hirdetés
hirdetés
hirdetés

Légy jelen!

3 baki, amit ne kövess el a mindfulness gyakorlásakor

Én sem vagyok mindig jelen. Én sem tudok mindig hiperfókuszban dolgozni. Sokan viszont túl gyakran mondogatják maguknak: „nem tudok koncentrálni". Meg ilyeneket, hogy: „nekem nem megy a meditáció", és: „tök jó a mindfulness könyv, amit olvastam, de valahogy sosem volt időm leülni és tényleg csinálni minden nap...". Rövid leszek: Szeretnék segíteni neked, hogy nyáron sikerüljön beilleszteni a hétköznapjaidba a meditációt.

1. Elveszíted a kíváncsiságod

Sokakat láttam már feladni a meditációt, mert úgy érzik, nekik ez nem megy. A meditáció nem arról
szól, hogy 0-24 ben lézerfókusszal jelen vagy. Ha nem megy a meditáció, felébresztheted a
kíváncsiságod a nehézségek felé és megkérdezheted magadtól: de tényleg, miért is nincs időm erre? Miért
nem tudok reggel tíz perccel korábban kelni? Milyen környezetben gyakorlok? Mit érzek gyakorlás közben?

2. Csak akkor csinálod, ha stresszes vagy…

Minél többet gyakorlod a mindfulnesst nyugodt helyzetekben, annál biztosabb, hogy bölcsebben fogsz
tudni reagálni stresszes helyzetekben. Az viszont nem fog menni, hogy csak akkor veszed elő a mindfulnesst,
mint módszert, amikor baj van. A csellisták sem koncert előtt fél órával kezdenek neki gyakorolni…

3. Egyedül csinálod…

A mindfulness annyira kizökkent a megszokott gondolkodásmódodból, annyira más szemléletmóddal dolgozik,
hogy kell hozzá legalább két hónap, hogy elkezdd kapiskálni, hogy mi is ez az egész. Szóval kell hozzá idő
- és egy vezető, jó esetben egy tapasztalt oktató, aki rálát, hogy mit csinálsz jól, mit rosszul és mi az a plusz,
amit NEKED az életedhez a mindfulness hozzá tudna adni.

Egy keleten született embernek sosem jutna eszébe egyedül meditálni. Ott van a kolostor, ahová eljár. Nem kell buddhistává válnod, de egy oktató és közösség elképesztő sokat tud lendíteni a fejlődéseden.

Szeretnél megtanulni lovagolni? Akkor irány a lovarda, veregesd meg a paci hátát, ülj fel rá és lovagol! Ne csak olvass róla! Csináld! Éld! 

Szép napokat, jó gyakorlást! Ne feledd: szeptembertől újra mindfulness tanfolyamok a Mammutnál!

(Kiemelt kép: willingness.com.mt)

Horváth Ágnes, mindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés