hirdetés
hirdetés
hirdetés

Munkahelyi jóllét

ROI helyett VOI-t mérj!

A Buck Consultants kutatásai szerint a világ munkaadóinak 74 százaléka úgy gondolja, hogy a munkahelyi jóllét kulcsfontosságú elem a munkavállalók megtartásában, teljesítményében, összességében a munkavállalói értékteremtésben. Ezért világszerte egyre több vállalatnál foglalkoznak munkahelyi egészségfejlesztéssel.

A Virgin Pulse – egy nemzetközi tudósokból és kutatókból álló csoport – szerint a következő trendek lesznek jellemzőek a munkahelyi egészségfejlesztés területén a jövőben:

  1. Az alkalmazottak egyre nagyobb szerepet kapnak a programok tervezésében, megvalósításában, fejlesztésében, a személyes felelősségvállalás fokozódik.
  2. A munkavállalók egyedi igényeire, vágyaira való odafigyelés egyre inkább megvalósul.
  3. Növekszik a munkahelyi kapcsolatok, interakciók fontossága a szemléletformálásban, az egészségtudatos viselkedés kialakításában, erősödik a véleményvezérek jelentősége.
  4. A hordozható eszközök és más mérőeszközök használata egyre inkább jellemzővé válik (egy kiváló mobilapplikációs magyar kezdeményezés a Fitpuli)
  5. ROI (return on investment) helyett a VOI (value of investment), azaz a befektetés értékének tágabb értelmezése nyer teret. Egyre elfogadottabb, hogy az egészségprogram által létrehozott értékek nem mindegyike mérhető tisztán pénzben (mint pl. az elégedettség, az elkötelezettség, a lojalitás, az együttműködés, a rugalmasság, a morál, a tehetségek vonzása, megtartása), ugyanakkor ezen tényezők nagyon fontosak az összvállalati értékteremtésben.

Bár hazánkba még nem biztos, hogy teljes mértékben elértek ezek a trendek a tengerentúlról, de ezekre a tényezőkre mindenképp érdemes figyelniük a magyar HR-eseknek, egészségfejlesztőknek is, ha a munkavállalóik jóllétét szeretnék növelni különböző programokkal.

dr. Szabó Ágnes, egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem; Legfittebb Munkahely Program külső szakértője
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

hirdetés