hirdetés
hirdetés
hirdetés

TED

Miért alkalmatlanok az irodák a valódi munkavégzésre?

Jason Fried, számos web alapú kollaborációs alkalmazás fejlesztője, a "Rework" társszerzője mélyen gondolkodik a munka természetéről, kollaborációról és produktivitásról. TED előadásában egy, a munkával kapcsolatos radikális nézetét adja elő: méghozzá, hogy a valódi munkára a legkevésbé alkalmas hely az iroda.

"Már nem beszélhetünk munkanapról, munkapillanataink vannak. Mintha valami konyhamalac lenne az iroda bejárata, amin belépve az ember napja miszlikre darabolódik, mert van egyszer 15 percünk itt, egyszer 30 ott, aztán történik valami más és félbe kell hagyni az eddigieket, neki kell állni valami másnak, aztán van megint 20 perc a munkára, aztán ebéd. Aztán megint mással kell foglalkozni, megint van 15 percünk, és aztán valaki félrevon minket és feltesz egy kérdést. Mielőtt észbe kapnánk, máris 5 óra, és visszatekintve a napra rájövünk, hogy semmi érdemi dolgot nem végeztünk."

Fried beszél arról, amit a kreatív munkát végzők - dizájnerek, programok, írók, mérnökök, gondolkodók - jól tudnak: az érdemi munkához hosszú, megszakítás nélküli időszakokra van szükség. Vajon egy 8 órás munkaidő alatt, képesek vagyunk valóban 8 órát elmélyülten foglalkozni egy kreatív válaszra váró problémával?

Nem véletlen, hogy pont a legelkötelezettebb munkatársak döntenek úgy, hogy otthonról dolgoznak, vagy nagyon korán reggel mennek be az irodába, esetleg nagyon későn jönnek el, vagy inkább hétvégén mennek be, esetleg a fontos feladatokkal repülőn, vonaton utazva foglalkoznak. Ilyenkor van ugyanis a legkisebb esély rá, hogy félbeszakítják őket.

A vezetőknek többnyire nevetséges kifogásaik vannak azzal kapcsolatban, hogy miért kell az alkalmazottaknak egy drágán bérelt irodában végezniük azt a nagyszerű munkát, amit elvárnak tőlük. Többnyire az otthoni zavaró tényezőkre fogják, mint például a tévé, vagy egy hívogató séta. Ám ezekről a zavaró tényezőkről az egyén maga dönt, míg a munkahelyi folyamatos megszakításokkal, zavarásokkal, meetingekkel szemben tehetetlen. Fried szerint az is túlzás, amikor a munkahelyen letiltják a Facebook, Twitter, YouTube oldalakat, mint zavaró tényezők. Egyrészt, nem Kínában vagyunk, másrészt, a munkahelyi Facebookozás a digitális kor cigiszünete. Ha az nem zavart senkit hosszú évekig, akkor ez most miért? A lényeg úgyis, az eredményesség, a határidőre elvégzett munka... Ha pedig felnőtt emberekkel dolgozunk, akkor azt is feltételeznünk, kell, hogy képesek a helyén kezelni azokat a "zavaró tényezőket", amelyektől annyira féltjük őket.

Fried szerint a munkahely leginkább a menedzserek miatt alkalmatlan a munkára. Ők hívják össze a legtöbb meeting, kérnek timesheeteket és szakítanak félbe a legrosszabbkor, hogy "na, mi újság?". A felvilágosult vezetők az irodát a gondolkodás menedékhelyévé, a kreativitást elősegítő környezetté kellene, hogy tegyék.

Érdemes megnézni ezt a szükségszerűen provokatív előadást, mert hasznos javaslatokkal is szolgál azon vezetőknek, akik változtatnának a jelenlegi status quon egy produktívabb, kreatívabb és boldogabb csapat érdekében.

Ted: https://www.ted.com/talks/jason_fried_why_work_doesn_t_happen_at_work?language=hu

Forrás: HR Iránytű

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés