hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sokszínűség újraértelmezve

Neurodiverzitás a munkahelyen

Azt tudjuk, hogy érdemes különböző alkatú embereket csapatokba szervezni. Most eljött az ideje, hogy az agyberendezkedésre is figyelmet fordítsunk.

Lehet, hogy eddig helytelenül értékeltük az agyberendezkedés fontosságát? – teszi fel a költői kérdést Jenera Nerenberg a Fast Company számára írt cikkében. Mi lenne, ha a hiperaktivitást, az autizmust, a diszlexiát és a többi speciális agyi-idegrendszeri állapotot nem fogyatékosságnak tekintenénk, hanem természetes adottságnak, amely különleges képességekkel ruházza fel az adott személyt?

Az ilyen kérdésekre adott válaszokból nőtt ki a neurodiverzitás koncepciója, amelynek lényege, hogy elfogadjuk, az agyberendezkedés egyénileg változó, és nincs ebben semmi különös. A neurodiverzitást eddig figyelmen kívül hagyták a munkahelyeken. A legtöbb munkahelyen – az állásinterjútól a döntéshozatalig – a szemkontaktus a fétis, természetes, hogy folyamatos ricsajban kell dolgozni, és általában túlstimulált a környezet – más szóval, a rendszer a „neurotipikus” emberekre épül.

Miért tesz jót az üzletmenetnek a neurodiverzitás?

Néhány cég már megértette a neurodiverzitás fontosságát. A Yahoo külön munkacsoportot hozott létre, amely a neurodivergens munkatársak beilleszkedését és optimális munkavégzését segíti. A csoportot Margaux Joffe, a Yahoo globális marketingigazgatója vezeti, aki maga is hiperaktív, és a hiperaktív nőket segítő The Kaleidoscope Society alapítója.

„Ez jóval több, mint személyes indíttatású dolog, a neurodiverzitásnak jól kimutatható üzleti értéke van” – mondja Joffe. Szerinte sok helyen nem ismerik fel ennek a jelentőségét. „Ez különösen igaz a nőkre és a színesbőrű munkatársakra, akik eleve úgy érzik, hogy száz százalék felett kell teljesíteniük a lappangó hátrányos megkülönböztetés miatt.”

„Egy évbe telt, amire tudatosítottam magamban, hogy figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarban ’szenvedek’, és mindenáron bizonyítani akartam – folytatja Joffe. – Elmondtam a főnökömnek, mi a helyzet, és hogy munkacsoportot szeretnék létrehozni az ügy kezelésére. Teljes mértékben támogatott. Sokszor pont az jelenti az akadályt, hogy úgy akarunk dolgozni, mint mások. Pedig az erősségeinkre kell koncentrálni és nem szabad megriadni a nehézségektől. Ez mindenkire vonatkozik.”

Nick Walter San Franciscó-i aikido-mester és író egyetért azzal, hogy el kell fogadni, a munkahelyeken különböző agyberendezkedésű emberek dolgoznak. „A társadalom összes szférájában mindenki hozzátesz valamit a közös jóhoz – írja saját autizmusáról szóló blogjában. – És csak akkor tudjuk hasznosítani az egyének különleges potenciálját, ha arra bátorítjuk őket, hogy ne akarják elnyomni magukban azon tulajdonságaikat, amelyekben különböznek másoktól.”

Ha érdekel, hogyan vezetheted be a neurodiverzitást, olvass tovább

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés