hirdetés
hirdetés

Az egészség mint versenyelőny

Ne csak mutatóba válassz egészségprogramot!

Dr. Fügedi Gergely, a Fitpuli alapítója a Nagy Employer Branding Napon arról beszélt, hogy a munkavállalók egészségére való odafigyelés számos előnnyel bír a cég számára is, ezért ezt a vállalatoknak kötelességük támogatni. De milyen programot érdemes ahhoz választani, hogy azt valóban kihasználják a munkavállalók? 

Egy magas szintű egészségkultúra számos előnnyel bír: csökkenti a fluktuációt, a hiányzások számát és fókuszáltabbá teszi a jelenlétet. Ezenkívül nő a termelékenység és erősebb lesz a dolgozói elégedettség is. Egy jól működő egészségprogram 5 tényezőnek kell, hogy megfeleljen: legyen személyre szabott, mérhető, hozzáférhető, bizonyítékalapú és motiváló.  

Törekedjünk a személyre szabottságra!

Sokan feltehetik a kérdést: mi a bizonyíték arra, hogy ha bevezetek egy ilyet, akkor az valóban működni is fog? Vagy talán egyeseknek már konkrétabb tapasztalata is van: biztosítom a dolgozóknak a konditermi bérletet, de nem használják ki... Nos, valóban nem mindegy, hogy hogyan választjuk meg a programot!

Először is nagyon fontos maga az egészségprogram kommunikációja. Egy felmérés alapján két terület fejlesztése eredményez nagyobb elkötelezettséget: a krónikus betegségek kezelése és az egészségtudatos döntések támogatása. Utóbbi azt jelenti, hogy csökkentjük a dolgozók döntési energiáit és eleve egy olyan környezetet hozunk létre számukra, melyben könnyebben hozzák meg az egészségüket szolgáló döntéseket. Ez lehet például az irodában az egészséges étkezés elterjesztése, a munkahelyi mozgás, jóga beiktatása. A lényeg, hogy a dolgozók valódi igényeit ragadjuk meg, s olyan intézkedést válasszunk, amely igazodik a munkavállalók személyiségéhez, életritmusához. 

A szabadidő, feltöltődés biztosítása (azaz a túlórák ellenzése), a munkahelyi stresszkezelés és a home office, azaz a rugalmasság szintén növelik az elégedettséget.

Az elköteleződés és a jóllét kéz a kézben jár

A Gallup egyik kutatási eredményéből az látszik, hogy az embereknek mindössze 13%-a elkötelezett világszinten. 88% pedig váltana akár kevesebb fizetésért is, ha a juttatásoknál jobb, személyre szabottabb, hasznosabb szolgáltatásokat kapna (pl. fogászati kezelés). Az elköteleződés akár közel 40%-al is nőhet, amennyiben a munkavállalók úgy érzik, törődnek az egészségükkel és a jóllétükkel.

Reméljük, ezek az érvek meggyőztek Titeket is arról, hogy a munkavállalók egészsége egy fontos erőforrás, amivel érdemes törődni, hiszen így alakíthatunk ki egy egészségesen működő, hatékony szervezetet.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés