hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámpszichológia

A gyilkosan jó álláshirdetés 6+1 parancsolata

A Hrpwr.hu és az Üzlet és Pszichológia által megrendezésre került Matchmaking Toborzás-Kiválasztás konferencián Földi Miklós reklámpszichológus arról beszélt, hogyan írhatunk igazán ütős álláshirdetést. 

Míg régen motivált munkakeresőkről beszélhettünk, akiknek a munka alap volt és státusznak számított dolgozni, addig ma figyelembe kell vennünk, hogy a munkaerőpiac nagyban megváltozott. Ma már jobb, ha nem is álláskeresőkről, hanem állásfogyasztókról beszélünk... Az álláshirdetéseknek új igényeket kell kiszolgálniuk: a mai munkavállalók élményeket és jó lehetőségeket keresnek. Egy jó hirdetés megszólítja a célközönséget az ő nyelvükön és vágyat kelt bennük, hogy birtokolják az adott állást. 

Az álláshirdetés egy professzionálisan megírt, direkt értékesítési reklámszöveg. Nézzük, melyek a kreatív álláshirdetés írásának alapszabályai:

  1. Legyünk tisztában azzal, hogy kihez beszélünk! Ismernünk kell a célközönségünk motivációit, problémáit, igényeit.
  2. Fontos az, AHOGYAN beszélünk! Figyeljünk arra, hogy a célközönség nyelvén szólaljunk meg! Nehogy abba a hibába essünk, hogy azért nem küldik el a CV-jüket a potenciális jelöltek, mert nem tudják mi az a CV...
  3. Ne a tömeghez beszéljünk! A pszichológiai kísérletek jól bizonyítják, hogy például segítségnyújtáskor minél többen vannak jelen, annál kisebb az esélye, hogy valaki ténylegesen segíteni fog, mivel megoszlik a felelősség, és mindenki a másiktól fogja várni a konkrét tetteteket. Ehhez hasonlóan, ne a tömeghez szóljon az álláshirdetésünk, hanem konkrétan szólítsuk meg a jelöltet, érezze személyre szabottnak és neki szólónak a sorainkat!
  4. Ne ígérjünk olyat, amit nem tudunk betartani! Inkább ígérjünk kevesebbet, és ha többet tudunk vállalni, érje meglepetésként a munkavállalót.
  5. Hirdetésünkkel ne akarjunk másokhoz hasonlítani! Igyekezzünk egyedi elemeket becsempészni az álláshirdetésünkbe, hiszen csak így van esélyünk a számos másik hirdetés közül kiemelkedni.

A legjobb, ha az álláshirdetésünket kipróbáljuk ismerőseinken, vagy a már cégben dolgozókon és visszajelzést kérünk. Előfordulhat, hogy amit mi ütősnek és megfelelőnek tartunk, az valójában nem éri el a tervezett hatást. Ám soha nem késő alakítani, javítani.

Továbbá nagyon hasznos lehet, ha eltöltünk néhány órát abban a munkakörben, amire hirdetni szeretnénk. Így érthetjük meg igazán a problémáikat, a motivációjukat, az őket foglalkoztató dolgokat. 

Ha elsőre nem tudjuk megfogalmazni, hogy pontosan kiket is keresünk, akkor pedig javasoljuk a fordított profilozás módszerét, azaz határozzuk meg kezdésként azt, hogy kiket nem szeretnénk a pozícióban látni!

Végül, de nem utolsósorban jöjjön a gyilkosan jó álláshirdetés 6+1 parancsolata:

  1. Adj gyilkosan jó címet, amire felfigyelnek!
  2. Kezdd egy jó erős érzelmi töltetű bevezetéssel – hatást válts ki, ne információkat közölj!
  3. Storytelling: mesélj magatokról!
  4. Add el a pozíciót! Előnyöket fogalmazz meg adatok helyett!
  5. Ismételd el, hogy miért érdemes jelentkezni az állásra! Ez elősegíti az ismerősségi hatás kialakulását, ami pedig a biztonság érzését hozza magával.
  6. Írd le pontosan a felvételi folyamatot, hiszen ez is a biztonság érzését kelti a jelöltben!

     +1: Lektoráld!

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés