságok figyelhetők meg a munkaerő felvételében és megtartásában egyaránt” – vallja Mezriczky László, az Ispiro Consulting ügyvezetője. A HR Feed ezúttal a sikeres toborzás és kiválasztás kommunikációs aspektusát járta körül, elmaradhatatlan szakértői tanácsokkal.

#11
2019-12-09 08:00:00

Talán sokak számára ismerős az a kínos jelenet, amikor december közepén, valamelyik hétköznap este fehér abrosz mellett unottan üldögélő dolgozók hallgatják a vezető évente ismétlődő, semmitmondó beszédét, és csak arra várnak, hogy hozzáláthassanak az átlagosnál eggyel finomabb vacsorához, majd a desszert után lassanként elkezdenek hazaszállingózni, hiszen nincs igazán miért maradniuk. Szomorú, azonban igaz: sok vállalat karácsonyi vacsorája zajlik a vázolt forgatókönyv szerint, annak ellenére, hogy egy ilyen esemény nem csupán teret adhatna a sokat emlegetett munkavállalói élménynek, de akár a hétköznapok gyakorlatánál magasabb szintre is emelhetné. A HR Feed cikkje megmutatja, hogyan.

#12
2019-11-22 18:00:00

A legifjabb munkavállalói rétegben, akik mind nagyobb számban képviseltetik magukat a piacon, hatalmas potenciál rejtőzik: magabiztosak, ambíciózusak, céltudatosak, rugalmasak, magas szintű nyelvtudással és digitális skillekkel rendelkeznek. Talán meglepő, de nem a fizetés motiválja őket elsősorban, amikor munkahelyet választanak. Elvárásaikra reagálva a vezető utánpótlás-program jó lehetőséget teremthet arra, hogy egy cég ne csupán az érdeklődésüket keltse fel, de hosszú távra is elköteleződést ébresszen bennük. Hogy hogyan valósítható ez meg a gyakorlatban, ahhoz Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR igazgatója ad útmutatást a HR Feed posztjában.

#13
2019-10-25 08:00:00

A kiégés idén tavasszal került be az Egészségügyi Világszervezet, a WHO által minősített egészségügyi rendellenességek közé, és bár hazánkban is egyre többet beszélünk erről a betegségről, felismerni-beismerni sokszor az érintetteknek sem könnyű, így pedig azt is nehéz megbecsülni, aktuálisan hányan szenvednek tőle. Ami bizonyos, hogy a motiválatlanság, ingerültség, álmatlanság, mint a burnout lehetséges tünetei a magyar munkavállalók széles táborát érintik, és ennek helyén kezelése éppúgy munkáltatói felelősség, ahogy a dolgozók személyes problémái mellett sem mehetünk el csukott szemmel. Gyakorlati útmutatót és hasznos tanácsokat sorakoztat fel a HR Feed.

#14
2019-10-17 08:00:00

A dolgozói felhatalmazás kérdésköre bizonyos cégkultúrákban még egészen idegenül hangzik, azonban van, aki már felismerte, hogy a kölcsönös bizalmon alapuló működés nem pusztán a mindennapokat teheti könnyebbé, de akár versenyelőnyt is jelenthet. Hogy van-e benne kockázat? Természetesen, de annál sokkal több jut a mérleg másik serpenyőjébe. A HR Feed Dobri Pannival, a Decathlon belső és HR-kommunikációs menedzserével beszélgetett.

#15
2019-10-08 08:00:00

Minden generációnak megvannak azok a sajátosságai, amelyek pozitív vagy negatív előjellel egyaránt értelmezhetők. Bár a tapasztalt munkavállalók hatalmas potenciált jelentenek a munkaerőpiacon a mind nagyobb reflektorfénybe kerülő Z-k és Y-ok mellett, egy korábbi átfogó tanulmány szerint sok sztereotípia él a munkaadók fejében a szeniorokkal szemben: többek között az informatikai ismereteik nem megfelelő szintjét, rugalmatlanságukat és motivációs problémákat emlegetnek velük kapcsolatban a HR-esek.

#16
2019-09-20 15:00:00

Egy munkatárs súlyos baleset utáni visszaintegrálása a szervezetbe a HR olyan területe, amelyről kevés szó esik, annak ellenére, hogy a téma sokkal többeket érint, mint azt elsőre gondolnánk – figyelmeztet a HR Feed.

#17
2019-09-05 15:02:00

Mindkettő egészen ritka, de van még egy kapcsolódási pont a kettő között. Lila mókus szindrómáról akkor beszélünk, amikor egy megüresedő munkakör betöltéséhez túl sok kritériumnak akarjuk megfeleltetni a jelölteket, ami gyakran szabotálja, hogy megtaláljuk azt, akire tényleg szükségünk van, ahelyett a munkavállaló helyett, aki minden tekintetben egyezik az elvárásainkkal. A problémáról és megoldásáról Göröcs Lili Melindával, a Profession HR vezetőjével beszélgetett a HR Feed.

#18
2019-08-28 18:00:00

A munkavállalói közérzet fogalma, illetve a jó közérzet megteremtését célzó kezdeményezések egyre inkább fókuszba kerülnek napjainkban, azonban még bőven van hova fejlődnünk e téren.

#19
2019-07-31 12:00:00

Az Employer Branding az utóbbi pár évben vált felkapott fogalommá, amire sokan a munkaerőpiaci problémákat megoldó csodaszerként tekintettek vagy tekintenek a mai napig is. Valójában a márkaépítés, vagyis egy adott cég, termék, szolgáltatás megkülönböztetése a versenytársaktól, mindig is létezett, ez a piacgazdaság velejárója, önmagában azonban kevés ahhoz, hogy – témán belül maradva – egy vállalat zökkenőmentesen, megfelelő munkaerőbázissal tudja menedzselni működését. A nem túl távoli múlt történéseiről, a jelen tapasztalatairól, és a már nyakunkban lihegő szakmai jövőről Mezriczky Lászlóval, az Ispiro Consulting Kft. ügyvezetőjével beszélgetett a HR Feed.

#20
2019-07-22 15:00:00

Az idei a mobil éve lesz – hangzik el a jóslat évek óta, a helyzet azonban az, hogy az új időszámítás már elkezdődött: alkalmazkodsz vagy lemaradsz, más lehetőség nincs – írja a HR Feed.

#21
2019-07-12 12:00:00

Az internet bő két évtizede a mindennapjaink része, térhódítása rendületlenül tart a mai napig is. Az internetezés elterjedésében a technológia fejlődése jelentős szerepet játszik: ma már természetes, hogy számtalan eszközről, telefonról, tabletről és már nem csak a számítógépünkről férünk hozzá a világhálóhoz. Mindezt bárhol, bármikor, és kis túlzással, szinte ingyen. Rényi Balázs, az Isobar Budapest Social Média és Content csapatának vezetője az online marketingkampányok működésébe enged bepillantást: ezeken múlik ugyanis, hogy képesek vagyunk-e versenyben maradni az értékes munkaerőért. A cikk eredetileg a HRFeeden jelent meg.

#22
2019-06-25 12:00:00

Az új kollégák szervezetbe illesztése gyakran hibádzik a kis- és középvállalatok gyakorlatában. De hol a hiba, és mit lehetne és lenne érdemes másként csinálni? A témában Szűcs Ágnest, a Femtonics HR vezetőjét kérdezte a HR Feed, aki saját, bevált onboardingfolyamatukba is betekintést engedett.

#23
2019-06-17 18:00:00

Napjaink munkaerőpiacán a csapatkohézió, az egymással való hatékony kooperáció képessége, sőt, még a munkahelyi közösségben uralkodó hangulat is rendkívüli módon felértékelődött: akár a munkahelyválasztás döntő szempontja is lehet egy jól működő csapathoz tartozás ígérete, de a közösség szerepe a megtartásban is jelentős, arról nem is beszélve, hogy az igazán minőségi programokat kínáló csapatépítés nemcsak a kötődést, de a munkáltatói márkát is erősíti. A téma tehát sokkal komplexebb annál, mint az elsőre gondolnánk, de egy biztos: foglalkoznunk kell vele - írja a HR Feed.

#24
2019-05-23 12:00:00

Munkaerőhiány, eltérő generációs munkavállalói igények, jobhopperség – csak néhány a napjaink munkaerőpiacát jellemző jelenségek közül. Az elköteleződés fogalma nem csupán felértékelődött, de új értelmet is nyert az elmúlt években: bevonzani és megtartani is tudni kell a munkavállalókat, többnyire mégsem számolhatunk már több évtizedes együttműködésekkel, de nem is az időtényező a lényeg. A témát Mórocz Katával, az Impact trénerével és szervezetfejlesztőjével a HRFeed járta körbe.

#25
2019-05-08 12:00:00

"A szervezeti reziliencia képessége az, ami akkor hiányzik egy cégnél, amikor felmond januárban Pisti, és ettől kicsit megborul a rendszer, mert Pisti, igazából A Pisti volt. Aztán Pisti elviszi áprilisban Zolit, és még jobban megborul az egész működés. Aztán Zoli és Pisti elviszik Lindát, Amandát és Barnát is, amitől olyan érzés alakul ki, mintha mindenki elment volna, még akkor is, ha 2700-an maradtak, és a fluktuáció mértéke sem éri el a 10 százalékot. Hisz nincs itt senki már” – ragadja meg a lényeget blogján Nagy-Józsa Dorottya, kvalifikált business coach, a szervezet-, folyamat- és vezetőfejlesztéssel foglalkozó Y2Y alapító-vezetője. Gondolatébresztő kérdések és lehetséges válaszok a HR Feedtől.

#26
2019-04-24 08:00:00

Vajon milyen arányban vannak jelen a munkahelyeken a szenior kollégák? Mi indokolja, hogy a több évtizedes tapasztalattal rendelkezők jellemzően nem jutnak át a rostán, hiába pályáznak az állásokra? És hol a megoldás, illetve miért szükséges egyáltalán foglalkoznunk a témával? Ezekre és még sok lényeges kérdésre keresett és adott választ a Restart-Up átfogó, életkor tekintetében reprezentatív kérdőíves felmérése, amelyben a munkavállalói és a munkáltatói oldal véleményére is kíváncsiak voltak.

#27
2019-04-17 08:00:00

Ma a feldolgozóipar 88 százaléka küzd munkaerőhiánnyal, de a probléma más szektorokat is élénken érint, a fluktuáció tavalyi átlaga pedig 30-40 százalék közötti volt a termelő és kereskedelmi területeken. Vitathatatlan, hogy a szakemberhiány csapódik le az elvándorlás fokozódó trendjében is, ugyanis minél több a választási lehetőség és minél nagyobb a munkavállalók döntési szabadsága, annál inkább állnak tovább, ha valami nincs rendben az aktuális munkahelyükön. Az ingerküszöb tehát egyre alacsonyabb, azonban némi odafigyeléssel rendkívül sokat javíthatunk akár a legsúlyosabb helyzeteken is. Csikós-Nagy Katalin, a HR Evolution Kft. fluktuációkezelési szakértője a HR Feednek fejtette ki, mi az, amin a munkáltatói oldalnak mindenképpen változtatnia kellene – és hogyan kezdhetjük el a változtatást.

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés