hirdetés
hirdetés
hirdetés

vezetői tanácsadó, szervezetpszichológus, TMT Consulting Torma Kálmán cikkei

#1
2018-01-12 18:06:00

Kérdés:

Mennyire határozza meg a siker utáni vágyat az, hogy az ember milyen anyagi körülmények közé születik? Az motivál-e jobban, ha pénzre vágyik, ami addig elérhetetlen volt? Aki mindent megkap, annak ez a motivációja nincs, és az vajon hátráltatja-e őt abban, hogy igazán nagyot akarjon „szakítani”?

#2
2018-01-05 15:10:00

Kérdés:

Ön tanácsadóként sok felső vezető döntéseinek körülményeibe lát bele. Érdekelne, hogy van-e Önnek olyan coachingeszköze vagy sokszor használt coachingkérdése, amivel egy nehéz helyzetben meg tudja könnyíteni a döntést az ügyfele számára, vagy ez teljesen helyzettől függ?

#3
2017-12-29 15:00:00

Kérdés:

Volt már olyan ügyfele, aki versenysportolóból lett vezető? Ön szerint miben nyilvánul meg a vezetésben, ha a vezető komolyan sportol is? Vagy annak hiánya esetleg?

 

#4
2017-12-18 16:27:00

Kérdés:

Gyakran hallani vezetőktől azt a mondatot, hogy: „Ráment a házasságom a munkára." Ön is biztos sok ilyen történetet látott már tanácsadóként. Mi a tapasztalata, ilyenkor tényleg a munka tehet erről? Lehet sok munka mellett jó házasságot is fenntartani? Kell ehhez némi tudatosság, vagy talán maga a házasság eleve jó vagy rossz ilyenkor, és ezt erősíti fel a sok munka? Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?

#5
2017-12-11 15:00:00

Kérdés:

Milyen problémák fakadhatnak abból, hogy eltérő kultúrából érkeztek külföldi vezetők?

#6
2017-12-04 15:25:00

“Kezdetben elsősorban nem a pénz motivált, és bármit megcsináltam szinte lelkesedésből, bízva abban, hogy a teljesítményt anyagi elismerés is követi majd. Ez nem következett be, és úgy érzem, hogy hosszú távon, hiába szeretem a munkámat, a pénzbeli elismerés is hiányzik. Önnek mi a tapasztalata, hosszú távon fenntartható a belső motiváció külső megerősítés nélkül?”

#7
2017-11-24 08:00:00

"Nőként sokszor átnéznek rajtam. Ha velem azonos beosztású férfival megyek egy külső tárgyalásra (addig ismeretlen emberekkel, jellemzően férfiakkal), szinte nem is néznek a szemembe, mintha ott se lennék. Úgy érzem sokszor, mintha csak túlzott, nagyon erőteljes megnyilvánulásokkal tudnám felkelteni az érdeklődésüket. Vagy szótlanul ülöm végig, tehát jellegtelenné válok. Mindkét megoldás szégyenérzettel tölt el. Mit tehetek, hogy partnernek tekintsenek?"

 

#8
2017-11-15 15:30:00

„Ön hogyan tudná megfogalmazni, mi az a kompetencia, érzék, amivel azok az emberek rendelkeznek, akik jó üzleti döntéseket hoznak, azaz valahogy jól mérik fel a jövőbeli helyzeteket, igényeket? Ez simán IQ kérdése vagy más?”

#9
2017-11-08 16:39:00

Tisztelt Tanácsadó!

Az egyik kollégám nagyon jó adottságokkal rendelkezik és feladataiban sorra sikereket ér el. Ugyanakkor bizonyos adminisztrációs kötelezettségének nem akar vagy nem tud eleget tenni. Tulajdonképpen akár kivételt is tehetnék az esetében, de ez visszahat a többiekre, akik ugyan nem olyan sikeresek, de betartják a vállalat szabályait. Hogyan tartsam meg az összes kollégám úgy, hogy a maximumot hozzák ki magukból és ne legyen kivételezés látszata közöttük, azaz ne rontsak a csapatszellemen?

#10
2017-10-31 15:39:00

Kérdés:

Miért késik az ember a munkahelyéről szinte rendszeresen? Késésen pár percet értek. Nyilván annyi lenne a titok, hogy pár perccel korábbi busszal kellene kezdenem az utamat. De minek induljak el, ha az egyik kollégám egy 22 éve ott dolgozó idős úr, aki már nyitás előtt ott van húsz perccel...

Pár hónapja hirtelen változott meg az életem. Messzebb lakom a munkahelyemtől, és még sorolhatnám. Azt gondolom, hogy nem vagyok már annyira motivált, mint tavaly. Véleményem szerint ez eléggé kihathat a munkakedvemre. Továbbá bánt az is, hogy nem rugalmasak a vezetőim, a kollégáim. Azt látom, hogy nem vagyunk megbecsülve mint alkalmazottak, és már az összetartásunk sem olyan, mint az elején. Szerintem ez is befolyásolja a hozzáállásomat.

#11
2017-10-24 15:13:00

Kérdés:

Önt gyakran keresik meg azzal, hogy valaki unja a munkáját és váltani szeretne vagy inkább szakmai kérdésekkel fordulnak Önhöz? Volt már olyan, hogy egy általános problémával keresték fel, mégis az derült ki, hogy az illető nem érzi jól magát a pozíciójában és váltás lett a vége? Lát valami trendet a karrier/kiégés irányú problémák felmerülésében? 

#12
2017-10-18 10:09:00

Tisztelt Szakértők!

Az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz. Vezetőként többször szembesültem már azzal a dilemmával, hogy hogyan jutalmazzam beosztottjaimat. Közepes méretű cég lévén, viszonylag baráti a hangulat, az információk könnyen jönnek-mennek. Nem szeretnék senkit sem megbántani azzal, ha jutalmat kap tőlem, azonban azt is sajnálnám, ha nem ismerhetném el egy-egy ember kiemelkedő munkáját. Általában ezek nem pénzjutalmak, hanem például egy továbbképzés lehetősége, tehát mindenképp kiderül, hogy ki kapta. Jó lenne, ha látnám, mások, hogyan oldják fel magukban ezt a dilemmát. Válaszukat köszönöm!

#13
2017-10-12 11:20:00

Kérdés:

Tisztelt szakértő!

Két kollégával azonos munkáért, más fizetésben állapodtunk meg, és tudom, hogy ez bármikor szóba kerülhet köztük. Kellemetlen lenne, ha kiderülne, ugyanakkor azt gondolom, jogom van egyedileg megállapodni fizetésekben. Ez most így helytelen vagy sem?

#14
2017-10-05 11:10:00

Kérdés:

„Hogyan lehet a kreatív gondolkodást ösztönözni vállalaton belül? Mit tegyek, ha szeretném, hogy az embereknek maguktól legyenek ötleteik például termékfejlesztésre, problémamegoldásra, azaz hogy kreatívan hozzátegyék a szükséges pluszt?”

 

#15
2017-09-28 08:55:00

Kérdés:

„Negyvenes éveim elején járok, tizenöt éve dolgozom a reklámszakmában, és úgy érzem, kezdem elveszíteni az érdeklődésemet, valami teljesen mást csinálnék leginkább. Nem tudom, hogy ez már az úgy nevezett élet közepi válság, ami a korommal jár, és békéljek meg ezzel, vagy esetleg kiégtem... És valójában azt sem tudom, hogy van-e értelme megtanulni egy teljesen más szakmát (konkrétan az optikus szakma érdekelne, de 45–47 évesen pályakezdőként mihez tudnék kezdeni? Ezekkel a dilemmákkal küzdöm, tudom, hogy nincs rá egyszerű válasz, de bármilyen válasz hasznos input lehet. Előre is köszönöm.”

#16
2017-09-19 20:00:00

Kérdés:
"Egyik munkatársam, aki a beosztottam, nagyon fontos feladatokat lát el, és jól is végzi a munkáját, de sok panasz érkezik rá a kollégáitól, és nekem is nehéz vele együttműködnöm. Bántó stílusban kritizál mindenkit, nehéz vele beszélgetni, elvárásai, szinte követelései vannak. Mit gondol, meddig érdemes energiát fektetnem abba, hogy ez megváltozzon? Hogyan lehet felismerni azt az állapotot, hogy nincs mit tenni, meg kell válnunk tőle? Vezetőként igyekszem figyelni az emberi viszonyokra is, és megoldásokat találni, de néha úgy érzem, ez már a munka rovására megy."

#17
2017-09-11 14:22:00

Kérdés:

"Mi van, ha a kollégám túlságosan kirakja a magánéletét a Facebookon, miközben ő a céget is képviseli, és az ügyfelek vele kerülnek kapcsolatba elsőként a cégből? De még főnökként is kínos nekem, hogy állandóan bepillantást nyerek a magánéletébe a buliktól kezdve a politikai hovatartozásáig. De hát szíve joga ezt megosztani mindenkivel, nem szólhatok rá..."

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés