hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kékgallérosok megtartása

Szállásoltatással a fluktuáció ellen

A Staff House jelenleg is zajló felmérése szerint több meghatározó magyarországi gyártó vállalatnál több, mint ötven százalékos fluktuáció jelentkezik, amelynek egyik fontos tényezője lehet a dolgozók nem megfelelő szállásoltatása.

Az úgynevezett kékgalléros munkaerő hiánya elsősorban a hazai feldolgozóipart érinti a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint, az egész iparágban összesen huszonháromezer álláshely betöltésére volna szükség. Emellett komoly munkaerőhiány jelentkezik a kereskedelem és gépjárműjavítás területén, ahol jelenleg több mint hatezer fő pótlása a feladat, de több ezer munkavállalóra lenne még szükség az olyan jelentős számban kékgallérosokat foglalkoztató ágazatokban is, mint az építőipar (2900 fő), a szállítmányozás (3600 fő), valamint a raktározás. Az aggasztó képet erősíti a szálláshelyszolgáltatással foglalkozó Staff House Zrt. jelenlegi kutatása is, amelynek friss eredményei szerint egyes vállalatoknál ötven százalék feletti fluktuáció is jelentkezik.

Új kihívások a toborzás területén

A teljes gyártó szektort érintő munkaerőhiány kettős problémával szembesíti a vállalatokat. Egyrészt nagy távolságokból kell toborozniuk kékgalléros munkavállalókat a mindennapi működéshez, másrészt biztosítaniuk kell a felvett munkások tömeges szállásoltatását. Önmagában már a tömeges toborzás is rendkívül komoly kihívás a humánerőforrás-osztályok vezetői számára, amely a munkaerő elszállásolásával együtt szinte minden alkalommal szükségessé teszi külső szolgáltatók, munkaerőkölcsönzők és professzionális szálláshely-szolgáltatók bevonását. Ráadásul a toborzás során egy minőségi szálláshely lehetősége csak még vonzóbbá teszi a munkáltatókat a kékgallérosok körében” – jegyzi meg Kondor András, a Staff House Zrt. vezérigazgatója. 

A kékgalléros munkavállalók az esetek döntő többségében nem képesek önmaguk megoldani szállásukat. Az azonnali munkába állás igénye miatt a munkavállalóknak nincs idejük az albérlet keresésére, amelyet a több havi kaució, valamint a bérleti díj előre való fizetése miatt anyagilag sem tudnának megengedni maguknak. A vidéki és fővárosi albérlet-piac – az ingatlanfejlesztéseket ösztönző intézkedések ellenére – kínálata továbbra is szűkös, ami tovább súlyosbítja a magas lakhatási költségeket. 

A szállásolás lehetősége kifejezetten vonzóvá teheti a céget

A munkás-elszállásolás problémájának megoldását a professzionális szállásolás tudja biztosítani. Ezt jellemzően a kifejezetten erre a célra át-vagy kialakított épületben, épületenként több száz fő, kiszolgálással támogatott elhelyezése jelenti.  Egy ilyen ingatlan üzemeltetése, több száz munkás egyidejű elhelyezése, ki-be költöztetésük menedzselése, problémáik kezelése, az ingatlan karbantartása folyamatos jelenlétet, ellenőrzést, szakértelmet igényel. A megfelelő munkaerő elszállásolás nagyban segíti a fluktuáció csökkenését, hiszen a dolgozók idejük jelentős részét töltik ezeken a szállásokon. 

A munkások elszállásolására alkalmas jó minőségű kollégiumok és panziók, valamint átalakítható iroda épületek a kölcsönzött munkaerő arányának növekedésével párhuzamosan egyre kisebb számban érhetők el, a még számba vehető ingatlanok közül pedig számos épület felújításra szorul, amelyhez befektetők kellenek. Ez egyébként komoly üzleti lehetőséget hordoz, az akár az irodabérletekét is meghaladó hozamarányok, valamint a hosszú távú szerződésekben rejlő biztonság miatt” – teszi hozzá Kondor András, a Staff House Zrt. vezérigazgatója.

(forrás: Staff House)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés