hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hűségért hűséget

Nem szereted a jelenlegi munkád? Állj tovább! Nem vagy fa.

Minek maradnál földbe gyökerezett lábakkal egy olyan munkahelyen, ahol nem fizetnek eleget/nem becsülnek meg/nem kedveled a főnököd és még sorolhatnánk? Nem kell, hiszen rengeteg lehetőséged van továbbállni. Akárcsak a beosztottaidnak is... Oleg Vishnepolsky, a DailyMail Online technológiai vezetőjének gondolatai.

A váltásnak bár számos oka lehet, azért a listát az esetek többségében még mindig az inkompetens főnökök vezetik. Ahogyan már sok helyről visszaköszönt: az emberek nem a munkájukat hagyják ott, hanem a rossz vezetőiket! Kettőből három munkavállaló azért vált, mert nem kap elég megbecsülést. Beszédes számok.

A legtöbb főnök még mindig áruként, cserélhető „alkatrészként” tekint a dolgozóira. Azonban amíg vezetőként így viszonyulunk hozzájuk, ne várjunk cserébe hűséget. Mi sem vagyunk hozzájuk hűségesek, miért várjuk el hát fordítva? Vágyhatsz rá, de ha nem teszel érte, nem kapsz hűséget. A hűséges dolgozó nem a semmiből terem, tenni kell érte, egészen a felvételi folyamattól kezdve.

A kiválasztási folyamat az első lépcsőfok, ahol kimutathatjuk a tiszteletünket a jelöltek irányába. Nem érdemes különösebben taglalni, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben, miért nem tehetjük meg, hogy modortalanul bánjunk a pályázókkal, de íme egy szemléletes példa a tisztelet és megbecsülés fontosságára:

Vishnepolsky az alábbi esetre emlékszik vissza: „Egyik nap csörgött a telefonom. Egy fejvadász hívott, aki már régóta próbálta felhajtani azt a jelentkezőt, aki alkalmas lenne az általam kínált pozícióra. Azt mondta, ezúttal nem fogja felszámolni a közvetítés költségét, mivel a jelölt önéletrajzában elég nagy kihagyás van, így senki sem szeretné foglalkoztatni. Azt mondtam erre, hogy engem csak az érdekel, hogy el tudja végezni a munkát. A hölgy továbjutott minden fordulón, végül pedig felvettük, és ő lett az egyik leghűségesebb beosztottam. Évekkel később elmesélte, miért volt akkora kihagyás a szakmai útjában: autista gyermeke született, a férje pedig ezután elhagtyta őket, így egyedül ráhárult a gondviselés feladata, nem tudott munkát vállalni.” A történetet tanulsága Vishnepolsky szerint:

Ha nincs szívünk, nem érdemeljük meg, hogy vezetők legyünk.

Hűségért hűséget

Ha megelőlegezzük a bizalmunkat a dolgozóinknak, hűségesen viszonyulunk hozzájuk, csak akkor nyerhetjük meg az ő hűségüket is. A hűséget ki kell érdemelni, és tenni kell érte. Azonban ezek a tényezők futótűzként emésztik fel a hűség hídját:

  • nem értékeled a beosztottaidat,
  • nem adsz nekik lehetőséget a fejlődésre,
  • nem bízol bennük,
  • nem tiszteled őket,
  • nem ismered el a munkájukat,
  • nem fizeted meg őket,
  • túlkontrollálsz mindent. 

Ne feledd az embereid csak akkor lesznek hozzád hűségesek, ha megbecsülöd őket és megbízol bennük. Illetve, még ezekért:

(forrás: LinkedIn Pulse)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés