hirdetés
hirdetés
hirdetés

hrpwr.hu Farkas Nóra cikkei

#1
2019-09-19 08:00:00

Hol van a helye a játékosításnak az üzleti életben, és hol nincs? Hogyan érdemes belevágni ott, ahol van helye, és mik azok a legnagyobb tévhitek, amelyeket mindenképp érdemes tisztázni a módszertannal kapcsolatban? A fenti kérdéseket járta körül a PPH Media és a Games for Business közös szervezésű webinárja.

#2
2019-09-17 15:29:00

A gamifikált eszközök hatékony beépítése a munkahelyi folyamatokba segíthet könnyebben elérni az olyan fontos célkitűzéseket, mint a munkavállalók elkötelezése vagy a munkavállalói élmény fejlesztése. Az alábbiakban néhány tippet mutatunk arra, hogyan is érheted el ezt. Ha pedig szeretnéd látni, hogy néz ez ki a gyakorlatban, akkor jelentkezz webinárunkra, ahol a téma legjobb szakértőitől kaphatsz hasznos tanácsokat. Időpont: 2019. szeptember 18. 14 óra, azaz holnap. Utolsó lehetőség, hogy csatlakozz, itt!

#3
2019-09-11 18:00:00

A gamifikáció népszerűsége rohamléptekkel nő, egyre több helyen és területen vetik be. A játékosítás (gamifikáció) lényege, hogy alapvetően a játékokban használt szabályokat és technikákat alkalmazunk nem játékos környezetekre, így például a munkában. Ha a téma bővebben is érdekel, olvasd el az alábbi, számos konkrét – a legnagyobb nemzetközi vállalatokról vett – példát felvonultató cikket, ha pedig kedvet kaptál, és te is belevágnál a cégeddel, akkor jelentkezz a PPH Media és a Games for Business közös szervezésű webinárjára, ahol szakértőinktől még többet hallhatsz arról, miért, mire és hogyan érdemes alkalmazni ezt a módszertant!

#4
2019-08-26 15:00:00

Az álláshirdetésekben megjelenő, szakmai nyelven íródott „technikai blabla” elijesztheti az álláskeresőket a jelentkezéstől, és emiatt akár értékes jelölteket is veszíthetünk – legalábbis ezt állítja a témát kutató bestsellerszerző-újságíró, Steven Poole egy, a brit HR Magazine-on publikált cikkben.

#5
2019-08-22 18:00:00

Amint az köztudott, a legnagyobb techcégek előszeretettel tesznek fel meghökkentő, zavarbaejtő és gondolkodásra késztető kérdéseket az állásinterjúikon. Korábbi összeállításunk után most egy újabb csokorral közlünk ezekből a kérdésekből – a Glassdoor gyűjtése alapján.

#6
2019-08-07 12:00:00

Egy friss kutatás feltárta, hogy ha túl jók vagyunk, az valójában rossz nekünk – és különösen igaz ez a munkahelyi szituációkra. De hogyan lehetséges az, hogy a legsegítőkészebb munkatárs címével gyakran a legutáltabb munkatárs címe is együtt jár?

#7
2019-08-06 15:05:00

Kevés annál kielégítőbb érzés van a világon, mint amikor bekapcsoljuk az automatikus out-of-office válaszunkat a levelezőben, majd letesszük a lantot, és megkezdjük a jól megérdemelt vakációt. De hogyan nyaralhatunk "jól": azaz tudjuk-e, hogy a pihenésen túl még mi mindenről szólhatna a nyaralásunk, és hogyan kovácsolhatnánk belőle hosszú távú előnyöket?

#8
2019-07-31 08:00:00

Mindannyian ismerünk toxikus embereket, saját magáról azonban senki nem állítaná jó szívvel, hogy mérgező személyiség(jegyekk)el bír. De akkor hogy is van ez valójában? Mindig csak a másik ember lehet mérgező, mi magunk mindig ártatlanok vagyunk?... Vezetői pozícióban különösen ártalmas, ha a toxikusság jeleit mutatjuk, épp ezért érdemes végigvennünk, melyek is ezek a jelek.

#9
2019-07-24 18:00:00

Carol Dweck pszichológus, motivációkutató és TED-előadó, a magyarul is megjelent Szemléletváltás (Mindset) című könyv szerzője nagysikerű TED-előadásában azt mondja el, miért fontos mindenképp elhinnünk, és elhitetnünk nemcsak gyerekeinkkel, de munkavállalóinkkal is, hogy képesek a fejlődésre, valamint arra is ötleteket ad, hogyan, milyen eszközökkel tehetjük meg ezt.

#10
2019-07-23 18:00:00

Soha nem jó érzés, ha kimondunk egy mondatot, amit utóbb a reakciókat látva legszívesebben visszaszívnánk. A munkahelyen azonban egyenesen katasztrofális következményekkel járhat egy meggondolatlan megjegyzés. Az alábbiakban 12 olyan teljesen hétköznapi megszólalást tekintünk át, amelyek kiejtésével akaratlanul is hatalmas rombolást vihetünk végbe a munkahelyi társas kapcsolatainkban.

#11
2019-07-22 18:00:00

Ma, az egyre gyakoribb visszajelzések szükségességének korában sok szó esik arról, hogyan is lehet konstruktív, őszinte és elkötelezett visszajelzést adni. Brené Brown kutató, TED-előadó a Bátraké a boldogság (Daring Greatly) című, magyarul is megjelent könyvében hangsúlyozza, hogy a visszajelzés folyamatának középpontjában a saját sérülékenységünk megmutatása áll – akár arról van szó, hogy mi adjuk, akár arról, hogy mi kapjuk a visszajelzést, vagy esetleg mi vagyunk azok, akik visszajelzést kérünk.

#12
2019-07-12 17:00:00

Bármilyen munkakörben dolgozzunk is, a stressz és az eredményeképpen kialakuló depresszió elérhet bennünket. De van néhány olyan munkakör, ahol a dolgozók fokozottan vannak kitéve a depresszió veszélyének a lelki egészségre gyakorolt erős nyomás miatt – épp ezért a depresszióra hajlamosaknak nem ajánlott ezekben a pozíciókban elhelyezkedni. Ezeket a munkaköröket vette sorra az Everyday Health cikke.

#13
2019-07-08 18:00:00

Előfordult már veled, hogy örömöt éreztél mások bukása vagy bukdácsolása láttán? Nos, akkor csatlakozhatsz a többséghez. Íme öt módszer, amelyekkel a legtöbbet hozhatod ki a káröröm mindannyiunk által ismert érzéséből – Tiffany Watt Smith kultúrtörténész szerint.

#14
2019-07-02 08:00:00

Néha úgy érezzük, hogy az egyetlen dolog, amiben egyetértünk, az, hogy nem értünk egyet – semmiben. A vita-világbajnokságot nyert viselkedési közgazdász Julia Dhar ebben a tanulságos TED-előadásában három technikát ajánl, amelyek segítségével átformálhatjuk azt a módot, ahogyan egymással beszélünk, megalapozhatjuk, hogyan tudunk hatékonyan egyet nem érteni, és felismerhetjük, miként találjuk meg a közös alapot. Technikái egyaránt alkalmazhatók családi vacsorákon, munkamegbeszéléseken és a közéletben is.

#15
2019-06-26 08:00:00

Egy Gallup-felmérés szerint az „elkötelezett” munkavállalók aránya 2000 (a mérés kezdete) óta az amerikai munkavállalók körében 30% körüli, világszinten pedig 15%. Miért lehet ennyire alacsony ez a szám? Hogy lehetséges, hogy noha számos vállalat hatalmas erőfeszítéseket tesz az elköteleződés javítása érdekében, az arány immár két évtizede mit sem növekedett? És mit lehetne mégis tenni azért, hogy ez az arány pozitív irányba változzon?

#16
2019-06-25 08:00:00

Egy korábbi cikkünkben beszámoltunk a munkahelyi modortalanság okozta károkról. Most nézzünk meg néhány tippet arra, hogy mit tehetünk, ha egy udvariatlan, goromba vagy egyenesen rosszindulatú munkatárssal sodor minket össze a sors! Az alábbiakban Christine Porath pszichológus, vezetéskutató tanácsait olvashatjuk azzal kapcsolatban, mit lehet az ilyen kellemetlen és produktivitásromboló helyzetekben tenni.

#17
2019-06-20 08:00:00

Napjainkban egyre gyakoribb a karrierváltás: egy kutatás szerint minden második magyar munkavállalóban felmerül a gondolata, noha egyelőre csak 7 százalékuk tesz lépéseket a megvalósítás felé. De vajon tényleg elegendő lehet pár hónapnyi átképzés ahhoz, hogy valakiből egy új területen is sikeres szakember váljon? Egyáltalán mitől vált ennyire felkapottá a karrierváltás, és jellemzően kik, honnan, hová és miért váltanak? Mitől lesz a karrierváltás sikeres? És átlagosan mennyi idő alatt térül meg a cégeknek a kollégák képzése, átképzése? A fenti kérdéseket járták körül az NNG kerekasztalának résztvevői.

#18
2019-06-19 18:00:00

A technológiai fejlődés drasztikus átalakulásokat hozott magával HR-területen is. Hogyan zajlanak ezek a folyamatok egy telekommunikációs nagyvállalatnál, amelyet az idei évben a potenciális munkavállalók a legvonzóbb munkaadónak választottak? Friedl Zsuzsannával, a Magyar Telekom Chief HR Officerével beszélgettünk a toborzásban bevethető technológiai újításokról, a vállalati képzések új útjairól, arról, hogyan lehet ma Legvonzóbb Munkaadóvá válni, és egy nagy változásról a vállalat életében, amelyről először a HRPWR-nak beszélt részletesen.

#19
2019-06-13 08:00:00

Sokat hallani manapság a hála gyakorlásáról, a hálagyakorlatok elsajátításáról – nemrég mi is szenteltünk egy hosszabb cikket  a témának. A munkahelyi hálálkodás ehhez képest még mindig erősen alulértékelt tevékenységnek számít: nehezen dicsérjük egymást, és ha meg is tesszük, gyakran akkor sem úgy sül el, ahogyan kellene. Márpedig amikor dicsérünk, azzal a hálánkat fejezzük ki a megdicsért iránt, ez pedig mindenképp hasznos tevékenység: a dicséret és a hála társadalmunk, társas kapcsolataink egyik mozgatórugója. J. T. O'Donnell HR-szakember, a WorkItDaily.com nevű karriercoaching oldal CEO-ja a LinkedInen adott hasznos tippeket a témában.

#20
2019-06-12 18:00:00

Nemrég ugyan írtunk a magas EQ „sötét oldaláról” is, de a magas érzelmi intelligencia alapvetően mégis pozitív, hiszen a vele rendelkező emberek képesek beleérezni magukat mások (így például munkatársaik) helyzetébe, és mivel jobban megértik őket, így sikeresebben is kommunikálnak velük, nehezebben jutnak el a konfliktusok elmérgesedéséig, és könnyebben rájönnek, kit mivel lehet motiválni úgy, hogy az valóban hatásos legyen. Erősebbek, jobbak, hitelesebbek az emberi kapcsolataik, és saját magukra is jobb rálátással rendelkeznek – vagyis egy vezető esetében különösen fontos a magas EQ megléte. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy az érzelmi intelligencia fejleszthető, és épp ezért érdemes foglalkozni vele.

#21
2019-05-29 08:00:00

Miért olyan felemelő dolog ámulatba esni, és hálát érezni? Miért van az, hogy nemcsak kicsi, de egészen nagy dolgok mellett is elsétálunk az életünkben, amiket észre kellene vennünk? Amiket ha észrevennénk, jobb emberekké, jobb munkavállalókká, partnerekké, barátokká (stb.) válnánk, és általában véve az elégedettségünk, a jóllétünk növekedne? Ezeket a kérdéseket járta körül dr. Ferenczi Andrea pszichológus, egyetemi adjunktus (Károli Gáspár Református Egyetem) az idei Pszinapszison megtartott előadásában.

#22
2019-05-28 15:00:00

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete, a World Health Organization első alkalommal vette be a kiégés-szindrómát a hivatalos diagnosztikai kézikönyvébe, az ICD-11-be (International Classification of Diseases). Az ICD-t széles körben használják hivatkozási alapként a diagnózisok megállapításánál és az egészségbiztosításban. Sorra vesszük, mi változott, cikkünk végén pedig néhány tippet adunk a megelőzésre.

#23
2019-05-21 18:00:00

Íme egy holland iskola, ahol coachok és órai mobilhasználat segítik, hogy az ide járó tanulókból később a munkaadók álmai: empatikus, jól kommunikáló, agilis, csapatmunkára képes, flexibilis és mindenre megoldást találó felnőttek váljanak.

#24
2019-05-20 18:00:00

Új trend van kibontakozóban tőlünk kicsit nyugatabbra: az Egyesült Államokban használaton kívüli plázákat alakítanak át irodatérré a The New York Times tudósítása szerint. Úgy tűnik, ez a megoldás mindenkinek megéri: az épületek tulajdonosainak és a munkáltatóknak, valamint az újonnan kialakított irodák dolgozóinak egyaránt.

#25
2019-05-15 08:00:00

Volt idő, amikor széles körben arra számítottak, hogy a standard munkahét hossza a közeljövőben egyre csökkenő tendenciát fog mutatni a fejlett országokban. Ehhez képest az utóbbi néhány évtizedben nemhogy csökkent volna a munkával töltött időnk, inkább növekedett. A rövidebb munkahét mellett gazdasági, környezetvédelmi és a társadalmi egyenlőség szempontjából megfogalmazott érvek sokasága áll. Számos jelentés szerint a 21 vagy 15 órás munkahét elérhető cél lenne.

#26
2019-05-14 08:00:00

„Automatikusan mindig a legrosszabb eshetőséget képzeljük el, ami csak megtörténhet” – mondja a döntések pszichológiáját kutató Philip Meissner (ESCP Europe Berlin). Majd felteszi a kérdést: miért is kell ennek így történnie? És elmagyarázza, hogyan könnyíthetjük meg saját magunk számára a döntéshozatalt – legyen szó magánéleti, munkahelyi vagy éppen karrierbeli döntésekről.

#27
2019-05-08 18:00:00

Az agilitás ma nemcsak a munka világában, de a pszichológiában is hívószónak számít: mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az idei Pszinapszison több előadás is foglalkozott a témával. Az alábbiakban lesz szó a scrum csapatok ideális összetételéről és működéséről, a scrum master szerepéről, az agilis átállás buktatóiról, a motiváció haláláról és feléleszthetőségéről, agilitás és szervezeti tanulás kapcsolatáról, valamint sorra vesszük az agilitással kapcsolatos legfontosabb tévhiteket is.

#28
2019-04-30 08:00:00

Generációs csapdák, pusztító hurrikánok és válltömések is szóba kerülnek Leah Georges szociálpszichológus, vezetés- és generációkutató (Creighton Egyetem) szókimondó TED-előadásában. Miért is gondoljuk egy adott generációról (akármelyikről), hogy az bizonyos megváltoztathatatlan attribútumokkal rendelkezik? És vajon milyen következményekkel jár, ha így gondolkodunk a generációkról a munkahelyeken?

#29
2019-04-16 08:00:00

A Parlament április első hetében elfogadta, így rövidesen kihirdetésre kerül az adatvédelmi rendelethez (GDPR) kapcsolódó salátatörvény, amely számos jogszabályt, így többek között a munka törvénykönyvét is módosítja. Milyen változásokra számítsanak a munkáltatók, milyen módosult elvárásoknak kell megfelelni például a munkavállalói e-mail- és telefonhasználat ellenőrizhetősége, a biometrikus adatok, a kamerás megfigyelés vagy éppen az erkölcsi bizonyítványok bekérhetőségének tekintetében?

#30
2019-04-15 18:00:00

Kidurranó lufik, sáros cipők, tányérzsonglőrködés és változatos stresszmegküzdési megoldások is előkerültek Kis-Tamás Loránd szervezetfejlesztő pszichológus, life és business coachnak a Pszinapszison vasárnap megtartott előadásán. A munkanap folyamán minket érő hatások erőteljesen dolgoznak bennünk a magánélet békésnek tervezett óráiban is, azonban szerencsére már nem csak azt ismeri fel sok szervezet, hogy igen nagy mennyiségű pszichoszociális ártalom éri a munkavállalókat nap, mint nap, hanem azt is, hogy ezen ártalmak kezelésére vannak jó megoldások: ezekből kaphattunk egy csokorra valót.

#31
2019-04-05 15:08:00

Facebook-diplomáciáról, jó és rossz létrákról, taszító vászonterítőről, a munka közbeni macaronokról olvasás veszélyeiről, valamint hasznos adatokról, best practice-ekről és tanulságos kudarcokról is szó esett a HRPWR.hu és az Üzlet&Pszichológia  szervezésében 2019. április 2-án megrendezett JobXperience-en. Az előző évekhez hasonlóan ezúttal is változatos területekről érkezett szakértők beszéltek sokféle megközelítésben a munkavállalói életciklus valamennyi állomásán végigtekintve arról, mit tehetünk mi, munkaadók, vezetők, HR-szakemberek a munkahelyi jobblétért.

#32
2019-03-27 08:00:00

Ez egy olyan terület, amelynek mindannyian szakértői vagyunk, hiszen nehéz olyan embert találni, akit még soha nem utasítottak vissza életében, legyen szó szakmáról vagy magánéletről. Az alábbiakban a „mi lett volna, ha”-spirálról lesz szó, és arról, hogy mihez kezdj vele: azaz hogyan kerülj ki belőle megerősödve ahelyett, hogy még hónapok múlva is az orrod előtt becsapott ajtó előtt toporognál önmagadat sajnálva és azon rágódva, hogy történhetett meg ez.

#33
2019-03-26 08:00:00

Mindegy, hogy több évszázados múltra visszatekintő nagyvállalatot vagy apró startupot vezetsz, az alábbi jelzésekre mindenhol egyformán oda kell figyelni.

#34
2019-03-13 08:00:00

Fontos, hogy a vezető lássa: a sokféle személyiség, stílus és vélemény a csapaton belül elősegíti a szervezeti innovációt, hozzájárul, hogy jobb terméket vagy szolgáltatást tudjunk előállítani, és hogy maximalizáljuk a profitot. De az is biztos, hogy ezek a különbségek időnként összeütközésekhez vezetnek a kollégák között – különösen az ultraversengő iparágakban. Dirk Hahn, a Hays operatív igazgatójának és stratégiai vezetőjének tanácsai következnek.

#35
2019-03-12 08:00:00

A szervezetek halálát gyakran a csapnivaló vezetés jelenti. Kezdve a mérgező főnököktől (róluk részletesebben ebben a korábbi cikkünkben olvashatsz) a nem megfelelő készségekkel, képességekkel rendelkező menedzsereken át egészen a hanyag, nemtörődöm főnökökig sokféleképpen lehet rossz vezetéssel a szakadékba kormányozni a céget.

#36
2019-03-05 08:00:00

A magasabb cél nem a gazdasági cserékről szól, hanem valami olyasmiről, amire ennél sokkal jobban vágyunk. Arra ad választ, hogy a szervezetben az emberek milyen változást érnek el a munkájukkal, értelmet ad a tevékenységüknek, és támogatást nyújt nekik. De hogyan érhetjük el, hogy legyen egy autentikus magasabb célunk, amiért mindenki egyöntetűleg és belső meggyőződésből hajlandó cselekedni?

#37
2019-02-20 12:00:00

Első alkalommal rendezte meg a HRPWR és az Üzlet & Pszichológia HR Best of! konferenciáját, ahol változatos hasznos és inspiráló people management tartalmakkal találkozhatott az információra éhes és tanulni vágyó közönség. Most egy csokorba összefogva átadjuk az előadások legfontosabb gondolatait azoknak, akik lemaradtak. Bár az előadások nagyon változatos témájúak voltak, egyik fő ívként kirajzolódott az inspiráló vezetés, és az ehhez szükséges önismeret, valamint fejlődés témaköre. Pszichopata standuposok, játszmák, belső hitrendszer, alkimista vezetők és eléggé nagy takarók – hogy jön mindez az önismerethez, valamint magunk és mások fejlesztéséhez? Beszámolónkból kiderül.

#38
2019-02-19 13:19:00

A HRPWR és az Üzlet és Pszichológia szervezésében megrendezett HR Best of! konferencia egyik előadásában Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus   számos kreatív álláshirdetést mutatott be. Ezen felbuzdulva összeszedtünk és most egy csokorban bemutatunk 9 nagyszerű kreatív álláshirdetési ötletet, amelyek inspirációt adhatnak hasonlók kitalálásához.

#39
2019-02-18 15:44:00

Számos módja van annak, hogy az onboardingfolyamatot élménnyé, a befogadás érzését pedig valóssá tegyük. A megoldások a vállalati szinttől a csapatszinten át egészen az egyéni szintig terjednek.

#40
2019-02-06 15:00:00

Az agilis HR nem házat épít, hanem kertet gondoz – hangzott az SAP "The Future of Work Now" című egész napos workshopjának egyik elgondolkodtató állítása. A HR-szakma Mérő Lászlójaként is emegetett dr. Steve Hunt felhívta a figyelmet a munka világában jelenleg zajló tektonikus elmozdulásokra, melyek hatásai már szabad szemmel is jó láthatók. Az SAP SuccessFactors vezető humánerőforrás-menedzsment kutatójaként dolgozó szakember előadásában öt fontos változásra helyezte a hangsúlyt, rávilágított ezek okaira, és beszélt az ezekhez való alkalmazkodás lehetőségeiről.

#41
2019-01-23 15:00:00

Nick Caldwell, aki jelenleg termékigazgatói pozícióban dolgozik a Looker nevű informatikai cégnél, emellett hatalmas követőtáborral rendelkezik a LinkedInen influencerként, legutóbbi bejegyzésében egy 2011-es esetet osztott meg az olvasókkal. Az alábbiakban magyar fordításban közöljük megfontolandó gondolatait, az eredeti bejegyzést némileg tömörítve.

#42
2019-01-22 12:16:00

Egy női jelentkezőtől például azt kérdezték meg, tetszenek-e neki a szakállas férfiak, ám olyan jelölt is volt, akitől a cipőméretét tudakolták. De akadtak ennél kellemetlenebb vagy meghökkentőbb kérdések is állásinterjúkon, mint az egy munkavállalók körében végzett közelmúltbeli német felmérésből kiderül.

#43
2019-01-22 08:00:00

Mi tesz valakit jó vezetővé? Simon Sinek etnográfus, vezetésről szóló sikerkönyvek szerzője és vezetési tanácsadó egészen újszerű választ ad erre az elcsépeltnek tűnő kérdésre az alább bemutatott TED-előadásában. Szerinte a jó vezető az, aki biztonságérzetet teremt a dolgozóiban, és a "biztonság körébe" vonja be őket. Csakhogy a bizalom és a biztonság kiépítése nagy felelősséggel is jár...

#44
2019-01-21 15:30:00

Kelly Palmer vállalati oktatási-képzési vezető (Degreed), a The Expertise Economy című sikerkönyv szerzője azzal kapcsolatban foglalta össze a gondolatait, hogyan tehetjük a vállalati képzéseket a „titkos szupererőnkké”.

#45
2019-01-16 15:54:00

Fontos, a HR-eseket igen közelről érintő változások léptek érvénybe 2019. január 1-től a túlóratörvény megszavazásával. A munka törvénykönyvének december 12-én megtörtént módosítása többek között 250-ről 400-ra emelte az egy évben kiadható maximális túlórák számát, valamint 12-ről 36 hónapra emelte a munkaidőkeret és elszámolási időszak (kollektív szerződés mellett megengedett) maximális hosszát. Cikkünkben szakértők segítségével áttekintjük, mit jelent ez a HR-re nézve.

#46
2019-01-15 15:00:00

Egy brit munkavállalók körében végzett felmérés szerint a téli időszakban a dolgozók motiváltsága és ennek következtében produktivitása is csökken. Mindezért vélhetően a hosszabb éjszakák és a többnyire pocsék időjárás tehető felelőssé. Mit tehetünk azért, hogy a téli álomból felrázzuk az embereinket – és saját magunkat?

#47
2019-01-09 12:30:00

Agyad egyik fele tudja, hogy nagyon jó munkát végeztél, a másik felében mégis ott motoszkál a gyanú, hogy talán mégsem. Senki nem tett szemrehányást, az is előfordulhat, hogy pozitív visszajelzések érkeztek a teljesítményedre, a kellemetlen gyanútól mégsem bírsz szabadulni. Ha a leírásból magadra ismertél, akkor van egy rossz hírünk: jó eséllyel imposztor szindrómád van. Ez a meglepően gyakori jelenség szerencsére ma már viszonylagos közismertségnek örvend, de arról ritkábban esik szó, mit lehet tenni ellene. Pedig van gyógymód, akkor is, ha mi vagyunk az érintettek, és akkor is, ha a munkavállalóink.

#48
2019-01-04 12:00:00

A munkaerőhiány korában kézenfekvő megoldásnak tűnhet a meghosszabbított munkaidő vagy a hétvégi munka bevezetése. Az alábbiakban rámutatunk, miért is nem annyira jó ötlet ez.

#49
2019-01-04 08:00:00

Milyen főbb HR-trendek előretörését várhatjuk az új évben? Mi az, ami másképp fog működni, mint eddig, az elmúlt év tanulságai alapján mire kell jobban odafigyelnünk, és mi minden várható még? Összeállítottunk egy 8(+1) pontból álló listát (ami persze állhatna 15 vagy akár 50 pontból is…), lehet szemezgetni!

#50
2018-12-19 15:00:00

Az év vége közeledtével számos cégnél töltetnek ki a dolgozókkal a munkavállalói elégedettséget felmérő kérdőívet. Ez egy nagyon hasznos eszköz lehet, ami segít ráirányítani a vezető figyelmét a szervezetben megbúvó problémákra, de egyáltalán nem mindegy, mit és hogyan kérdezünk. Összeszedtük, milyen kérdések feltételével érhetjük el, hogy a lehető legobjektívebb képet kapjuk arról, valójában mennyire elégedettek a céggel a munkavállalóink, és mi az, amin érdemes a jövő évben változtatni.

#51
2018-12-11 18:00:00

Örök igazság: bármennyire próbálunk is mindenkinek a kedvére tenni, mindig lesznek olyan emberek, akik nem élvezik a társaságunkat. Ezzel nincs semmi baj, senki nem lehet szimpatikus mindenkinek, és ez fordítva is igaz: mi sem kedvelhetjük az összes munkatársunkat. Annyit tehetünk, hogy ezt tudatosítjuk magunkban, és nem pocsékolunk több időt arra, hogy megpróbáljuk megkedveltetni magunkat a velünk zsigerből ellenszenvező kollégákkal.  De honnét tudhatjuk pontosan, ki az, aki nem kedvel minket?

#52
2018-12-10 15:24:00

Munkanapjainknak durván a negyede megy el azzal, hogy az e-mailjeinket olvassuk, szortírozzuk, és válaszokat pötyögünk be. Épp ezért egy jól megszervezett, átgondolt postafiók lehet a kulcs ahhoz, hogy más tevékenységekre szabadíthassunk fel időt. Összeszedtünk néhány stratégiát, amelyek segítségével tartósan rendet vághatunk a postafiókunk és a beözönlő levelek káoszában. Kezdjük el az új évben, vagy akár már decemberben – csodálkozni fogunk, mennyi időnk szabadul fel!

#53
2018-12-06 18:00:00

Nem engedheted meg magadnak, hogy ne ismerd az IT-s célcsoportodat – ez volt talán a HRPWR és Üzlet & Pszichológia Így keresd, így tartsd meg az IT-sodat! konferenciájának fő tanulsága. De kik is ők valójában, hol lehet rájuk találni, mivel nyerhetők meg, és mi motiválja őket? A konferencia változatos előadásaiból betekintést nyerhettünk ennek a nagyon is kurrens problémának minden részletébe, számos best practice-t ismerhettünk meg, és még igazi, „hús-vér” IT-st is faggathattunk élőben.

#54
2018-12-05 18:00:00

A munkahelyen kialakuló emberi kapcsolatok nagyon fontosak az alkalmazottak jólléte szempontjából: ezek minősége pozitívan és negatívan is befolyásolhatja a dolgozók stressz-szintjét, lojalitását és általános boldogságérzetét. Összességében a cégen belüli társas kapcsolatok a munkahelyi jóllét-programok sarokkövei.

#55
2018-12-05 08:00:00

Paradoxon, hogy a legtöbben az emberi oldal miatt választják a hr-szakmát, ami aztán később a mindennapi hajtásban, az egyéb szempontok között mégis gyakran elsikkad. A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia HR & Pszichológia konferenciája ezt az ellentmondást kívánta feloldani, és nem kisebb feladatra vállalkozott, mint hogy a hr-esek számára érdekes pszichológiai kérdések minél szélesebb tárházát vonultassa fel, majd meg is válaszolja ezeket a kérdéseket. Vigyázat: az alábbi szövegben csalafinta jutalmak és gyilkos álláshirdetések mellett mágikus mondatok és uruk-hai harcosok is előfordulnak!

#56
2018-11-28 08:00:00

Egy újonnan publikált harvardi tanulmány kimutatta, hogy az egyterű irodák inkább csökkentik a személyes együttműködést és face-to-face kommunikációt a dolgozók között, mintsem hogy elősegítenék ezeket.

#57
2018-11-19 15:02:00

A Zukunft Personal Hungary 2018 több programja is rendhagyó, vagy éppen nagyon is kézenfekvő, mégis kevéssé alkalmazott vállalati tréninglehetőségeket mutatott be. Cikkünkben ezekből mutatunk be néhányat gondolatébresztőként.

#58
2018-11-12 18:00:00

Íme egy gamifikált, interaktív toborzóvideó a Deloitte-tól! Mind az employer branding videók, mind a játékosítás hatékony eszközei lehetnek a munkáltatóimárka-építésnek, de a kettő ötvözésére viszonylag ritkán láthatunk példát. Most került elénk ez a nem éppen mai darab – én nagy élvezettel játszottam végig, és ha éppen munkát keresnék, szerintem azonnal kattintottam is volna a végén a jelentkezésre.

#59
2018-10-24 15:00:00

Sokan küzdünk a „mindennapi” függőségek valamelyik fajtájával, például kávé- és csokifüggők vagyunk – hogy a sorozat- vagy közösségimédia-függőségről már ne is beszéljünk. De mihez kezdjünk munkáltatóként vagy kollégaként abban az esetben, ha egy munkatárs valamilyen igazán komoly és kóros, az egészségét közvetlenül is károsító (például alkohol- vagy drog)függőség jeleit mutatja? Egyáltalán honnét ismerjük fel ezeket a jeleket? Jó, ha tudjuk: attól, hogy egy munkatársunk valamilyen kóros függőséggel küzd, még lehet magasan funkcionáló és értékes munkaerő.

#60
2018-10-17 15:00:00

Milyen is Csehországban hr-esnek lenni? Mi foglalkoztatja ma a csehországi hr-szakembereket, milyen a cseh álláspiac, és milyen jó gyakorlatokat alkalmaznak a toborzásra és a megtartásra? Csákvári Mártával, a prágai SAP Concur sr. Talent Acquisition Partnerével beszélgettünk.

#61
2018-10-16 12:46:00

Az employer branding fogalmát valószínűleg senkinek se kell bemutatni, de azt talán már kevesebben tudják, mivel is foglalkozik pontosan egy employer brand manager, és milyen készségek elengedhetetlenek a számára. Valóban ez lesz a jövő sikerszakmája? Egyáltalán, milyen  új foglalkozások megjelenésére számíthatunk a  jövőben, és mely készségek lesznek a legfontosabbak a jövő munkavállalója számára?

#62
2018-10-11 08:00:00

Játékos, szórakoztató és nem utolsósorban társadalmilag is hasznos munkáltatóimárka-aktivitással lepte meg a Leichner Ödön sétányon sétálókat a Morgan Stanley szerda délután. A Morgan Stanley Sakk Piknik elnevezésű eseményen a befektetési bank hazai leányvállalatának budapesti sakkcsapata mérkőzött meg a magyar női sakkválogatottal egy jótékonysági sakktorna keretében. Eközben a cég dolgozói és az érdeklődők számos szórakozási lehetőség közül válogathattak, és mindemellett még arra is fény derült, hogyan segíti elő a sakk, hogy sikeresebb vezetők legyünk. Képes beszámolónk az eseményről.

#63
2018-10-09 08:00:00

Mikor hasznos a pozitív hozzáállás, és hogyan lehet jól alkalmazni? Molnár-Logemann Zsófia klinikai és egészségpszichológus "A sikeres hétköznapok pszichológiája" címmel az ELTE PPK Kutatók Éjszakáján megtartott workshopjáról már írtunk korában itt. Ugyanez a workshop egy másik fontos témát is körüljárt, ez pedig a pozitív hozzáállás termelékenységre kifejtett hatásának kérdése.

#64
2018-10-08 18:00:00

Hogyan lehetnénk jobb vezetők? Hogyan gondolkodjon, miként viszonyuljon a munkatársakhoz, hogyan küzdjön a túlzott leterheltség ellen, és mivel növelje a teljesítményt a vezető? A GLS Nemzetközi Vezetői Konferencia szervezői és előadói szerint egy cég versenyképességét nagymértékben befolyásolja a vezető jelleme, valamint hogy mennyire tudnak a vezetők és a munkatársak együtt dolgozni, és hogy képesek-e megújulni. Konferencia-beszámolónk következik.

#65
2018-10-02 08:00:00

Mindannyiunknak ismerős lehet, hogy időről időre olyan kihívással vagy döntéshelyzettel kerülünk szembe, amellyel első nekifutásra úgy érezzük, nem leszünk képesek megbirkózni. Lehet ez egy egyszerű magánéleti vagy munkahelyi döntés vagy probléma, de akár egész sorsok is múlhatnak rajta – ha egyszer úgy érezzük, megrekedtünk, akkor akárhogy is erőlködünk, azt tapasztaljuk, hogy nem bírunk továbblépni.

#66
2018-10-01 17:25:00

Mit tehet a munkaadó a mai munkaerő-piaci helyzetben, és mire vágyik a munkavállaló? Hogyan növelhető a lojalitás, hogy végül ne a konkurenciának képezzük a szakembereket? Milyen hatással lesz a digitális forradalom a hr-esek mindennapjaira, melyek a munkaerő-fejlesztés új irányai, és milyenek a hr-es kilátások 2019-re? Ezekre a kérdésekre keresték a választ a 2018. szeptember 27-én megtartott HR Vezetők Országos Konferenciája 2018 nevű rendezvény résztvevői.

#67
2018-09-26 12:34:00

A toborzás napjainkban alapvető átalakuláson megy keresztül, akár akarjuk, akár nem. A Fortune 500 vállalatok egy része ma már mesterséges intelligencia alapú eszközöket alkalmaz a toborzás-kiválasztás során. De vajon mennyire minősíthető korrektnek és etikusnak ez az eljárás? A gyakorlat terjed, a kutatók azonban szkeptikusak. Videóval!

#68
2018-09-11 08:00:00

Az emberek többsége a saját munkáját stresszesnek ítéli meg – és természetesen egy bizonyos fokig ebben mindenkinek igazat is adhatunk. Szoros határidők, tehetségtelen főnökök és kompetitív csapattagok mind-mind stresszorként működhetnek a munkavállaló számára. Azonban léteznek olyan munkahelyek, amelyek az átlagnál is stresszesebbek.

#69
2018-08-29 12:46:00

Hogy érhetjük el, hogy a felénk irányuló irigység ne szabotálja a szépen felfelé ívelő karrierünket? Terjesszük el az ártalmatlan irigységet! – biztat Peter Cohan amerikai üzletember és bestsellerszerző az Inc.com-on közzétett cikkében. A cikkben „jó” és „rossz” irigységről, a munkahelyi közkedveltség és közutálat okairól, a kudarc-önéletrajzról, valamint egy harvardi irigységkutatás izgalmas eredményeiről olvashatunk.

#70
2018-08-28 12:23:00

Napjainkban egyre több cég foglalkoztat szabadúszókat teljes vagy részmunkaidős alkalmazottak helyett vagy mellett. Az alábbiakban a szabadúszók alkalmazásának előnyeit és hátrányait tekintjük át, és néhány tippet is felsorolunk, amelyek segíthetnek minimalizálni a szabadúszó foglalkoztatásával szükségszerűen együtt járó kockázatokat.

#71
2018-08-13 18:00:00

Az employer branding fontossága napjainkban megkérdőjelezhetetlen, és az utóbbi időben számos ötletes toborzóvideóra láthattunk példát. Íme egy csokornyi olyan (többnyire angol nyelvű) employer branding videókból köztük néhány klasszikussal , amelyek vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak, de egy közös bennük: hogy valamilyen irányba kitűnnek, és így tanulni lehet belőlük.

#72
2018-08-08 08:00:00

A félelem az elutasítástól sokunk életét valósággal megmérgezi: emiatt nem vágunk bele dolgokba, vagy nem merünk váltani, inkább biztonsági játékot játszunk, pedig ezzel sok lehetőségtől vágjuk el magunkat. Munkahelyi közegben is, vezetőként pedig különösen nagy károk származhatnak abból, ha menekülünk az elutasítástól. De mit lehet tenni ez ellen? Egy tanulságos TED-előadást mutatunk be.

#73
2018-07-23 15:26:00

Kedves ember vagy? Akkor a konfliktusok neked is igazi kihívást jelenthetnek. Ez nem azt jelenti, hogy a kevésbé kedves emberek jobbak lennének a konfliktusok kezelésében – egyszerűen csak jobban élvezik őket. Mindenesetre a szakmai életünk szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogyan kezeljük a konfliktusokat. Az alábbiakban dr. Travis Bradberry, az Emotional Intelligence 2.0 című könyv szerzőjének és a TalentSmart nevű világszinten vezető EQ-teszteket és -tréningeket gyártó cég társalapítójának tanácsait olvashatjuk.

#74
2018-06-29 18:00:00

A frissen elnyert „Helyreállító Igazságszolgáltatásért”-díj apropóján dr. Fellegi Borbálával, a Foresee Kutatócsoport alapító-ügyvezetőjével beszélgettünk a vitarendezés alternatív módszereiről, a resztoratív szemléletről, mediációról vállalati és egyéb közegekben, és arról, hogy általában véve és konkrét esetekben hogyan lehetséges és hogyan érdemes a konfliktusokat kezelni.

#75
2018-06-20 15:00:00

A legtöbbekből a „csapatépítés” szó emlegetése csak sóhajokat és szkepticizmust vált ki, de miért is kell, hogy ez így legyen? A munkahelyi kórus egy alternatív csapatépítési módszer, amely számos előnnyel jár. Hogy pontosan miért is érdemes a munkahelyen dalra fakadni, kiderül a cikkből!

#76
2018-06-20 08:00:00

Nincs olyan vezető, aki ne akadt volna már össze életében legalább egy alulteljesítő munkavállalóval. Azonban ilyenkor nemcsak az jelenti a problémát, hogy a munkavállalóval nehéz, kellemetlen, sőt gyakran egyenesen kínos is erről beszélni, hanem az is, hogy menedzserként a megítélésünk múlhat azon, hogyan kezelünk egy-egy ilyen kínos helyzetet. A jó hír az, hogy némi előre tervezéssel és egy csipetnyi(nél kicsivel több) empátiával jól is kijöhetünk az ilyen helyzetekből.

#77
2018-06-19 08:00:00

Idén 20 éves fennállását ünnepli a Praktiker. Az ez alkalomból tartott sajtótájékoztatón elhangzott: noha versenytársaikhoz hasonlóan ők is küzdenek a munkaerő megtalálásának és megtartásának nehézségeivel, az elmúlt másfél évben teljesen új alapokra helyezték a vállalatban a hr-stratégiát, ami látványos eredményeket hozott. A sajtótájékoztató után az idén kinevezett hr-vezető, Márton Katalin beszélt nekünk arról, milyen praktikákat alkalmaz a Praktiker a munkaerő megtalálása és megtartása érdekében.

#78
2018-06-06 12:00:00

Miként lesz kihatással a munkaerőre, a csapatokra, a projektekre a digitális átalakulás? Milyen fajta át- és továbbképzésekben kell és lehet gondolkodni? Hogyan érezhetik jól magukat a kollégák a megváltozott közegben, és hogyan alakíthatjuk át a munkakörnyezetet a hatékonyabb munkavégzéshez?

#79
2018-06-06 08:00:00

Több mint 1000 fő vett részt a Brain Bar május 31-én, Future Jobs címmel megrendezett újgenerációs állásbörzéjén. Az állás- és tehetségbörzén több mint 80 meghirdetett konkrét állásra jelentkezhettek a résztvevők. A Brain Bar azt vállalta, hogy a program végére a meghirdetett állások közül legalább 50-et betöltenek. Hogy milyen is egy újgenerációs állásbörze, továbbá milyen tapasztalatokat és tanulságokat lehet leszűrni ebből a rendhagyó rendezvényből, arról Vaskó Renátával, a Brain Bar innovációs menedzserével beszélgettünk.

#80
2018-05-17 17:25:00

A jég hátán is megélsz? Mindent megoldasz? Okosnak kell lenned? Csak ötöst hozhatsz? Túl visszahúzódó vagy, kapd össze magad? Ha belekezdesz valamibe, azt csináld rendesen? Ismerős mondatok?... Ilyen és ehhez hasonló, gyerek- és fiatalkorból hozott üzenetek bukkannak fel rendszeresen a vezetőknek tartott vezetőiéletút-tréningeken. Mihez kezdhetünk az ilyen üzenetekkel azon túl, hogy tudatosítjuk őket?

#81
2018-05-11 15:00:00

Gyakran fáj a hasa, a feje, esetleg köhög vagy remegést észlel magán minden különösebb ok nélkül? Ez lehet akár a rumináció (magyarul: rágódás) következménye is. Érdemes hr-esként is tisztában lennünk ennek a problémának a tüneteivel és kezelési módjaival, ugyanis a rumináló munkatársnak hosszabb távon csökken a motivációja, a teljesítménye, és rágódása a csapatra is rossz hatással lehet – nem beszélve a rágódó személyt fenyegető egészségügyi kockázatokról.

#82
2018-05-07 08:00:00

Mi a különbség csapat és csoport között? Mitől működik jól egy csapat, és egy jó hr-vezető mit tehet annak érdekében, hogy (még) jobban működjön? A 2018-as JobXperience  újabb tanulságai (a korábbiakról itt olvashattok).

#83
2018-05-03 08:00:00

Nemzetközi szaktekintély a személyiségmérés, a vezetői készségek mérése és a szervezeti hatékonyság területén; összesen több mint 300 cikk, könyvfejezet és könyv szerzője, a Hogan Assessments alapítója és a Hogan-teszt névadója. A 21. századi alkalmazott munkapszichológia meghatározó személyiségével, a tudományos és üzleti körökben is széles nemzetközi elismertségnek örvendő dr. Robert Hogannel beszélgettünk, aki a Future of Coaching in Organisations konferencia alkalmából járt Budapesten.

#84
2018-04-26 08:00:00

Gyakran csak vakon találgatunk, hogy mire van szükségük a kékgalléros munkavállalóknak, hangzott el a „A megtartás mágiája – Kékgalléros fluktuációcsökkentés”  címmel megrendezett konferencián. De hogyan derítsük ki, mire van szükségük, és hogyan kell változnia a vezetésnek, valamint a hr-nek, ha lépést akar tartani a munkaerőpiac változásaival, és gátat szabni a napjainkra extrém méreteket öltött fluktuációnak?

#85
2018-04-24 15:15:00

A 2018-as JobXperience több előadása is a munkahelyi lemorzsolódás, ennek megakadályozása és az ebben kulcsszerepet játszó motiváció témakörét járta körül. Alább az előadásokban elhangzott néhány megfontolandó gondolatot közlünk.

#86
2018-04-23 12:45:00

A kimerülten, betegen dolgozó munkavállaló teljesítménye csökken, gyakrabban megy betegszabadságra, valamint ez az állapot hosszabb távon a fluktuációt is növeli. Mi az a presenteeism, és munkáltatóként hogyan küzdjünk ellene?

#87
2018-04-17 18:58:00

Napjainkban 10-ből 8 ember biztosan érezte már az önbizalomhiány nyomasztó érzését, és aggódott amiatt, hogy nem felel meg az elvárásoknak. Az önbizalomhiány korunk egyik népbetegsége, és ebből következően a munkahelyek is tele vannak önbizalomhiányos emberekkel. Az alábbi cikk azt járja körül, hogy milyen problémák fakadnak ebből, hogyan tehetünk szert több önbizalomra, és miképp segíthetünk másoknak is az önbizalmuk növelésében.

#88
2018-04-17 15:54:00

Minden munkahely egy külön mikrokozmosz, ahol eltérő személyiségtípusú emberek igyekeznek egy térben egymás mellett létezni, és (szükség esetén) együttműködni. De hogyan érhetjük el vezetőként, hogy ez sikerüljön?

#89
2018-04-13 15:20:00

Hogyan ismerjük fel a nárcisztikust, és miképp működhetünk vele eredményesen együtt? A kérdéssel gyakrabban foglalkozunk magánéleti viszonylatban, de a munka világában is joggal tehető fel. Dr. Keresztes Zoltán pszichiáter a Jog és Pszichológia „A nárcisztikus személyiségzavar árnyékában” című előadásán a nárcisztikus személyiségzavar és a nárcisztikus személyiségjegyek világába vezette be az esemény résztvevőit.

#90
2018-04-10 12:00:00

Kindli Erna 2017-ben lett a Bátor Tábor ügyvezető igazgatója egy merész szakmai váltást követően: azelőtt a Tresorit informatikai vállalkozás marketing- és értékesítési igazgatójaként, még korábban a Google marketingvezetőjeként, majd ugyanitt globálisstratégia-szakértőként dolgozott. Az év fiatal vezetője-díj 2016-os nyertesével beszélgettünk karriermódosításról, a hazai nonprofitok helyzetéről és arról, hogy mi az igazán fontos az életben.

#91
2018-03-26 08:00:00

Négy generáció dolgozik ma együtt a munkaerőpiacon. Viszont nem járunk jól azzal, ha csak a különbözőségüket hangsúlyozzuk… Vezetőként vagy hr-esként fontos, hogy ne a generációk közti szakadékok miatt panaszkodjunk, hanem inkább ismerjük meg azokat a generációkat, amelyekkel – valamint azokat az embereket, akikkel – együtt dolgozunk, és találjunk megoldásokat a köztük esetlegesen felmerülő ellentétekre.

#92
2018-03-20 18:07:00

A Codecool március 19-én megrendezett „Women in Tech Meetup – Női sikertörténetek az IT-ban” meetupján elhangzottak meggyőzték a résztvevőket, hogy érdemes a nők IT-szektor-beli jelenlétét minden rendelkezésünkre álló eszközzel erősíteni. De melyek ezek az eszközök, milyen sztereotípiákkal kell megküzdeni egyéni és társadalmi szinten, és egyáltalán, miért is annyira fontos, hogy a jelenleginél nagyobb arányban képviseltessék magukat a nők az informatikai területen?

#93
2018-03-20 08:00:00

Az elmúlt tíz évben hazánkban is jelentősen megnőtt a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatottsága. Mit jelent ez nekünk hr-esként? Kóródi Edittel, a Napra Forgó Nonprofit Kft. szakmai igazgatójával beszélgettünk.

#94
2018-03-14 17:00:00

Melyik célcsoportot érjük el és hogyan a Facebookon? Mit jelent és hogyan néz ki a recruitment branding a gyakorlatban? Milyen eszközökkel és lépésekkel érünk el még több és releváns jelentkezőt? Gyakorlati útmutató a sikeres toborzási kampányhoz.

#95
2018-03-07 12:02:00

A LinkedIn kiváló eszköz az alapvetően passzív – jellemzően fehérgalléros, magasan kvalifikált és más közösségi oldalakon kevésbé elérhető – jelöltek elérésére. Ezen belül több lehetőségünk is van, amelyek közül az egyik az elérni kívánt jelölteknek kiküldött, személyre szóló InMail.

#96
2018-03-02 18:00:00

Korábban írtunk az önbecsülés fontosságáról. Az önbecsülésnek a munkánk során is nagy szerepe van. Most nézzünk meg egy technikát, amellyel fejleszthető a (szakmai) önbecsülésünk!

#97
2018-03-02 12:00:00

Korábbi cikkünkben már írtunk a munkahelyi barátságok előnyeiről és hátrányairól. Most azt nézzük meg közelebbről, milyen az, amikor alá-fölérendeltségi helyzetben, tehát vezető és beosztott között alakul ki baráti kapcsolat. Milyen hátrányokkal járhat ez, és mi az, amire különösen oda kell figyelnünk?

#98
2018-02-27 12:00:00

A rendezett irodatér nem is annyira előnyös, mint azt sok cégnél gondolják. Egy kis rendetlenség és káosz van, akinél éppen hogy megnöveli a produktivitást. A lényeg az, hogy mindenkinek adjuk meg az esélyt arra, hogy a neki megfelelő fizikai körülmények között dolgozhasson.

#99
2018-02-20 12:15:00

Miért van jó hatással a stresszre a csapatmunka? Hogyan segíti elő a rezilienciát a stressz? Kelly McGonigal és az új stresszkutatás úttörői stressz újfajta, pozitív megközelítéséről beszélnek.

#100
2018-02-05 13:05:00

A munkahelyen szinte szükségszerűen kialakulnak baráti kapcsolatok, de ezek kétségtelen előnyeik mellett számos csapdát is rejtenek magukban. Mit érdemes tudni róluk, és mivel vigyázzunk?

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés