hirdetés
hirdetés
hirdetés

hrpwr.hu Farkas Nóra cikkei

#1
2018-11-12 18:00:00

Íme egy gamifikált, interaktív toborzóvideó a Deloitte-tól! Mind az employer branding videók, mind a játékosítás hatékony eszközei lehetnek a munkáltatóimárka-építésnek, de a kettő ötvözésére viszonylag ritkán láthatunk példát. Most került elénk ez a nem éppen mai darab – én nagy élvezettel játszottam végig, és ha éppen munkát keresnék, szerintem azonnal kattintottam is volna a végén a jelentkezésre.

#2
2018-10-24 15:00:00

Sokan küzdünk a „mindennapi” függőségek valamelyik fajtájával, például kávé- és csokifüggők vagyunk – hogy a sorozat- vagy közösségimédia-függőségről már ne is beszéljünk. De mihez kezdjünk munkáltatóként vagy kollégaként abban az esetben, ha egy munkatárs valamilyen igazán komoly és kóros, az egészségét közvetlenül is károsító (például alkohol- vagy drog)függőség jeleit mutatja? Egyáltalán honnét ismerjük fel ezeket a jeleket? Jó, ha tudjuk: attól, hogy egy munkatársunk valamilyen kóros függőséggel küzd, még lehet magasan funkcionáló és értékes munkaerő.

#3
2018-10-17 15:00:00

Milyen is Csehországban hr-esnek lenni? Mi foglalkoztatja ma a csehországi hr-szakembereket, milyen a cseh álláspiac, és milyen jó gyakorlatokat alkalmaznak a toborzásra és a megtartásra? Csákvári Mártával, a prágai SAP Concur sr. Talent Acquisition Partnerével beszélgettünk.

#4
2018-10-16 12:46:00

Az employer branding fogalmát valószínűleg senkinek se kell bemutatni, de azt talán már kevesebben tudják, mivel is foglalkozik pontosan egy employer brand manager, és milyen készségek elengedhetetlenek a számára. Valóban ez lesz a jövő sikerszakmája? Egyáltalán, milyen  új foglalkozások megjelenésére számíthatunk a  jövőben, és mely készségek lesznek a legfontosabbak a jövő munkavállalója számára?

#5
2018-10-11 08:00:00

Játékos, szórakoztató és nem utolsósorban társadalmilag is hasznos munkáltatóimárka-aktivitással lepte meg a Leichner Ödön sétányon sétálókat a Morgan Stanley szerda délután. A Morgan Stanley Sakk Piknik elnevezésű eseményen a befektetési bank hazai leányvállalatának budapesti sakkcsapata mérkőzött meg a magyar női sakkválogatottal egy jótékonysági sakktorna keretében. Eközben a cég dolgozói és az érdeklődők számos szórakozási lehetőség közül válogathattak, és mindemellett még arra is fény derült, hogyan segíti elő a sakk, hogy sikeresebb vezetők legyünk. Képes beszámolónk az eseményről.

#6
2018-10-09 08:00:00

Mikor hasznos a pozitív hozzáállás, és hogyan lehet jól alkalmazni? Molnár-Logemann Zsófia klinikai és egészségpszichológus "A sikeres hétköznapok pszichológiája" címmel az ELTE PPK Kutatók Éjszakáján megtartott workshopjáról már írtunk korában itt. Ugyanez a workshop egy másik fontos témát is körüljárt, ez pedig a pozitív hozzáállás termelékenységre kifejtett hatásának kérdése.

#7
2018-10-08 18:00:00

Hogyan lehetnénk jobb vezetők? Hogyan gondolkodjon, miként viszonyuljon a munkatársakhoz, hogyan küzdjön a túlzott leterheltség ellen, és mivel növelje a teljesítményt a vezető? A GLS Nemzetközi Vezetői Konferencia szervezői és előadói szerint egy cég versenyképességét nagymértékben befolyásolja a vezető jelleme, valamint hogy mennyire tudnak a vezetők és a munkatársak együtt dolgozni, és hogy képesek-e megújulni. Konferencia-beszámolónk következik.

#8
2018-10-02 08:00:00

Mindannyiunknak ismerős lehet, hogy időről időre olyan kihívással vagy döntéshelyzettel kerülünk szembe, amellyel első nekifutásra úgy érezzük, nem leszünk képesek megbirkózni. Lehet ez egy egyszerű magánéleti vagy munkahelyi döntés vagy probléma, de akár egész sorsok is múlhatnak rajta – ha egyszer úgy érezzük, megrekedtünk, akkor akárhogy is erőlködünk, azt tapasztaljuk, hogy nem bírunk továbblépni.

#9
2018-10-01 17:25:00

Mit tehet a munkaadó a mai munkaerő-piaci helyzetben, és mire vágyik a munkavállaló? Hogyan növelhető a lojalitás, hogy végül ne a konkurenciának képezzük a szakembereket? Milyen hatással lesz a digitális forradalom a hr-esek mindennapjaira, melyek a munkaerő-fejlesztés új irányai, és milyenek a hr-es kilátások 2019-re? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a 2018. szeptember 27-én megtartott HR Vezetők Országos Konferenciája 2018 nevű rendezvény résztvevői.

#10
2018-09-26 12:34:00

A toborzás napjainkban alapvető átalakuláson megy keresztül, akár akarjuk, akár nem. A Fortune 500 vállalatok egy része ma már mesterséges intelligencia alapú eszközöket alkalmaz a toborzás-kiválasztás során. De vajon mennyire minősíthető korrektnek és etikusnak ez az eljárás? A gyakorlat terjed, a kutatók azonban szkeptikusak. Videóval!

#11
2018-09-11 08:00:00

Az emberek többsége a saját munkáját stresszesnek ítéli meg – és természetesen egy bizonyos fokig ebben mindenkinek igazat is adhatunk. Szoros határidők, tehetségtelen főnökök és kompetitív csapattagok mind-mind stresszorként működhetnek a munkavállaló számára. Azonban léteznek olyan munkahelyek, amelyek az átlagnál is stresszesebbek.

#12
2018-08-29 12:46:00

Hogy érhetjük el, hogy a felénk irányuló irigység ne szabotálja a szépen felfelé ívelő karrierünket? Terjesszük el az ártalmatlan irigységet! – biztat Peter Cohan amerikai üzletember és bestsellerszerző az Inc.com-on közzétett cikkében. A cikkben „jó” és „rossz” irigységről, a munkahelyi közkedveltség és közutálat okairól, a kudarc-önéletrajzról, valamint egy harvardi irigységkutatás izgalmas eredményeiről olvashatunk.

#13
2018-08-28 12:23:00

Napjainkban egyre több cég foglalkoztat szabadúszókat teljes vagy részmunkaidős alkalmazottak helyett vagy mellett. Az alábbiakban a szabadúszók alkalmazásának előnyeit és hátrányait tekintjük át, és néhány tippet is felsorolunk, amelyek segíthetnek minimalizálni a szabadúszó foglalkoztatásával szükségszerűen együtt járó kockázatokat.

#14
2018-08-13 18:00:00

Az employer branding fontossága napjainkban megkérdőjelezhetetlen, és az utóbbi időben számos ötletes toborzóvideóra láthattunk példát. Íme egy csokornyi olyan (többnyire angol nyelvű) employer branding videókból köztük néhány klasszikussal , amelyek vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak, de egy közös bennük: hogy valamilyen irányba kitűnnek, és így tanulni lehet belőlük.

#15
2018-08-08 08:00:00

A félelem az elutasítástól sokunk életét valósággal megmérgezi: emiatt nem vágunk bele dolgokba, vagy nem merünk váltani, inkább biztonsági játékot játszunk, pedig ezzel sok lehetőségtől vágjuk el magunkat. Munkahelyi közegben is, vezetőként pedig különösen nagy károk származhatnak abból, ha menekülünk az elutasítástól. De mit lehet tenni ez ellen? Egy tanulságos TED-előadást mutatunk be.

#16
2018-06-29 18:00:00

A frissen elnyert „Helyreállító Igazságszolgáltatásért”-díj apropóján dr. Fellegi Borbálával, a Foresee Kutatócsoport alapító-ügyvezetőjével beszélgettünk a vitarendezés alternatív módszereiről, a resztoratív szemléletről, mediációról vállalati és egyéb közegekben, és arról, hogy általában véve és konkrét esetekben hogyan lehetséges és hogyan érdemes a konfliktusokat kezelni.

#17
2018-06-20 15:00:00

A legtöbbekből a „csapatépítés” szó emlegetése csak sóhajokat és szkepticizmust vált ki, de miért is kell, hogy ez így legyen? A munkahelyi kórus egy alternatív csapatépítési módszer, amely számos előnnyel jár. Hogy pontosan miért is érdemes a munkahelyen dalra fakadni, kiderül a cikkből!

#18
2018-06-20 08:00:00

Nincs olyan vezető, aki ne akadt volna már össze életében legalább egy alulteljesítő munkavállalóval. Azonban ilyenkor nemcsak az jelenti a problémát, hogy a munkavállalóval nehéz, kellemetlen, sőt gyakran egyenesen kínos is erről beszélni, hanem az is, hogy menedzserként a megítélésünk múlhat azon, hogyan kezelünk egy-egy ilyen kínos helyzetet. A jó hír az, hogy némi előre tervezéssel és egy csipetnyi(nél kicsivel több) empátiával jól is kijöhetünk az ilyen helyzetekből.

#19
2018-06-19 08:00:00

Idén 20 éves fennállását ünnepli a Praktiker. Az ez alkalomból tartott sajtótájékoztatón elhangzott: noha versenytársaikhoz hasonlóan ők is küzdenek a munkaerő megtalálásának és megtartásának nehézségeivel, az elmúlt másfél évben teljesen új alapokra helyezték a vállalatban a hr-stratégiát, ami látványos eredményeket hozott. A sajtótájékoztató után az idén kinevezett hr-vezető, Márton Katalin beszélt nekünk arról, milyen praktikákat alkalmaz a Praktiker a munkaerő megtalálása és megtartása érdekében.

#20
2018-06-06 12:00:00

Miként lesz kihatással a munkaerőre, a csapatokra, a projektekre a digitális átalakulás? Milyen fajta át- és továbbképzésekben kell és lehet gondolkodni? Hogyan érezhetik jól magukat a kollégák a megváltozott közegben, és hogyan alakíthatjuk át a munkakörnyezetet a hatékonyabb munkavégzéshez?

#21
2018-06-06 08:00:00

Több mint 1000 fő vett részt a Brain Bar május 31-én, Future Jobs címmel megrendezett újgenerációs állásbörzéjén. Az állás- és tehetségbörzén több mint 80 meghirdetett konkrét állásra jelentkezhettek a résztvevők. A Brain Bar azt vállalta, hogy a program végére a meghirdetett állások közül legalább 50-et betöltenek. Hogy milyen is egy újgenerációs állásbörze, továbbá milyen tapasztalatokat és tanulságokat lehet leszűrni ebből a rendhagyó rendezvényből, arról Vaskó Renátával, a Brain Bar innovációs menedzserével beszélgettünk.

#22
2018-05-17 17:25:00

A jég hátán is megélsz? Mindent megoldasz? Okosnak kell lenned? Csak ötöst hozhatsz? Túl visszahúzódó vagy, kapd össze magad? Ha belekezdesz valamibe, azt csináld rendesen? Ismerős mondatok?... Ilyen és ehhez hasonló, gyerek- és fiatalkorból hozott üzenetek bukkannak fel rendszeresen a vezetőknek tartott vezetőiéletút-tréningeken. Mihez kezdhetünk az ilyen üzenetekkel azon túl, hogy tudatosítjuk őket?

#23
2018-05-11 15:00:00

Gyakran fáj a hasa, a feje, esetleg köhög vagy remegést észlel magán minden különösebb ok nélkül? Ez lehet akár a rumináció (magyarul: rágódás) következménye is. Érdemes hr-esként is tisztában lennünk ennek a problémának a tüneteivel és kezelési módjaival, ugyanis a rumináló munkatársnak hosszabb távon csökken a motivációja, a teljesítménye, és rágódása a csapatra is rossz hatással lehet – nem beszélve a rágódó személyt fenyegető egészségügyi kockázatokról.

#24
2018-05-07 08:00:00

Mi a különbség csapat és csoport között? Mitől működik jól egy csapat, és egy jó hr-vezető mit tehet annak érdekében, hogy (még) jobban működjön? A 2018-as JobXperience  újabb tanulságai (a korábbiakról itt olvashattok).

#25
2018-05-03 08:00:00

Nemzetközi szaktekintély a személyiségmérés, a vezetői készségek mérése és a szervezeti hatékonyság területén; összesen több mint 300 cikk, könyvfejezet és könyv szerzője, a Hogan Assessments alapítója és a Hogan-teszt névadója. A 21. századi alkalmazott munkapszichológia meghatározó személyiségével, a tudományos és üzleti körökben is széles nemzetközi elismertségnek örvendő dr. Robert Hogannel beszélgettünk, aki a Future of Coaching in Organisations konferencia alkalmából járt Budapesten.

#26
2018-04-26 08:00:00

Gyakran csak vakon találgatunk, hogy mire van szükségük a kékgalléros munkavállalóknak, hangzott el a „A megtartás mágiája – Kékgalléros fluktuációcsökkentés”  címmel megrendezett konferencián. De hogyan derítsük ki, mire van szükségük, és hogyan kell változnia a vezetésnek, valamint a hr-nek, ha lépést akar tartani a munkaerőpiac változásaival, és gátat szabni a napjainkra extrém méreteket öltött fluktuációnak?

#27
2018-04-24 15:15:00

A 2018-as JobXperience több előadása is a munkahelyi lemorzsolódás, ennek megakadályozása és az ebben kulcsszerepet játszó motiváció témakörét járta körül. Alább az előadásokban elhangzott néhány megfontolandó gondolatot közlünk.

#28
2018-04-23 12:45:00

A kimerülten, betegen dolgozó munkavállaló teljesítménye csökken, gyakrabban megy betegszabadságra, valamint ez az állapot hosszabb távon a fluktuációt is növeli. Mi az a presenteeism, és munkáltatóként hogyan küzdjünk ellene?

#29
2018-04-17 18:58:00

Napjainkban 10-ből 8 ember biztosan érezte már az önbizalomhiány nyomasztó érzését, és aggódott amiatt, hogy nem felel meg az elvárásoknak. Az önbizalomhiány korunk egyik népbetegsége, és ebből következően a munkahelyek is tele vannak önbizalomhiányos emberekkel. Az alábbi cikk azt járja körül, hogy milyen problémák fakadnak ebből, hogyan tehetünk szert több önbizalomra, és miképp segíthetünk másoknak is az önbizalmuk növelésében.

#30
2018-04-17 15:54:00

Minden munkahely egy külön mikrokozmosz, ahol eltérő személyiségtípusú emberek igyekeznek egy térben egymás mellett létezni, és (szükség esetén) együttműködni. De hogyan érhetjük el vezetőként, hogy ez sikerüljön?

#31
2018-04-13 15:20:00

Hogyan ismerjük fel a nárcisztikust, és miképp működhetünk vele eredményesen együtt? A kérdéssel gyakrabban foglalkozunk magánéleti viszonylatban, de a munka világában is joggal tehető fel. Dr. Keresztes Zoltán pszichiáter a Jog és Pszichológia „A nárcisztikus személyiségzavar árnyékában” című előadásán a nárcisztikus személyiségzavar és a nárcisztikus személyiségjegyek világába vezette be az esemény résztvevőit.

#32
2018-04-10 12:00:00

Kindli Erna 2017-ben lett a Bátor Tábor ügyvezető igazgatója egy merész szakmai váltást követően: azelőtt a Tresorit informatikai vállalkozás marketing- és értékesítési igazgatójaként, még korábban a Google marketingvezetőjeként, majd ugyanitt globálisstratégia-szakértőként dolgozott. Az év fiatal vezetője-díj 2016-os nyertesével beszélgettünk karriermódosításról, a hazai nonprofitok helyzetéről és arról, hogy mi az igazán fontos az életben.

#33
2018-03-26 08:00:00

Négy generáció dolgozik ma együtt a munkaerőpiacon. Viszont nem járunk jól azzal, ha csak a különbözőségüket hangsúlyozzuk… Vezetőként vagy hr-esként fontos, hogy ne a generációk közti szakadékok miatt panaszkodjunk, hanem inkább ismerjük meg azokat a generációkat, amelyekkel – valamint azokat az embereket, akikkel – együtt dolgozunk, és találjunk megoldásokat a köztük esetlegesen felmerülő ellentétekre.

#34
2018-03-20 18:07:00

A Codecool március 19-én megrendezett „Women in Tech Meetup – Női sikertörténetek az IT-ban” meetupján elhangzottak meggyőzték a résztvevőket, hogy érdemes a nők IT-szektor-beli jelenlétét minden rendelkezésünkre álló eszközzel erősíteni. De melyek ezek az eszközök, milyen sztereotípiákkal kell megküzdeni egyéni és társadalmi szinten, és egyáltalán, miért is annyira fontos, hogy a jelenleginél nagyobb arányban képviseltessék magukat a nők az informatikai területen?

#35
2018-03-20 08:00:00

Az elmúlt tíz évben hazánkban is jelentősen megnőtt a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatottsága. Mit jelent ez nekünk hr-esként? Kóródi Edittel, a Napra Forgó Nonprofit Kft. szakmai igazgatójával beszélgettünk.

#36
2018-03-14 17:00:00

Melyik célcsoportot érjük el és hogyan a Facebookon? Mit jelent és hogyan néz ki a recruitment branding a gyakorlatban? Milyen eszközökkel és lépésekkel érünk el még több és releváns jelentkezőt? Gyakorlati útmutató a sikeres toborzási kampányhoz.

#37
2018-03-07 12:02:00

A LinkedIn kiváló eszköz az alapvetően passzív – jellemzően fehérgalléros, magasan kvalifikált és más közösségi oldalakon kevésbé elérhető – jelöltek elérésére. Ezen belül több lehetőségünk is van, amelyek közül az egyik az elérni kívánt jelölteknek kiküldött, személyre szóló InMail.

#38
2018-03-02 18:00:00

Korábban írtunk az önbecsülés fontosságáról. Az önbecsülésnek a munkánk során is nagy szerepe van. Most nézzünk meg egy technikát, amellyel fejleszthető a (szakmai) önbecsülésünk!

#39
2018-03-02 12:00:00

Korábbi cikkünkben már írtunk a munkahelyi barátságok előnyeiről és hátrányairól. Most azt nézzük meg közelebbről, milyen az, amikor alá-fölérendeltségi helyzetben, tehát vezető és beosztott között alakul ki baráti kapcsolat. Milyen hátrányokkal járhat ez, és mi az, amire különösen oda kell figyelnünk?

#40
2018-02-27 12:00:00

A rendezett irodatér nem is annyira előnyös, mint azt sok cégnél gondolják. Egy kis rendetlenség és káosz van, akinél éppen hogy megnöveli a produktivitást. A lényeg az, hogy mindenkinek adjuk meg az esélyt arra, hogy a neki megfelelő fizikai körülmények között dolgozhasson.

#41
2018-02-20 12:15:00

Miért van jó hatással a stresszre a csapatmunka? Hogyan segíti elő a rezilienciát a stressz? Kelly McGonigal és az új stresszkutatás úttörői stressz újfajta, pozitív megközelítéséről beszélnek.

#42
2018-02-05 13:05:00

A munkahelyen szinte szükségszerűen kialakulnak baráti kapcsolatok, de ezek kétségtelen előnyeik mellett számos csapdát is rejtenek magukban. Mit érdemes tudni róluk, és mivel vigyázzunk?

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés