hirdetés
hirdetés

> Tanácsadás

Ön hogyan tudná megfogalmazni, mi az a kompetencia, érzék, amivel azok az emberek rendelkeznek, akik jó üzleti döntéseket hoznak, azaz valahogy jól mérik fel a jövőbeli helyzeteket, igényeket? Ez simán IQ kérdése?

Az egyik kollégám nagyon jó adottságokkal rendelkezik és feladataiban sorra sikereket ér el. Bizonyos adminisztrációs kötelezettségének viszont nem tesz eleget. Meddig tekinthetek el ettől?

Az utóbbi hónapokban azon vettem észre magam, hogy nem érek be a munkahelyemre időben, nem érem el a csatlakozásokat, ahogy elterveztem. Mi állhat a háttérben?

Honnan tudjuk, hogy unjuk a munkánkat, vagy csak átmeneti fáradtságot érzünk, esetleg kiégtünk és ideje váltani? A kérdést Torma Kálmán munkapszichológus tanácsadó járja körül.

Vezetőként többször szembesültem már azzal a dilemmával, hogy hogyan jutalmazzam beosztottjaimat. Nehéz kiemelni konkrét személyeket anélkül, hogy a többiek ne bántódjanak meg. Mit tehetek ilyenkor?

Két kollégával azonos munkáért, más fizetésben állapodtunk meg. Kellemetlen lenne, ha kiderülne, ugyanakkor azt gondolom, jogom van egyedileg megállapodni fizetésekben. Ez most így helytelen vagy sem?

„Hogyan lehet a kreatív gondolkodást ösztönözni vállalaton belül? Mit tegyek, ha szeretném, hogy az embereknek maguktól legyenek ötleteik, kreatívan hozzátegyék a szükséges pluszt?”

„Negyvenes éveim elején járok, tizenöt éve dolgozom a reklámszakmában, és úgy érzem, kezdem elveszíteni az érdeklődésemet, valami teljesen mást csinálnék leginkább..."

"Egyik munkatársam, aki a beosztottam, nagyon fontos feladatokat lát el, és jól is végzi a munkáját, de sok panasz érkezik rá a kollégáitól, és nekem is nehéz vele együttműködnöm. Bántó stílusban kritizál mindenkit, nehéz vele beszélgetni, elvárásai, szinte követelései vannak. Mit gondol, meddig érdemes energiát fektetnem abba, hogy ez megváltozzon? Hogyan lehet felismerni azt az állapotot, hogy nincs mit tenni, meg kell válnunk tőle? Vezetőként igyekszem figyelni az emberi viszonyokra is, és megoldásokat találni, de néha úgy érzem, ez már a munka rovására megy."

 

"Mi van, ha a kollégám túlságosan kirakja a magánéletét a Facebookon, miközben ő a céget is képviseli, és az ügyfelek vele kerülnek kapcsolatba elsőként a cégből? De még főnökként is kínos nekem, hogy állandóan bepillantást nyerek a magánéletébe a buliktól kezdve a politikai hovatartozásáig. De hát szíve joga ezt megosztani mindenkivel, nem szólhatok rá..."

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés