hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mit hoz a céges télapó?

Ne szúrd ki a kollégák szemét gagyi ajándékokkal!

Tízezer forint alatt költenek a cégek a dolgozók karácsonyi ajándékaira, már ha egyáltalán van ilyen a munkahelyen. A leggyakoribb ünnepi szokások az évzáró vacsora és parti, a logózott használati tárgyak, a fogyasztási cikkekből összeállított ajándékkosarak és az ajándékkártyák. A meglepetések beszerzése többnyire az utolsó pillanatban esedékes, a cégek negyven százaléka decemberre hagyja ezt a lépést.

Többnyire tízezer forint alatti meglepetéssel kedveskednek munkavállalóik számára azok a cégek, ahol szokás az év végi ajándékozás – derült ki a KártyaPláza.hu felméréséből, melyet munkavállalók és munkáltatók körében végeztek. A kutatás szerint főként a száz fős vagy nagyobb vállalatoknál jellemző a karácsonyi ajándékozás vagy jutalmazás, esetleg a kettő együtt. A legelterjedtebb repik sorát a logózott bögrék és tollak vezetik.

Repi ajándékok helyett ajándékozz élményeket!

„Második a sorban a fogyasztási cikkekből összeállított csomag, míg a harmadik helyen az ajándékkártyák és -utalványok szerepelnek” – ismertette a részleteket Zettisch Róbert, a KártyaPláza.hu ügyvezetője. A webáruház adatai szerint a cégek szolgáltatásokat és élményeket nyújtó, illetve az ismert márkák utalványait keresik a leginkább. Egyre jobban terjed egyébként a tárgyi ajándékozás helyett a jótékonykodás is. „Egy a felmérésben részt vevő vállalat például egy árva kisgyereknek keresett családot” – mondta az ügyvezető. A kutatás alapján a munkavállalók a szabadon beváltható ajándékkártyáknak örülnek a legjobban, de szabadulószobát, főzőestet vagy tanfolyamot és egyéb közös programlehetőséget is szívesen fogadnak az év végén. A legrosszabb ajándékok sorát a haszontalan dísztárgyak, textíliák és édességek vezetik.

Sokan hagyják az utolsó pillanatra

A felmérés szerint a legtöbb helyen a beszerzési vagy a HR osztály illetékes kollégája felel a karácsonyi ajándékok biztosításáért, néhol viszont ez a felsővezetés feladata. A legtöbben persze az utolsó pillanatra hagyják a meglepetések beszerzését, a munkáltatók negyven százaléka decemberben dönt és vásárol. „Sokkal kevesebben vannak az előrelátók, a kutatásunkban részt vevő cégek harmada novemberben, negyede pedig az első őszi hónapokban bonyolítja le a karácsonyi ajándék megvételét” – árulta el Zettisch Róbert.

A karácsonyi csomag hozzájárul a munkavállaló elégedettségéhez?

Tíz vállalatból kilenc méri valamilyen formában munkavállalói elégedettségét. A munkáltatók szerint ez utóbbira pozitív hatással lehet az év végi köszönetnyilvánítás, a jutalom vagy bónusz, de akár az év végi buli, vacsora is. A KártyaPláza.hu felmérése szerint ezzel a munkavállalók is egyetértenek. Minden második dolgozó vallja, hogy a tárgyi ajándék is nagyban hozzájárul az elégedettségéhez. „Persze előfordul, hogy minden igyekezet ellenére a céges karácsony rosszul sül el. Egy multinacionális vállalat dolgozójának beszámolója szerint a cég a munkatársakat igényes és drága bőrpénztárcával lepte meg, ugyanakkor az év végi bónuszok kiosztása elmaradt” – mondta az ügyvezető.

A legnépszerűbb ajándékkártya-kategóriák, amit a cégek keresnek karácsonyra:

  • éttermek 
  • könyv
  • óra
  • masszázs
  • bor, borászat 
  • szépségápolás 
  • utazás
  • sportos élmények
  • ruházat 
  • kreatív élmények
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés